Hätä-hautomo

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Just tuota tarkoitin, näkee mitä siellä on ja ettei vahingossa käy niin, että laittaa roskiin munan, joka kuitenkin kuoriutuu. Yks tuttu keräs kuoriutumattomat,unohti ne takin taskuun ja illalla kun oli laittanut takin päälle, oli taskusta kuulunut piipitystä :smt003 Sitten sille oli käynyt niinkin, että kun oli avannut munan ja siellä oli ollut kuolleen näköinen tipi, oli heittänyt sen uuniin. Mies oli sytyttänyt sitä myöhemmin, niin se tipi olikin ollut elävä! Sen vuoksi mä olen aina löytäessäni kuolleen tipin, tökkiny sitä pitkään ja hartaasti ja vielä varmuuden vuoksi katkassut siltä kaulan :smt012
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Löysin sellaisen artikkelin, lukekaas se, mitä kirjoitin marek ketjuun.. älkää avatko niitä munia vaan polttakaa ne...
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Täällähän tämä hätähautomon ohje olikin! Ja tällä tavalla siis itse pelastin pesään jätetyn piipittävän munan ja siitähän kuoriutui hetkessä reipas tipunen. Vein sen emoille, jotka ottivat pienokaisen saman tien hoitoonsa. Tää on siis se mun "enkelitipu", eli tähän mennessä eka valkosiipinen tipu.

Kuva
Vastaa Viestiin