fasaanin tipujen ensiruoka

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mahannus

fasaanin tipujen ensiruoka

Viesti Kirjoittaja mahannus »

mitähän mahdollisesti tuleville tipuille ensi ruuaksi?
ei viitsis ostaa 40kg säkkiä jotain tipuruokaa kun niitä otuksia tuskin 10kpl enenpää edes tulee niin menee totaalisen hukkaan ruoka, vai saako sitä pienemmissä pusseissa?

tuota munitusrehua punaheltta(muistaakseni) ois täysi säkki, kärsiskö siitä antaa jos jauhaa pieneksi? ja mitä normikaupasta löytyviä tuotteita voi käyttää?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Jos ostaa jotain tipuruokaa, niin voihan se lopun syöttää muille siivekkäille. Fasaanitipuille ois tarkoitettu nuo Iso Punaheltta -rehut, nehän käy ainakin kalkkunoille, ankoille jne.. Oliskos sulla mitä muita siivekkäitä?
Alholainen

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Missä päin mahannus asustelee ja kuinka pian rehua tarvisisit? Viikon päästä haen omille fasutipuille säkin Iso Punaheltta 1P:tä ja siitä joutaisi muutama kilo sun tipuille.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

ekaruoka on tietysti se hienonnettu munankeltuainen, ja kaurahiutale, ja rahka ja... samat untuvikko ruuat kun kananpoikasella. Sitten sitä isopunahelttaa.Paljon viljaa ja siemeniä, kokoajn saataville. Munitus punahelttaa en antaisi fasaanille kun vasta munintaiässä. Eli joskus Tammikuusta eteenpäin, seuraavana vuonna, jos on nyt kuoriutuneita lintuja. Nehän sitten munii joskus maaliskuusta eteenpäin.
mahannus

Viesti Kirjoittaja mahannus »

munankeltuainen, ja kaurahiutale, ja rahka eli tehdäänkö noista joku mössö vai miten ja millaiselta alustalta tiput opetetaan syömään?

vesi kai annetaan silleen että matalalle pienelle lautaselle kiviä ja siihen vettä ettei tiput pysty kaatumaan ja hukkumaan.

oulunseudullahan minä, täsä haukiputtaalla :)
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mä on tehnyt ihan sellasta rakeista mössöä, ja sitä antanut 2-4päivää. Ihan miten ne tipulit siitä on lähtenyt kehittymään. Mulla on ollut matala lautanen ruoka alustana. Sitä joutuu kyllä siivoileen aika usein. Että ei paljoa kerralla ruokaa. sehän pilaantuukin helposti.Ja sitten seuraava vesi automatti on että lasi nurinpäin lautaselle, ja taas niitä kiviä sinne reunoille, ettei kastu. fassut vilustuu helposti. Lämpölampun oon pitänyt niinkaun että oon huomannut niidn saaneen vähän sulkia, ja sitten kun ne ei enään maka siinä lampun piirissä voi vähentää vähitellen.
Koska sulla tulee tiput?
mahannus

Viesti Kirjoittaja mahannus »

kiitti vastauksesta, mulla ei tuu tiput vasta kun kuukaudenpäästä jos tulee :)
veny tuo koneentuleminen niin ei saanut aiemmin munia koneeseen .. :(
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Sorry kun puuttuu noitakirjaimia välistä. Oon onnistunu kissojen kanssa särkeen tän näppiksen. Sillä oon utelias, kun tuonne mun Fasaaneihin kaipaisi jo uutta verta sakkiin. Onko sulla ihan tavallista rengaskaula fasua?
Ostelisin siitosmunia jos vain löytyy jossain vaiheessa ylimääräisiä.
Mulla pitäisi kuoriutua nyt fassuja noin 20.5 jos nyt taas laskin oikeen.
mahannus

Viesti Kirjoittaja mahannus »

joo rengaskaulasia ne kai on.. joo ei ois pahitteeksi vaikka uutta sukua sais mukaan.. eiköhän noita munia riitä jos tarvihet uskoisin.
misäpäin suomea sinä olet?
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Täältä on sinne joku 200km Eli Ullava on tässä kokkolan lähellä. Eli nyt kuntaliitoksen myötä, myös kokkolaa.
mahannus

Viesti Kirjoittaja mahannus »

mirri kirjoitti:Täältä on sinne joku 200km Eli Ullava on tässä kokkolan lähellä. Eli nyt kuntaliitoksen myötä, myös kokkolaa.
eiku juu kyll mä tiedänkin paikan, se on siin Kälviän seudulla
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Juu, siinä jossain!
http://maps.google.com/maps/ms?hl=fi&ie ... 1226505910
Joo en oo minäkään opetellut linkkiä lyhentelemään :smt011
Miten näistä munislaisista kartalla tuleekin näin hurja linkki :smt017
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Se lyhyen linkin ohje..
Vastaa Viestiin