piimä

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ankkailija

piimä

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Missä muodossa piimää voi tarjota kanoille? :smt016
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Nestemäisenä! :smt005

No siis mä oon laittanut joskus sekaan leivänmuruja ja joskus jauhoontunutta rehua ja joskus kaurahiutaleita.. Eli jonkun kans kun sotkee "puuroksi" niin menee vähän helpommin.
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Siis totta kai nesteenä (ei ku kaasuna :smt005 :smt005) Lähinnä tarkoitin että sekotetaanko se johonkin? Niinku jyviin? Mutta kiitti vastauksesta! :smt004
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jauhoon tai leipään on hyvä sekottaa.. Itse olen käyttänyt myös kanojen kasvatusrehua piimän kanssa.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mä oon kaatanu vaan suoraan kippoon ja hyvin on kelvannut ihan semmosenaankin.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Jossain vanhassa kanakirjassa luki että vois vesiastian korvata osaksi päivää kirnupiimäkipolla tai tavallisella piimällä, jos eivät muutoin suostu juomaan :smt005 ( ennenvanhaa tehotuotanto-ohje) :smt002
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

jamppa kirjoitti:Jauhoon tai leipään on hyvä sekottaa.. Itse olen käyttänyt myös kanojen kasvatusrehua piimän kanssa.
Tuo kyllä kuulosti siltä että Jamppa on ihan ITSE herkutellut piimällä ja kanojenkasvatusrehulla! :smt005 Lisäsikö kasvuasi??? :smt003
ankkailija

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Kotopullaki kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Jauhoon tai leipään on hyvä sekottaa.. Itse olen käyttänyt myös kanojen kasvatusrehua piimän kanssa.
Tuo kyllä kuulosti siltä että Jamppa on ihan ITSE herkutellut piimällä ja kanojenkasvatusrehulla! :smt005 Lisäsikö kasvuasi??? :smt003
:smt005 :smt005 :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Vinkki kesäjamppojen tuleville omistajille:

Jos Jamppasi alkaa laihtumaan tai kuivumaan niin 3 kertaa viikossa on hyvä antaa kanojenkasvatusrehua piimällä höystettynä!
Sillä saa jampan vatsan kasvamaan ja karvan kiiltämään!

:smt005 :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Eihän oo mitään sivuvaikutuksia?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Pientä aivojen vajaatoimivuutta saattaa ilmetä :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Elikä ihan normaalin rajoissa menee..
Kyllä noi pistelee piimää menemään ihan pelkälteenkin. Ja Viili näkyy olevan ja eräänlainen herkku. Vanhat puolukatkin, mitkä ei muuten ole kelvannu, meni viilissä.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt017 Tota. Voisko sen piimän ikäänkun valuttaa juuston tapaseks? Säilyskö se paremmin?
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Kyllä tässä tuli tehtyä, sellainen juusto harjoitelmakin kerran. Ja kanat popsi sitäkin. Näkyy menevän kaikki pöperö, missä on jotain valkoista.
Miksei sitä vois valuttaa. Mutta vaikuttaako se säilymiseen, en tiedä. Kun ei sitä suolaa oikeen voi laittaa paljonkaan.
Jylhätulinen

Maitotuotteet yleensä?

Viesti Kirjoittaja Jylhätulinen »

Entäpä maitotuotteet yleensä? Jostain kai luin ettei suoraan saa maitoa antaa, vaan pitää olla hapatettua. Entäpä vaikka raejuustoa, käykö se ?
Vastaa Viestiin