Tilasin Maranssin munia Ruotsista

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tiia12

Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Tilasin tänään maranssin munia etelä- ruotsista, erittäin tummia,siis melkein oikeesti mustia. Hauska nähdä miten ne pakataan, niillä on ihan oma pakkaustyylinsä kun lähettävät meriteitse niitä tänne, laittelen kuvia kunhan tulevat. Onnistuneita kokemuksia on näköjään kun siellä keskustelupalstoilla olen kysellyt ihmisiltä.
Ensi maanantaina on rahat heillä ja ti lähettävät ja odotan niitä saapuvaksi perjantaina, ne on niin tuoreita että ne kerätään viikonlopun aikana vasta.
Mielenkiinnolla odottelen minkälainen lähetys sieltä saapuukaan ja sitten jos ehjänä tulevat ,lähtevätkö matkan kolahduksista ? huolimatta kehittymään. :smt023
Nyt on hopeabrahman munia 7 kipaletta hautomossa sekä 17 kipaletta rokin munia :) ja minä kun niin päätin että talvea vasten en haudo. Ompahan sitten keväällä kuhinaa oikein kunnolla :smt041
Suwitsu

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Vaatiiko enemmän lupia ja lomakkeiden täyttöä tuollainen lähettäminen kuin se että itse munat sieltä Ruotsista hakisi?
milkkis]

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mua kiinnostais kanssa että millasia paperihommia ja lupia vaati. Itseä kiinnostais kanssa tuoda ulkomailta mutta on aika rahakasta ja hankalan olosta
Tiia12

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

alle 20 munan tuontia ei tarvitse mitään erityisiä lupia, vain ennakkoilmoitus eviraan 24 tuntia ennen maahan saapumista. ja terveystodistus lähtömaasta.
Tiia12

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Niin ja kulut on n. 150 e /19 munaa eli ei mitäänkovin halpaa sis. pk, ne kuljetusboxit on myös kalliita kun täytyy olla jotain tiettyjä kertakäyttöisiä, tämä jäi minulle vähän epäselväksi että minkälainen tarkalleen,mutta ihan mielenkiintoista.
Suwitsu

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Eiks noi alle 20 munan lähetyksen sen luvan kuitenkin vaadi? Sen joka on vuoden voimassa ja maksaa n. 100€? Vai onko säännöt muuttuneet?
Tiia12

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Ei Ruotsista tuotuja.
mik

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja mik »

Joo ei. Ruotsissa on kans poikkeusmenettely, koska se lasketaan suomen kanssa salmonellavapaaksi alueeksi. ts ruåtsista saa tuoda alle 20 siitosmunaa leimaamattomina ja pelkällä ilmoituksella.
Suwitsu

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ok, itse olen englannista munia meinannut ja sieltä tuodessa onkin tiukemmat säännöt.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Siis onko munien tuonti Ruotsista noin helppoa??? :shock: Miksi mä en ole aikaisemmin tajunnut :smt021
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Siis nämä ohjeetko ovat nyt vanhentuneet,
jos rekisteröitymistä tuojaksi ei enää tarvita, kun tuodaan siitosmunia Ruotsista?
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/t ... iipikarja/
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/t ... a_sveitsi/
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Noissa Hiltan linkeissä vaaditaan rekkautuminen mutta muutenhan se alle 20 munan tuonti Ruotsista on helpohkoa :smt017 Kalliiksi tulee mutta ei ihan toivotonta :smt041
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ja kohta ne Siljan munalaivat seilaa :smt005
Tiia12

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Tietyt kohdat ei vaan koskets ruotsista tulleita munia
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Tilasin Maranssin munia Ruotsista

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Hitsi kun en oo tota ajatellut. Luulin, vaikka tietty luen ahkerasti munista, että tarttee kaikkia ihme lupia. Me käydään ainaskin 3 krt vuodessa Hyltessä Hallannissa ja siellä on lähellä vaikka mitä kanaloita, esim. Falkenbergissä Rasfjäderklubb. Ne taitaa olla muutenkin ok kanaloita kun järjestää näyttelyitä ym eli kaikki terveysasiatkin lienee kunnossa ja todistuksen varmasti saa. =P~ Mitäs mä sitten haluaisinkaan... No tietty ekaks kanala uusiks. Sitten alkaakin mietintä. Me seilataan viikingillä.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Vastaa Viestiin