Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Nuki

Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Nää tyypit kuoriutui kuukausi sitten. Ruskean töyhtöpään äiti on ilmeisesti silkki-araumix, jossa mahdollisesti svarthönaa, ja isä iittiläinen maatiainen. Harmaa lienee käppänäkukon ja araumixin rakkauden tuotos. Mä oon jotenkin pitänyt näitä varmoina kukkoina koska ainahan ne pari tipua on kukkoja. Tänään kuitenkin tutkailin tyyppejä tarkemmin, enkä olekaan enää ihan varma. Harjasta on vaikea sanoa mitään kun kummallakaan ei sitä juuri ole, on siis semmoinen mansikka(?)harja -tyyppinen. Heltat on hyvin pienet, mutta sekä heltat että harja punertavat jo hennosti. Satula- ja kaulahöyhenissä ei vielä näy kukkomaista terävyyttä, missä iässä se yleensä ilmaantuu?
Kuvathan ovat ihan kökköjä, mulla oli hyvä kamera käytössä ja säädötkin piti olla täysautomaatilla, mutta jotenkaan ei vaan nyt onnannut. Koitan vaikka vielä myöhemmin ottaa pari parempaa otosta, jos toi isäntä vaikka vaivautuis apuun. Tirpat on sen verran eläväisiä, että yksin on hankala kuvata.

Kuva
Kuva
Kuva
samapi

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja samapi »

Minun mielestä on kukkoja, kuitenki heltat jo on. Niskahöyhenet on kans minusta pitemmät kun kanoilla..mutta muuten olemus ainaki tuolla isommalla on kun kanalla..
Nuo risteytykset on niin mielenkiintoisia, ei niistä tiä oikeastaan ennen kuin ne kiekuu tai jos näkkee niiden "ottavan toisistaan mittaa" tappelu harjoituksilla :smt014
Nuki

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tässä vielä pari kuvaa lisää. Kyllä mäkin noita kukoiksi vahvasti epäilen, jännä kyllä seurata missä vaiheessa alkavat miehistyä :smt003

Kuva
Kuva
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Mä veikkaisin tuota harmaampaa kanaksi!

Itselläni vuoden ensimmäiset emojensa ainokaiset ovat sattumoisin feminiinejä. Aika ihme.
Sensijaan isompien poikueitten poikaset luultavimmin useimmat, tietenkin, on kukkoja.
rilla

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mä kokeilisin veikata kanoiksi molempia!
Mutta veikkaus se vaan on.

Harmaa ainakin ois melko selvä kana. :smt023
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Lastenlasten mielipidettä kyselin ja sanoivat molempien olevan kanoja! Voi hyvinnii olla totta.
Nuki

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Oliskin harmaa, tai ees toinen noista, kana! Tarvin yhden kukon lisää, ja ton harmaan päätin jättää itselleni koska se on kesympi. Tiuhtillekin olis koti tarjolla, mut siitä näyttäis tulevan niin hauskan näköinen, et tekis mieli jättää sekin itelle.
jmariah

Re: Nuorikot 1 kk, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Mä sanon kans et kanoja molemmat. :smt006
Vastaa Viestiin