NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Hih.. Saas nähdä, kumpi meistä saa vauvoja ensin. :smt044
naibunuuni

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Niin tosiaan!
Eli sullakin olis sit virallisesti sunnuntainako la sielä? :smt038
Meillä kun on sunnuntaina mutta jotenkin taas sellainen kutina, että tulisko jotain jo lauantaina :smt040
jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Meillä 21 päivää tulee täyteen vasta maanantaina, mut mistäs sitä tietää jos tipu kuoriutuukin jo viikonloppuna. :smt002
albatrossi

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Täälläkin jännätään tyrnisten kuoriutumista! LA tiistaina! :smt041
naibunuuni

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Tittidii!!
Meillä oli eka tipu hosupetteri ja kuoriutui jo eilen!
Oli aika ylläri kun kävin tutkimassa, että onko muut käyny sielä pesässä munimassa ylimääräsiä munaateja ja käteen osuikin tyhjät kuoret!
Kova piipitys sieltä kuului niin oli ainakin hengissä vaikka noin aikasin meni kuoriutumaan :)
Saas nähdä tuleeko nuo muut sitten ihan laskettuna ajankohtana :)
rilla

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja rilla »

Turhana tietona kerron mielipiteeni,et nämä hosupetterit on mun mielestä yleensä kukkoja.
En tiedä,mut mulla on ainaki niin ollu.

Mä olen arvellu,et tommonen urospuolinen on sen verran yksinkertaisempi,että valmistuukin nopeammin. :smt040 :smt002
albatrossi

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

rilla kirjoitti:Turhana tietona kerron mielipiteeni,et nämä hosupetterit on mun mielestä yleensä kukkoja.
En tiedä,mut mulla on ainaki niin ollu.

Mä olen arvellu,et tommonen urospuolinen on sen verran yksinkertaisempi,että valmistuukin nopeammin. :smt040 :smt002
Tässä voi muuten ehkä olla itua.. Mulla huhtikuussa kuoriutuneet 3 kukkotipua kuoriutui 19 hautomispäivänä.
Kesäkuussa taas kaikki 6 tipua kuoriutui 22 hautomispäivänä ja kaikki oli kanoja.
Tosin myös viimekesänä kuoriutui kaksi tipua 20 hautomispäivä ja olivat kukko ja kana.. :shock:
Pimu

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja Pimu »

Mulla kesän haudonnassa hätäisimmät ulostulijat (vrk19) on kanoja ja ne matti myöhäiset oli kukkoja :smt002
naibunuuni

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Mä yritin siinä samalla vähä kurkkia kun tuossa kävin kanalassa ja ainaki kävi mammansa helmoissa Golden Cuckoo tipu kurkkimassa! :smt041
Näytti kanalta kun oli päänupin valkoinen pläntti hyvinkin pieni mutta en viitsinyt mitään mennä sinne ronkkimaan vielä :smt003
Saas nähä josko pian tulevat ihan omia aikojansa ulos sieltä pesästä niin menen sitten tutkiskelemaan tarkemmin :smt023
jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Sain eilen rakenneltua vauvaosaston kanalaan. Tein sen myyräverkosta, jotta reiät olis tarpeeksi pieniä. Aika komee siitä tuli vaikka itse sanonkin... :smt003 :smt023
Äsken kävin sitten kanalassa suorittamassa aamu siivouksen ja tarkistin että kaikki on muutenkin kohdallaa, niin hämmästys oli suuri, kun munasta kuului piipitystä! :smt041 Kuori on kuitenkin vielä ehjä.. Nyt en varmaan malta mitään tehdä koko päivänä kun jännittää niin kovasti! :smt045
jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Niin ja onnea tipusten johdosta naibunuuni! :smt038
albatrossi

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Mulla LA vasta tiistaina, mutta tiput laittoi turbon päälle ja eka on jo parituntia sitten kuoriutunut! :smt023
Kuva
Kuva
jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Jee! :smt041 Viime yönä kuoriutui meille pieni maaoravan värinen silkkitipu. :smt055
jmariah

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja jmariah »

Hei te jotka olette jo pidempään noiden silkkien kanssa pelannu, osaisitteko sanoa et voiko myös silkkikanalla olla viisi varasta? :smt017 Mulla kun on vain noilla kukoilla viisi varvasta + kannukset ja kanolla vaan neljä varvasta. Kävin vähän moikkaamassa uutta tulokasta ja huomasin, että hänellä on myös viisi, joten onko sillä merkitystä sukupuolen suhteen?
samapi

Re: NEUVOJA KAIVATAAN KOKENEEMMILTA!

Viesti Kirjoittaja samapi »

viisihän pitäs olla kaikilla niin kukolla kun kanoillakin :smt001,siis varpaita silkeillä
Vastaa Viestiin