millon loput munat alta pois?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
helmutti

millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja helmutti »

eli haudottu on nyt 23 päivää ja alla on vielä 2 munaa.ensimmäinen tipu menehtyi, toinen on elävienkirjoissa, yksi oli kuori oli rikkoutunut ja löyhkäsi tosi pahalle kun eilen sen pesästä hokasin. miten kauan odotan noita kahta? miten olette toimineet?
räjähtääkö ne mädät munat ja mikä sen pilaantumisen tekee; hedelmöittymätön muna vai joku kehityshäiriö vai mikä :smt017
kyllä tää on kauhian mielenkiintosta tää tipuilu :smt001 enpä olis uskonu hurahtavani tällälailla :smt007
tiina

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja tiina »

Malta vielä vuorokausi. Oletko läpivalaissut?
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Minä olen ottanut noin puoli vuorokautta viimeisen kuoriutumisen jälkeen jo normaalisti pois loput munat. Tosin olen ennen avaamista läpialaissut ne huolellisesti. Sieltä ilmataskun päästä (tylpästä päästä) näkee läpivalaisussa varsin hyvin onko siellä elämää (liikettä) vai ei.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
helmutti

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja helmutti »

kerrottekos mulle noviisille miten toi läpivalaisu suoritetaan kotikonstein. joskus muistan nähneeni jonkun itse rakennellun valaisuhässäkän täällä, mut en nyt tietenkään löydä sitä tähänhätään millään :smt017
reetta

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja reetta »

talouden vahvin taskulamppu mukaan ja niin pimeään kuin pääsee (vessa tai komero on hyvä). sitten vaan taskulamppu kiinni munaan ja kattelemaan :smt003 ! jos siellä ei ole ketään, munan sisältö näyttää kirkkaalta. hedelmöittymätön / jo alussa keskenmennyt myös hölskyy heilutettaessa. tipun sisältävä muna on ihan tumma, täynnä tipua.
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Ja se taskulampun "valopää" on oltava niin pieni, että se menee mahdollisimman tiiviisti munan pintaan, eikä häikäise läpivalaisijaa. Kokeneemmalla se onnistuu taskulampullakin, varmuuden saa tietysti varta vasten kehitetyillä laitteilla, kuten näillä http://www.hautomo.net/etusivu?page=sho ... egory_id=7. :smt023
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
helmutti

Re: millon loput munat alta pois?

Viesti Kirjoittaja helmutti »

hölskymunia olivat...kiitos vinkeistä :smt006
ja eikun uutta munaa kanan alle :smt001
Vastaa Viestiin