Tipun siipi puuttuu

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kananheltta

Tipun siipi puuttuu

Viesti Kirjoittaja kananheltta »

Emo nokki kuoriutuvaa munaa sillä seurauksella, että verta tuli. Siirsin kuoriutuvan toisen emon alle ja sai siellä rauhassa kuoriutua. Tällä tipulla puuttuu kokonaan toinen siipi tai siinä siiven kohdalla on iso kuivunut rupi eli haavahan siinä on ollut. Muuten on ihan virkeä. Kävely tietysti ei sama kuin muilla kun tasapainottava siipi puuttuu. Onko teillä ollut vastaavaa?
Iita

Re: Tipun siipi puuttuu

Viesti Kirjoittaja Iita »

Meillä oli tipu ,jonka siipeä oli nokittu,mutta kasvoi normaalisti ja eroa ei enää huomaa. Pääsee normaalisti orrelle jne

Itse lopettaisin ,jos siipi kokonaan puuttuu.. :smt022
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tipun siipi puuttuu

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

minulla oli yksi tipu jolla ei näyttänyt olevan toista siipeä. Ensin se ei saanut päätään ylös ja sitten se alkoi kulkea takaperin. Ajattelin että katsotaan nyt pari päivää...jätin sen hautomakoneeseen omaan "kuppiinsa"

Ja ihme kolmantena aamunaan se kädessäni etsi vimmatusti ruokaa, söi ja joi ja kun viel päivän lepäsi yksiössään osasi jo kulkea suoraan. Ruokin sitä vielä pari päivää privaatisti ja nyt se vilistää toisten joukossa. On toisen siiven alkukin kasvanut, tosin se tulee heti kädelleni kun vaan käteni tipulaan laitan. :smt054
Muffe

Re: Tipun siipi puuttuu

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Minä ainakin katsoisin että miten tipu pärjää ilman siipeä ennekuin tekisin mitään hätäsiä johtopäätöksiä. Jos syö, juo, liikkuu normaalisti ja on virkeä niin sittenhän sillä ei ole mitään hätää :smt001
Vastaa Viestiin