Tipujen sukupuolitunnistusta

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Jaahas täytyy vissiin raportoida mun epätieteellisen tutkimuksen väliaikaistuloksia:eli ilmeisesti ensimmäinen hypoteesi meni reisille jos mimmillä on tullu vaan 2 kanaa.mun ekoista 20 tipun otannasta on 1 kukko (rokki tietysti) ja 19 kanaa.mutta mutta,seuraavista tipueista näyttää tulevan 1 käppänäkukko ja rokkikukkoja on tulossa taas enempi ku laki sallii.Mikähän niissä rokkikukoissa on kun ne ei tottele edes fysiikan ja okkultismin lakeja.
Tutkimus jatkuu,joku logiikka siinä heilurin heilumisessa on oltava.Tipujen kanssa se näyttää kyllä oikeat sukupuolet.Vai voisiko olla niin,että muna ei tiedä itsekkään mikä siitä tulee isona?

ja mitä tulee siihen kasvavan kuun aikana kerättyihin muniin,niin tieto on ikivanhaa kansanviisautta,ei suinkaan mun keksintöä.Ja se toimii,kokeilkaa vaikka.
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Kanoista en tiedä, mutta mulla joka yleensä en omaa minkään valtakunnan vihreetä peukaloo *tuijottaa peukaloaa ihmeissään*, rupesi kasvin siemmenet itämään paremmin kuin koskaan, kun laitoin kasvavan kuun aikaan multiin :smt017 Joku taika siinä täytyy olla :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Gizzmo kirjoitti:Vai voisiko olla niin,että muna ei tiedä itsekkään mikä siitä tulee isona?
Noinhan se tietysti onkin, koska sukupuolet eriytyvät vasta viiden päivän haudonnan jälkeen...sanoo Siipikarjaliitto :smt002
harrastaja

Re:

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Vaquera kirjoitti:Gizzmo !!! Mitenkä heilurin näyttämät meni? Tuliko pelkkiä kanoja?
jes mulla toimi 6 :tipusesta 5 on kanaa
Minnimanni

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Meikäläinen sitten hurahti tänään tuohon heiluri hommaan kiitos Hongattaren :smt005 . Kyllä tuli tänään heiluteltua joka elikko ja immeinen meidän huushollissa, ja näyttäisi aika hyvin pitävän paikkaansa. Tyrnis tiputkin oli puolet ja puolet, se sileäjalkanen ihanuus mistä oli varhaisharjan perusteella varma kukosta, näyttäis heilurilla olevan kana ja vielä tosi erikoisen väriseksi tuleva :smt007 . Jos nää heiluroinnit pitää paikkansa, niin se helpottaa tulevaisuudessa paljon tätä haudonta hommaa :smt003 .
annemari

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja annemari »

Oisitte helevata vieköön heiluttanu nuo mun munani sillon miitissä, ei nyt tarvis mietiskellä sukupuolia kun on identtisiä silkkitipuja 2 + 5. Eli 5 viisivarpaista ja 2 nelivarpaista.
Mistä minä tiedän ennen pääsiäistä kumpia nuo tirpat on, ja miten niitä voipi myydäkkään kun ei osaa muuta sanoa kuin että pirun suloisia ovat.....
Minnimanni

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Paa riippuun ketjun päähän ihan mitä vaan ja aseta se tipun päälle, jos alkaa pyöriin ympyrää on kana jos alkaa heiluun sivuttain on kukko. Voit ensin testata vaikka koirilla ja isännällä :smt005
Minnimanni

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Tuo ei muuten voi toimia munilla jotka ei oo vielä lähtenyt kasvaan.
kanamummo

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Niinkun ne on alkuun kaikki kukkoja! Joo! Unohan sitten heilurin virittelyn :smt003
mirri

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja mirri »

Kuva

Siis onko tämä mikä.... siis kääpiökochi se on mutta kukko vai kana??

Kuva
kanafani

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja kanafani »

Siivistä päätellen näyttäisi olevan kana. Sillä on myös melko iso pyrstö.
Tiltu

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

Meillä suurimmalla osalla tipejä on piiitkät siivet ja pyrstössä höyheniä. Sitten on 5 joilla on ihan pyöreä perä ja töpösiivet. Ikää tirppanoilla on 8vrk, paitsi kaksi on jo 9vrk.
Elän toivossa jotta nuo ovat kanoja ja 5 kukkoa. :smt040
jmariah

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Osaisko joku sanoa mistä silkin sukupuolen tunnistaa? Meidän tirppa täyttää ensi Ma 6 viikkoa, on minusta hyvin kanamainen käytökseltään, höyhentynyt hyvin, mutta "hattu karvat" kasvaa edelleen tosi hitaasti. Ja nokan päällä on myös pieni harjaklöntti jossa ei ole aiakaan vielä minkäänlaisia ryppyjä tai poimuja?! :smt017
Kumpikohan se vois olla?
Pimu

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pimu »

Saisitko kuvan laitettua? Auttaisi paljon.
jmariah

Re: Tipujen sukupuolitunnistusta

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Laittaisin kuvia mielelläni, mut en tiedä miten se tapahtuu.. :smt017 Onks jossai ohjeita kuvien laittoa varten?
Vastaa Viestiin