"maailman pienimmät tiput"

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

"maailman pienimmät tiput"

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Ainakin siltä näyttää. Minulla tuolla kanalassani joka on siis entinen navetta, siksi siellä on ns. sontakuilu. Jota tietenkin hyödynnän kesällä kun tyhjennän vuotuiset pehkut ym.
Mutta asiaan: Eräänä aamuna olin kuulevinani tipujen piipitystä. Kun kuitenkaan en tiennyt kenenkään hautoneen ajattelin, että nuo kokoajan kimittävät kukot siinä vähän ääntään availivat.
Kuitenkin päivällä kun oli hiljaisempaa olin jo varma, että täällä on tipuja jossain. Joo siellä sontakuilussa pehkujen päällä pieni musta kana ja sen alla kolme maaoravan näköistä poikasta. Mutta kuinka pieniä! kuin rastaan poikaset. Terhakoita kyllä ja oppivat heti syömään, kun vein niille sapuskaa. Emo tietenkin opetti. On meillä ollut tipuja ennenkin, vaan nämä on vissiin ihan eka munista kotoisin. Ihme, en ole uskonut sellaisten olevan edes hedelmöityneitä.
Piti etsiä verkkoa ja peittää se sontakuilu niin etteivät kaiken maailman poikasruokien kärkkyjät pääse osingoille. Niin se tuli tipukausi avattua tänäkin vuonna, mitähän vielä keksivät? :smt030
Annir85

Re: "maailman pienimmät tiput"

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Vai sellaista teillä :shock: , piti laittaa koneeseen ja kanan alle sellaisia ensimunia myös, mutta ajattelin ettei niistä kuitenkaan mitään tule :smt012 . Kuinkahan pieniksi kanoiksi jäävät?! Taitaa olla uuden minikääpiörodun alku sulla siellä :smt037
Vastaa Viestiin