hullujako noi kanaset

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tomppa

hullujako noi kanaset

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Aaaargghh! Miloinkohan uskallan päästää tiput ja emon muiden kanojen joukkoon?
Kukko lienee hullu!!! ku antaa kyytiä emolle ja muut kateellisena perässä (koristekanoja),joukossa on 1 ruskea kanalan kana joka ei väkivallasta perusta,muut lienee hulluja.Tiput kuukauden ikäisiä ja ajattelin varovasti tutustuttaa muuhun perheeseen, mut ei taida olla aika vielä.Ei helppoa ole pienten elo,kun kukko on huit hapeli ja naapurin kissa vaanii vesikielellä verkon takana,ku pihan vahti(saksanpaimenkoira)on nyt maallisen taipaleen päättänyt.pihan uusi musti tulossa mutta ei taida pennusta vielä olla tipuja turvaamaan! :smt009
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla on emot jo viikon ja joskus vain päivienkin ikäisten tipujen kanssa samoissa tiloissa muiden seassa.. Ja nytkin pikkutirpat kulkevat emojensa mukana pitkin pihoja. Omat kissat vaanivat välillä, mutta emokana ja kukotkin antavat sellaiset lähdöt, että taas viikon muistaa..

Mä oon pitänyt erossa olemiset aina mahdollisimman lyhyinä, niin ei tule takaisin sopeutumisvaikeuksia.. Yhden kerran yksi kanoista yritti hautoa kaksi viikkoa vähän turhankin perusteellisesti ja keskeytti sitten haudonnan, kun oli aika voipuneen oloinen.. Silloin toiset nokkivat ja hätistelivät kanaa pois, mutta kun toipui ja pääsi voimilleen, saikin ykköskanan paikan!

Eiköhän porukka järjestyne, kun annat aikaa ja tilaa selvittää nokkimisjärjestyksen.. En kyllä ihan ymmärtänyt, onko kukko ihan vaarallinen, hyökkäilee vai mitä?? Jos vain jahtaa kanoja polkeakseen, se on kyllä kukon tehtävä vaikka hurjalta näyttääkin joskus..
tomppa

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Aika äkänen se kukko on,ainakin tolle kanalan ruskeelle ku ei ole nii söpö ku koriste kanat.
Yks tipu jäljellä,pesään kuollu yön aikana.
Ei mitään merkkiä miks kuollu,ruokaa vettä ja herkkuja on riittämiin,lämpöäkin löytyy.Liekö jäännyt emon alle pahasti tai jotai.Kanapunkeistakin on helppo syyllistä hakea,ku on ton suur kanalan kaverin mukana tullu,ja niitä piisaa.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Meillä kukko hätistelee kanaemoa siihen tyyliin, että missä perhanassa olet ollut. Myös muut kanat osallistuvat hommaan. Samaa tehdään myös hautovalle kanalle, joka pistäytyy syömässä. Olen laittanut noin viikon ikäiset poikaset emonsa kanssa muiden joukkoon, eikä siitä sen suurempaa hässäkkää ole syntynyt. Pari päivää emoa hieman hätyytellään, mutta ei mitään sen kummempaa.
Kaisa sai viis tipiä vajaa viikko sitten ja ne mä siirsin poikkeuksellisesti talvikanalan puolelle. Syy siihen on se, että mä en halua olla portsarina ulkotarhan ovella. Emoa ja tipejä ei voi moneen viikoon päästää irralleen pihalle. Tipeistä on kaikki kanat jo periaatteessa varattu, eli takasin Kyöstin jengiin ei tarvitse laittaa kuin Kaisa.
tomppa

Viesti Kirjoittaja tomppa »

Kanapunkit saanneet tänään kyytiä ja kunnolla.
Tipujen kuolema pisti tutkimaan asiaa paremmin ja pikku paskiaiset oli seinien välissä SUURINA laumoina.Poltin kaiken minkä irti sain ja maalasin seinät,puolet kanalasta vielä kesken.Hullua hommaa!!! Nyt on pesänä muovista tehdut kopit,jotka helppo myrkyttää ja huuhdella sen jälkeen.Huomenna orret tehdään uusiksi ja petonin tilalla on nyt laminaatti lattia jonka päällä turvetta :smt005 aika lellityt olot tulee kavereille :smt001 Harmittaa niin vaan paljon tipujen kuolema ku en osannu arvata et rakenteissa ne pirut vaanii :smt013
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi kuinka surkeaa :smt009 Ne punkit siis imivät tiput kuiviin? Montako tipuja olikaan ja onko niitä enää ollenkaan?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No voi kurjuus.. Mutta onneksi homma selvisi ja hienoa, että olet noin ripeä otteissasi: ei pitäisi olla kanoilla oloissa valittamista tuollaisen rempan jälkeen!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Laiha lohtu, mutta kuitenkin: onneksi syy selvisi!

Täytyy koputtaa puuta, ettei vaan meille tulisi mokomia, on ne niin hankala hävittää :smt013
Vastaa Viestiin