Ruoka- ja juoma-astiat

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

harrastaja

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

tuo autonrengas juomakupin alla hyvä oivallus .....Nä laitoin täält luettua : :smt023 myös kanojen kesätarhassa kun olivat niin ei tarvinnu vettä olla koko ajan vaihtamassa
omena

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja omena »

Nostampa tätä ketjua uudelleen ylöspäin kun on itselle aiheellinen tää asia. Mä tilasin Moilaselta noita Universal Fountaneita mutta mun menee hermo niiden kanssa, en tahdo millään saada niitä käännettyä niin ettei ne lorottais yli, jostain syystä varsinkin yhtä niistä en ole kertaakaan saanut toimimaan. Ja niissäkin kyllä saadaan se juomakaukalo suttuun. Ruoka-automaattina mulla on nyt itse väkerretty rei'itetty sanko vadissa-yhdistelmä mikä toimii melko hyvin, toisaalta mietin että oisko tollanen joku seinään laitettava possunruokintamaatti hyvä lisäksi? Nimittäin tohon munkin maattiin mahtuu kanat istumaan vadin reunalle pyrstöt vatiin päin :smt019 vaikka siinä pieni väli onkin. Onneks sen verran pieni ettei siinä kauheasti istuta niin. Aattelin jos ostaisin rehulle jotain kunnon maatteja ja laittasin kalkkia ja soraa noihin tsi-malleihin.

Mut vesiautomaatteja kaipaisin kunnollisia. HEEEELP :smt017
omena

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja omena »

Noniin, vastaanpa itselleni :) Tuli paikallisessa agrimarketissa vähän selviteltyä, tällaisella valmistajalla http://www.grene.com/shop/action/catego ... 4435_44640_ on noita possunruokintasiilo minkä kuvan joku olikin jo laittanut, sekä kaikenlaisia siipikarjan TOSI kätevän näkösiä ruokinta-automaatteja, sekä myös esimerkiksi suoraan vesiletkuun kiinnitettäviä juoma-automaatteja. Kannattaa käydä kurkkaamassa!
Rouvakotkot

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Rouvakotkot »

kokeiltiin tuota hunajapurkki systeemiä kun kuoriutui 7 tipua :smt060 Toimiii aivan loistavasti kiitos selvistä ohjeista ja kuvista :smt001
Jonna

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Jonna »

Toimisikohan nämä kanoillakin?
http://www.breker.de/kaninchentraenke-m ... 000ml.html
Olisi päältätäytettävä eikä pelkoa veden likaantumisesta tai kippojen kaatumisesta.

Viiriäisillä mulla on ollut ne perinteiset jyrsijöiden vesipullot ja hyvin on toiminut. Ostin samanlaisia, tosin litrasia, pulloja kanoillekin siinä toivossa että oppisivat käyttämään.
Kipsukka8

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Kipsukka8 »

hilla kirjoitti:Meillä on kanat olleet vasta kolme yötä :smt002
Mutta heti on huomattu aloittelijan virheitä..
Vesikuppi on kaatumaton -koirien metallinen ruokakuppi. Mutta sitä saa pestä monta kertaa päivässa kun ne kakkaavat siihen!
No näin alkuinnostuksen ollessa vielä voimissaan se kyllä pestään monta kertaa päivässä, mutta pitääkö koko kesän jatkaa näin?
Vinkkejä? Varmaan on fiksumpia tapoja juottaa kanat..
Ruokakupit ovat savisia, kaatoivat kurjat ruuat pitkin lattioita eka päivinä, nyt ei kupit kyllä kaadu!
Niissä ei toistaiseksi ole ollut vielä kakkaa...

Noo oli kuivikkeena alussa rutirex -koirien koppiin tarkoitettua puunauhaa- ei todella toiminut!! Kuten ehkä tiesittekin.
Nyt on karkeaa sahanpurua lattialla.
Joo, kyllä ihan oikeasti tuntuu siltä että ollaan idiootteja koko perhe :smt044


Millaista materiaalia se Rutilex on? Kovaa? Paksuakin? Tasaista vai röpelöistä? Miten helppo puhistaa? :smt017
Kipsukka8

Re: Ruoka- ja juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Kipsukka8 »

Gurrre kirjoitti:Meillä on tollainen vanha autonrengas vanteineen juoma-automaatin alla. Pysyy vähän paremmin puhtaana ja pienemmät kanat voi seistä kumin päällä juodessaan. Tolle ämpärin kokoiselle automaatille on 13 tuuman rengas passeli.

Kuva
Aika kiva toi sankko!! Mut mikä siinä on punainen sankon alla…miten vesi pääsee siihen juotavaksi ja miten se pysyy sankossa taas :smt017 …..ettei kaikki hulaha pois sieltä… mielenkiintoinen!! :smt041
Vastaa Viestiin