kanojen ulkoruokinta

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

kanojen ulkoruokinta

Viesti Kirjoittaja max3 »

mä olen tässä ihmetellyt, kun ennen ulkotarhaan siirtymistä, kanarehu ei kelvannut kotkoille pahemmin, mut nyt kun olen ulos laittanut rehun kipossa, niin joka ilta se on tyhjä. :smt017
Syökö kotkot mielummin siis ulkona?
Eli niillä on rehua sisällä automaatissa ja nyt myös ulkona. Ennen tarhaa saivat kauran pehkun sekaan, nyt senkin pihalle levitettynä ja illalla saavat vielä sisälle purkkiin jotain herkkuja, kuten ennen tarhaakin. Vesipisteitä niillä on nyt 3. Sisällä automaatti (joka on joka päivä tupattu täyteen pehkua) ja vara kippo ylätasolla, niiden lisäksi nyt myös ulkona kippo, ettei tarvi sisälle mennä juomaan.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No eihän siellä kävis joku rosvo? Siili, harakka tjsp?
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

ei käy vieraita ruokapöydässä. :smt005 Ihan on todistettavissa, et kotkot syö itse ne rehut.
Tänäänkin, kun kävin aamusta avaamassa ikkunan pihalle, niin kotkot jo jonotti pihalle ja suoraan syöksyivät syömään rehua. :smt017 Ihan samaa tavaraa on sisällä (illalla laitettua), jota on vain käyty hiukan nokkimassa.
Kaurat vein vasta myöhemmin ulos, et riittää tekemistä koko päiväksi.
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

:smt005 taitaa olla niin, että raikas ilma lisää ruokahalua, niin kuin ihmisilläkin...
Itsekin olen huomannut, että ulkokaudella eläimet syö paljon paremmin, kun sisällä ollessaan.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä on mennyt oikeestaan toisinpäin eli nyt, kun ovat päivät ulkona, niin rehu ja jyvät ei juurikaan kiinnosta, ei sisällä eikä ulkona. Vain luonnonantimet tuntuu olevan pop! Joka paikka on vielä märkää, niin on ne brahmojen karvakoivet ja favejen parrat sitten sen näköisiä, että suihkuun tekisi mieli viedä ulkoilun päätteeksi :smt005 , kun maansiirtotyöt on siltä päivältä tehty.

Varpuset syövät kesän mittaan uskomattomat määrät rehua. Ovat sitten syksyllä niin pulleita, että hyvä kun lentää jaksavat. Lisäksi kylpevät vesikupeissa oikein mielellään. Niinpä---eihän ne saisi :smt016
Vastaa Viestiin