Muiden eläinten valmisrehut kanojen ruokinnassa?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Jojona

Re: Marstall Naturell -hevosrehu

Viesti Kirjoittaja Jojona »

Faktatietoa ei ole, mutta täällä ainakin Kraftin Mysli Blå on kanojen suurta herkkua. Sitä aina silloin tällöin ovat saaneet ja kaikki hengissä :) Kuten hevosetkin... En sitä nyt päärehuna syöttäisi, mutta silloin tällöin olen antanut ja häviää kyllä parempiin suihin alta aikayksikön :)
Mikka

Re: Muiden eläinten valmisrehut kanojen ruokinnassa?

Viesti Kirjoittaja Mikka »

Muutaman päivän ovat nyt Naturellia syöneet, sitä on vapaasti tarjolla puuron lisäksi. Ei ne sitä palijua syä, mutta jonkin verran. :smt025
Fogo

Jyrsijän ruoka

Viesti Kirjoittaja Fogo »

Kaverin jyrsijä vaihtoi hiippakuntaa ja kaveri lykkäs meikäläiselle tarpeettomaksi jääneet ruuat, heinät, kutterinpurut, c-vitamiiniit.
Voiko näitä hyödyntää kanoille? Lähinnä kiinnostaa tuo ruoka ja c-vitamiini. Ruuasta en tiedä tarkempaa merkkiä, mutta näkyy olevan jotain
jyviä, maapähkinöitä ja rusinoita ainakin seassa.
kochin-fani

Re: Jyrsijän ruoka

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

En osaa sanoa muuta, mutta ostettiin kerran tipuja joiden mukana tuli kaninruokaa, jolla ne sitten elivät ensimmäiset päivänsä/viikkonsa meillä :smt001
Fogo

Re: Jyrsijän ruoka

Viesti Kirjoittaja Fogo »

eilen heittelin jyrsijänruokaa vähän aikuisille kanoille. Näytti siltä, että tykkäsivät kovasti. Vaihtelu virkistää!

Lisäys: Onko kenelläkään tietoa, voiko noita c-vitamiini -rakeita antaa kanoille?
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Jyrsijän ruoka

Viesti Kirjoittaja Chick »

Mä oon laittanu sillontällöin vanhat marsujen c-rakeet kanojen juomakuppiin likoomaan, nyt tarvella ei varmaan haittaakaan.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Fogo

Re: Jyrsijän ruoka

Viesti Kirjoittaja Fogo »

Laittelin niitä c-vitamiinirakeita myös juomakuppiin. Olivat heti nokkimassa kaikki pois ja söivät paremiin suihin. Ei kerinnyt edes liukenemaan, kun
olivat huvennet. Taitaa olla hyvän makuisia myös!
Vastaa Viestiin