Aquadrink-systeemit?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hansu

Aquadrink-systeemit?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Auttakaa tyhmää...miten noi aquadrink -jutut toimii? Siis normaali juomapullo siihen verkon toiselle puolelle ja tämä ''hökötys'' jotenkin sitten sisäpuolelle? Mietin tässä toimivaa juoma-automaattia, kun pitäisi olla verkkoseinään kiinnitettävä...ja siis 6 kanalle vain... Ehdotuksia?
kanamari

Re: Aquadrink-systeemit?

Viesti Kirjoittaja kanamari »

meillä on aqua drink pullonpidike. Se on äärettömän kätevä, ei likaannu niin herkästi.

Pullo siis tulee verkon ulkopuolelle ja se metallilätkä myös. Siinä on ne hakaset jotka tulee verkkoon, joten se pysyy paikallaan. Kulho-osa sitten kanalan puolelle. Miulla oli isosilmäistä verkkoa niin mahtui suoraan, mutta jos on kovin pientä verkkoa niin voipi joutua suurentaa reikää.

Suosittelen lämpimästi. Ei enää kaatuneita ja täyteen kakittuja vateja..
tinttuli

Re: Aquadrink-systeemit?

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Pitäisi saada jo näistä kehuista kanamarin kanssa provikaa :smt003 mutta oikeasti on hyvä vehje. Mikä hienointa tiput eivät huku siihen ja viiriäisuntuvikoillakin olen käyttänyt. Sopiva koroke altaan alle ja tiput kiipeilevät juomaan jo ekapäivänä. Ilmastointiteipillä olen pienentänyt niille tarvittaessa altaan kokoa ja hienosti toimii. Ripustuskohtaan olen laittanut jäykempää minkkiverkkoa tai hyllyritilän. Jos teline alkaa kovin roikkumaan takapainoisesti, kannattaa yläosaan verkkoon asentaa rautalankalenkki tukemaan pulloa. Pulloiksi käy 1,5 litran limupullot, ne vähän jäykemmät. Helppo irroittaa koko teline ja putsata, asennuskorkeus tarpeen mukaan.
Hansu

Re: Aquadrink-systeemit?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Heh, juuri olin tulossa huhuilemaan että eikö kukaan vastaile...ja täällähän olikin jo ihania replyjä :smt041

Eli ei kun viikonloppuna tilausta tekemään... Nyt tuolla on sellainen omatekoinen viritys eli sankosta osa seinaa pois ja kannen kanssa viritettynä verkkoseinään... Ei vaan tahdo kestää, kun silkit siihen päälle lentävät (tai no lentävät ja lenätvät, mutta jotenkin räpiköivät :smt003 ) ja heiluuhan tuo muutenkin vähän huterasti tuossa...
Tälli

Re: Aquadrink-systeemit?

Viesti Kirjoittaja Tälli »

meikäläisellä on nyt ollu n. vuaren verran kettujen juottokippo (uimurilla) kanoilla ja oon tyytyväänen ei tartte putsaalla ylimäärääsiä.. toimii hyvin :smt023 on samalla lailla verkos kiinni ku ketuullakin häkiis..
Vastaa Viestiin