nannin haudontapäiväkirja

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

Heh. Kiva että jotain kiinnostaa! Saa kyllä aina kommentoidakkin :) omaksi iloksi silti lähinnä, hyvä täältä katsoa jos on jäänyt omaan haudontavihkoon laittamatta jotain :smt040
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

No nyt rupesi jännittämään tätä! VAIN yksi ankka ilmatilassa, eilen illalla huomasin siinä särön. 2kananmunaa joissa tipu ilmatilassa. Mua niin jännittää nuo ankat, jos niitä kuoriutuukin vain tuo yksi. Voi höh. Ei saisi murehtia vielä! Ja kananmunatkin vois alkaa poksuun jo tipuja!!! No parempi kuin ei mitään, ja onhan nyt vasta virallinen ankkojen munien kuoriutumispäivä! Huomenna kananmunien, olen mä hätähousu nyt jotenkin ;)
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

yksi ankka aamulla kuoriutunut! Niin niin ihana! Olin jo aivan unohtanut miten suloisia ne ovat! Se jää ainoaksi ankaksi, muut 2kuolleet munaan :( snif :( 3kanan munassa särö, toivotaan että kanatipuja edes tulee :)
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä 3pientä tipua ankkatipun seurana! Ainaki 4ssä särö ja muutama naputtaa vain :)
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä 8tipua plus ankkatipu saldona :) kaksi jäi kuoriutumatta kanoista! Niin ihania <3
Raksu

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Onnea tipuista ja ankka vaavista :smt060
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

kiitos! Yritän tässä iloita niistä aina hereillä ollessa, pykäsi päälle hirveän kuumeen :(
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

Noniin 7kpl tipuja muutti uuteen kotiin! 1tipu jäi ankkatipun seuraksi. Ovat kuin paita ja peppu. Soma pari :smt049
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

ankkatipu on hienosti tottunut iltakylpyhin :) kanatipu ihmettelee miksi häkkiin saapuessaan ankkatipu on ihan räjähtäneen näköinen kun on pyyhekuiva! Mutta hätä tulee aina kun ankkakaveri häkistä katoaa uinti puuhiin hetkeksi ! Ihanat kaverukset. Miten nuo voi erottaa? Ankkatipu on saanut nimen Some ja kanatipu vielä odottaa sukupuolitunnistamistaan jotta saa oikean nimen :) Some tuntuu tytöltä, kiitos suuren suuren suuren äänensä, on se melko varma tyttö, muistaen edellisten ankkatipu tyttöjen ääntä.... Kyllä tämä tästä. 11.8 kuoriutuu kanatipuja, joista osalle on jo koti tiedossa, osa jää itselle kasvamaan(toivottavasti paljon näihin kuuluisi myös kanoja), sekä osa etsii vielä kotia. Myös muutama oma ankan muna jatkaa kehitystään koneessa :) loppuviikosta pitäisi postiin tulla paketti jota olen odottanut jo vuoden! Nimittäin sebrightin munia! Nyt niitä löytyi ja niitä 7kpl sekä ilmeisesti muutama yllätysankan muna :) näitä jäädään siis innolla odottamaan! On taas niin intoa täynnä tämä emäntä!lomakin alkaa pian mulla ja miehellä -> kanalan laajennus projekti saa alkunsa. Siis talvitilaa, navettaan vain verkkoa lisää kahden tarhan yhdistykseksi ja se on siinä. Eli siis vähän muutakin ehostusta, kalkkimaalailua, uusia orsia lisää ja tasoja ym. Tämä on mahtavaa! Odotan innolla niin tätä kaikkea....
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

tänään ne saapui! Sebrightin munat! Ja muutama ankan muna :) innolla odotan siis :) paketti hyvin pakattu,munat ehjiä päällipuolin. En vielä valaissut sisältöjä kun päivällä koneeseen laitoin, jännitys siis edelleen onko munat sisältä ehjiä. No joku ilta tässä Yritän valaista nuo :) tuskalliset 21päivää tulossa, niin kovasti noita kun olen etsinyt :)
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

munat valaistu, kaikki kunnossa! 7/7sebrightin munaa kehittyy hienosti :) yllätysankanmunat 2/3kehittyy. Omista munista ankan munat kaikki hedelmöittyneitä ja kehittyvät hienosti :) kananmunatkin jaksaa hyvin! Ensiviikon loppuna se sitten alkaa , nimittäin tipurumba. Sunnuntaista lähtien on taas pikkutipuja pian on ankkaTipujakin :) tipuja tipuja.... Laajennuprojektikin alkanee muutaman viikon sisällä!
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä ensimmäinen tipu kuoriutunut! :) lisää odotellaan.
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

4tipua kuoriutunut nyt yhteensä. Eli 3tämän päivän puolella! 1vielä säröllinen ja ainoa kuoriutuva tällä hetkellä! Seuraavaksi pitäisi pikku vaakut kuoriutua(aikaa kyllä vielä menee odotellessa). :)
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

edellisellä kirjoituskerralla unohtunut lisätä että kaikki kuoriutui, ja pääsivät uuteen kotiin.
Nyt eletään taas huippu jänniä aikoja! Huomisesta alkaen pitäis mun ikiihanat sebrightit ponnistaa kuorestaan! Näitä olen niin odotanut ja nyt ne hetket alkaa olla käsillä! Ensinnäkin jännittää jo se että miltä ne näyttää tipuna, ovatko kuin muutkin :) ja toisena oon super onnellinen että kaikki postin tuomat 7 munaa ovat jatkaneet kehitystä tähän päivään saakka. Joten huomiselta ja torstailta odotan paljon. Jotta jopa kaikki kuoriutuisi ja jaksaisi :) !
ninanni

Re: nannin haudontapäiväkirja

Viesti Kirjoittaja ninanni »

ainakin 5ssä munas särö!
Vastaa Viestiin