Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
saska

Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja saska »

Meillä ensimmäisen kerran tyrniskana aloitti haudonnan reilu viikko sitten. Tähän asti mennyt hyvin, mutta eilen oli päivällä kana eksynyt viereiseen pesään ja kun menin käymään kanalassa haudottavat munat olivat jo käteen viileitä. Siirsin kanan takaisin omaan pesään, mutta onko nyt niin, että tämä haudonta on menetetty?
rilla

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kyllä ne munat kestää varsinkin alkupuoliskolla vuorokaudenkin haudontakatkoksen! :smt020
saska

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja saska »

Hyvä, jos näin on. Ehdin jo pelästyä, kun niin kovasti odotetaan tipuja tulevaksi :smt002 On tämä kyllä jännää puuhaa :smt048 Kiitokset vastauksesta!
Raksu

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Mua aina kans niin pelottaa että menevät väärään pesään että päivät tulee juostua kattomasta tämän tästä että on oikeassa pesässä ja yöksi olen verkottanut pesän :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Raksun konsti on hyvä, niin välttyy edes yöjuoksuilta :smt040
saska

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja saska »

Nyt on rouva pysynyt omassa pesässään, kun olen ahkerasti kerännyt munat pois toisista pesistä. Vielä en ole verkottanut pesää, mutta täytyy laittaa harkintaan, jos vielä eksyskelee :smt001
Tarmokas

Re: Ensimmäinen haudonta ja emo eksyi toiseen pesään?

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Meillä ongelmana ennenminkin, että joku toinen valtaa pesän, kun emo käy poissa pesästä.

Parhaimmillaan jakavat vastuun loppuun saakka, mutta joku noista kana ei enää alkuperäistä emoa pesään päästä. Meillä on kyllä siellä yksi hyvä isoäiti, joka tuuraa emoa pesässä ja päästää sen sinne takaisin. Ja hoitaa emon kanssa poikasia, koska välillä ne nuoret äidit ei hommaa oikein hanskaa. Se on meidän ekasta poikueesta vuodelta 2007, eikä varmaan enää edes itse muni. En ole antanut isännän sitä poistaa porukasta, kun on tässä niin hyvä :smt023 .
Vastaa Viestiin