inezin adoptiotipu

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
inez59

inezin adoptiotipu

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Tuonne kuvagalleriaan laitoin jo aiemmi tästä kyyhkyjen hautomasta kananpojasta, eipä se vieläkään ole kamuja saanut :smt009 joten kait sitä voisi jo adoptiotipuksi sanoa :smt002 Ekan yön nukkui koko yön, ei pihaustakaan että aamulla piti varoen katsoa onko se edes elossa Kuva Seuraavana yönä alkoi jo sirputus ja minä kovassa flunssassa kun en muutenkaan saanut nukutuksi niin ajattelin että "tääkin vielä" Kuva Keksin sitten pienen froteepyyhkeen laittaa sille ja tipu sinne alle johan kelpasi unet! :smt003
Kolmas yö eli viime yö sitten olikin jo rankempaa.. Reipas tipu jatkoi kenguruhyppelyä puoleen yöhön ja sirputus vaan voimistui! Kuva Seuraavaksi osui käteeni kankainen "meikkipussi" jossa on oikein toppaus, tipu pussiin ja pussi boxiin ja kaveriksi pikkuinen avaimenperänä ollut pehmoleijona, johan tuli hiljasta! Kuva Pitääköhän ensi yöksi taas viritellä jotain...?

Kuva
Tietenkin ruoka-astiassa pitää seistä.... Anteeksi sottainen pohjapaperi mutta purut piti ottaa pois kun tämä veijari keksi ruveta niitäkin syömään...
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Iiiihana kuva :smt007 Ei sitä joka tytöllä olekaan tipua meikkipussissa :smt003
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Mitä sillä meikkipussilla muuten tekeekään..... :smt007
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

En taida siskolle uskaltaa sanoa että se oli sen tekemä tilkkutyöpussukka.... :smt004 Mut hätä keinot keksii... :smt002 Sitäpaitsi lapsonen tykkää siitä, osaa mennä sinne jo itse!
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

tiina kirjoitti:Ei sitä joka tytöllä olekaan tipua meikkipussissa :smt003
:smt005 :smt005

Kaunis pienokainen! :smt003
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Ihana adoptiotipu :smt007
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Mulla oli jo suru puserossa :smt009 että tämä yksinäinen tipu joutuu huomenna jäämään ihan yksin päiväksi kun meikä ei enää voi hoitaa "kanaemon viransijaisuutta", pitää mennä töihi Kuva... jotain hyötyä sentäs tästä flunssasta ja sairaslomasta on ollu... :smt002 Mutta nyt on adoptiotipulla KOLME kamua!!Kuva
Sain Lassilan tilalta kolme viikon ikäistä kääpiökochintipusta, ovat hiukka pienempiä kun tämä maatiaistipunen vaikka se onkin niitä kolme päivää nuorempi! :smt001
Taitaa olla kukkopoika tämä meidän maatiainen, sen verran asennossa seisoo ja niinku tytär kuvaavasti sanoi että sehän on kuin tyrannosaurus rex! Kuva Kieltämättä noi sen takajalat on aika komeat! Liekö sit tuosta kengurupomppimisesta...
Mutta on nää kochinlapset vaan söpösiä! :smt007
Nyt odotan jo kieli pitkällä :smt003 Kuukernupilta niitä kääpiökochinmunia,näitähän on saatava lisää.. :smt002
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

jatkampa tähän topiikkiin kun samoista tivuista kyse :smt002
Mitä olette käyttäneet tipuilla alustana? Mulla siis nuo kuusi (3 kääpiökochinia ja 3 maatiaislasta) tuommoisessa isossa hamsteriboxissa (terramalli, ritilä katossa, muuten muovia) ja aluksi käytin purua mutta ne onnettomat alkoi syödä sitä, nyt on ollut sanomalehteä ja heinää (sitäkin ne syö). Sotkevat vaan nuo heinät aina tuonne vesiastiaan. Mulla on nyt ollut niillä lämpömatto tuolla lehtien alla aina öisin päällä ja päivällä niillä palaa lamppu. Onko se purujen syöminen pahasta vai uskallanko laittaa puruja boxiin ?(tietty sitten vesiastia on puruilla vuorattu :smt012 )
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Meillä on ollut pikkutipuilla purua ja hieman olkia. Kyllä mä luulen että ei ne teidän meikkipussitiput sitä purua jaksa kauaa syödä. Laita niille vaikka jotain herkkuruokaa sinne kun laitat purut häkin pohjalle, josko mielenkiinto siirtyisi purun sijasta ruokaan? :smt017
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Siivoan illalla tuon boxin kunhan ovat ensin syöneet :smt002 sen verran teputellen mennään mennen tullen yli ruokalautasen. Mä olen niille antanut puuroa,jossa hiutaleita, kasviksia (kyps.), hiukan jopa kissanruokaa. Lisäksi niillä on koko ajan tuota kasvatusmuonaa,jossa hiukan undulaattien pikkujyviä joukossa. Niistä on hauska pölläyttää jyvät pitkin pohjaa ja sieltä sitten nokitaan ja kuopsutetaan taas parempiin suihin. Pitäsköhän mun laittaa tohon semmonen koroke toiseen reunaan niin safkat vois laittaa sinne eikä ne olis heti pyöritelty sitten puruissa? Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hetkonen...tuliko kyyhkyjen alta lisää tipuja vai mistä nuo kaksi lisätipua tupsahtivat?
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Joo itse asiassa tuli :smt001 mä vaan olin laittanut ilmeisesti kahdessa erässä niitä munia :smt017 Kait epäuskoisena että ne onnistuis :smt002 Tuo ensimmäinen haudotettu on nimeltään Kepponen ja alkaa olla jo aika mitoissaan, joskus näyttää niinku noi toiset pitäs sitä melkeen emona ja yrittää änkeä sen alle nukkumaan :smt003

Kuva

Hieman hätäisesti napattu kuva...Kepponen on siinä edessä. Tuossa oikeassa reunassa on yksi niitä kääpiö-kocheja, osaako kukaan noin huonon kuvan perusteella sanoa mitä väriä tuo on? Niillä on melko vaalea (kellertävä) rinta ja siivet näyttää vaaleilta verrattuna tuohon muuhun kroppaan. Pää,kaula ja niska ovat tummempia (paitsi yhdellä :smt001 )
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Tässä vielä toinen kuva jossa näkyy paremmin nuo kochit... (tai yksi niistä. :smt002 )

Kuva
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

Meillä harrastetaan estejuoksua rivissä :smt003 Kuva
Kepponen seisoo tuomarina lämpömaton johdon (joka muodostaa pienen matalan lenkin) vieressä ja porukka tulee vauhdilla yksitellen toisesta päästä boxia ja siivet levällään pompataan johdon yli.. :smt005 Kepponen itse viimesenä.. tulee ihan mieleen joku lasten leikki kun jokainen vuorollaan koettaa jostain yli päästä.
Kääpiö-kochineille (miten ihmeessä toi sana muuten taipuu... :smt017 ) oli yllättävän vaikea ymmärtää kiivetä sillalle josta pääsee boxin toiseen kerrokseen. Nimittäin nämä sotkivat ruokansa aina puruihin niin asetin boxiin siihen kuuluvan puolitasanteen jonne on hyvä laittaa kaikki tuore sapuska. Nyt ei sotketa. :smt002 Maatiaiset hyppää sinne kevyeen mutta nää kääpiöt vaan säntäilee alakerrassa, nyt olivat päivän aikana oppineet sillan käytön! Kuva
Vastaa Viestiin