Vihainen kana

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
harrastaja

Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Onko toisilla vihaista kanaa ja mitä tehdä Alisasta on tullut nyt poikasten myötä vihanen et ei sais ottaa ruoka -ja vesiastiaa pois ja laittaa puhtaana tilalle, ettei käy häkissä päälle.Ja aamulla yritti laulaa.Onkohan jonkun vitamiinin puute vai mikä lie kertokaa asettuuko kun tiput kasvaa :smt003
milkkis]

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä toi yks kana on hautoessa ja tipujen kanssa oikea peto!! Heti tulee silmille jos koittaa lähestyä hänen lapsiaan. Muuten on ihan oma kiva itsensä. Taitaa vaan suojelu vaisto olla aikas kova :smt001
fasunen

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Mun mielestä kuulostaa ihan normaalilta tipujen suojelulta :smt003 Meillä ainakin kanat suuttuu jos tipuihin koskee ja on ollut tuollainenkin otus että hoito oli hieman hankalaa mutta oli kyllä ihan normaali kun ei tipuja ollut :smt040
annemari

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja annemari »

Minun musta maattari on nyt 5 tipun kanssa, ja on ihan kaheli niiden päältä. varsinkin alkuun ei tahtonut saada ruoka-astioita vaihdettua kun se oli ranteessa kiinni. Nyt se enää vähän pörhistelee kun kopissa ronkkii, ei tartu enää kiinni. Ekaa kertaa kun kuljetin sitä porukkaa pihalle niin se kävi tosissaan kiinni. Nostin sen häkistä pois että sain tiput kuljetushäkkiin niin se kävi takaapäin mun niskaan ja hiuksiin kiinni. Ihan sairas, mutta hyväksyn käytöksen kun on ensikertalainen tipujenhoitaja.
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Normaalia se on. Kukin kana on erilainen luonteeltaankin. Minullakin on nyt kolmesta tipuja hoitavasta emosta tuo yksi todella vihainen ja nokkii oikein lujasti heti kun ottaa vaikka ruokakuppia pois puhdistaakseen tms. Kaksi muuta emoa taas ei ole niin hösöjä. Hyvin kaikki hoitavat silti tiput ja ovat "normaaleja" taas ilman tipuja.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meidän koira kävi eilen nuuskimassa tipuja pihalla, emo suuttui niin että ajoi koiraa ympäri pihaa ja koira juoksi karkuun :smt005 Koira on englannin springeri.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kanamummo

Re: Vihainen kana

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hih! Meillä on samaa käytöstä, oon laittanu ihan hormoonien piikkiin. Äkkiä pöhköt mammakanat huomaa, että paha ja vaarallinen käsi tuo herkkuja ja tipa-tipattaa samalla. Sitten kun lapset kasvaa, ollaan jo ihmisen lähestyessä ihan toisella sävelellä liikenteessä.
Vastaa Viestiin