Tuplahautojan kunto

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Lomaiska

Tuplahautojan kunto

Viesti Kirjoittaja Lomaiska »

Hautojan eka haudonta epäonnistui eikä yksikään munista kuoriutunut. Tää kana on ainut joka mulla hautoo ja monet tiput jo kasvattanutkin. Kananen vaikutti hyvävointiselta niin laitoin uudet munat alle. Nyt olis laskettuun vielä viikko ja mua hirvittää kanan jaksaminen. Heltta ja harja on mennyt ihan "harmaaksi" eikä tunnu olevan ruokahaluakaan. Ei myöskään juo. Pesään näitä eväitä sille yritän tarjota (keitettyä kananmunaa, jauhelihaa, ruohoa, matoja ym). Tärkeintä olis vissiin saada nestettä. Kokemuksia ja vinkkejä kaipailisin pikaisesti!!??
Maatikko

Re: Tuplahautojan kunto

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Minä olen törkeästi ottanut aina hautojan kerran päivässä pellolle sieltä pesästä, vienyt ihan ulos asti että saa oikoa itseään, kakata, vähän sukia jne. Useimmat kyllä tajuavat itsekin, mutta jos vaikuttaa että ei tajua, niin olen toiminut näin. Kyllä se sitten myös syö ja juo, joskus käy kylvyssäkin. Samalla voi sitten vilkaista että ei pesässä ole kakkaa, särkynyttä munaa tms.
Maikki

Re: Tuplahautojan kunto

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tarkasta kana ja pesä ulkoloisten varalta. Paikallaan makoileva kana voi saada kimppuunsa melkoisen määrän verenimijöitä.
Vastaa Viestiin