Kulkeutuuko koiran kakka

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
maalaiset

Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja maalaiset »

munien sisälle tai kissan? onko kakan syömisestä kanoille mitää haittaa? huomasin vaan viimekesänä että koirien jätökset pihalta joutui kanojen suuhun, yök! meillä jäi munat käyttämättä :smt022
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä tuo ongelma on päinvastainen eli koira syö kanankakkaa. Kanojen en ole huomannut koirankakkaan koskevan, tosin yritän siivota koiran jätökset lähes päivittäin pois. (< Kesällä siis, kun kotkot ovat ulkona.)

No, meidän kanat tonkivat innolla hevosten "munkkeja" silloin, kun vielä oli hepoja. Ilmeisesti napsivat niitä kauranjyviä, jotka olivat livahtaneet ruuansulatuksen läpi kokonaisina. Ja näkyvät nuo joskus nappaavan myös lampaan papanoita, en tiedä miksi. Munat on tullut siitä huolimatta syötyä oikein hyvällä ruokahalulla :smt004
Xaus

Re: Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Kanat on parhaita lantalan möyhentäjiä. :D Eihän ne kakat nyt muniin mene. :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meneepäs ohi aiheen, mutta pakko laittaa tämä hauska juttu, että ei sitä aina tiedä mitä kananmunan sisältä voi löytyä:
http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satelli ... KSAWrapper
(Munassa on leimat, joten kyllä sen kanalankin olisi saanut selville... :smt003 )

Semmoistakin saattaa sattua, että munan sisältä löytyy kanan sisäloinen! Yöks! Siihen löytöön en haluaisi ikinä törmätä :smt078
Minulla on sikäli kaksijakoinen mieliala kanojen ruokinnan suhteen, että ne ruuat mitä itse tarjoilen pitää olla laadukkaita ja tuoreita eli semmoisia, että itsekin niitä söisin. Mutta ei häiritse ollenkaan se mitä kanat itse pihapiiristä löytävät. Luotan siihen, että jospa nuo sopivat eineet tietävät…paremmin kuin minä. (No, tunnustan, että jonkun kerran on pitänyt puuttua hätiin, kun ihan pikkutipu yrittää syödä tukkimiehentäitä liian elävänä versiona ja aloittaa kamalan kiljumisen, kun koppis tarrautuu nokan ympärille ;))
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meillä kanat joskus tonkivat koirankakkoja, sieltä saattaa löytyä sulamattomia herneitä tai jyviä joita koirat napsivat jos löytävät jostain. Ja totta, kanat ovat mainioita lantalan myllääjiä täälläkin ja hyvin maistuu munat meillekin ja kanankakat koirille :smt003
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
vardenji

Re: Kulkeutuuko koiran kakka

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ompa kyllä... avain munan sisällä :shock:
Vastaa Viestiin