Mistä edullinen mylly?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Joo joo täytyy kattoo jos jostain noist kuljettimist liikenis pari rullaa...
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

HuutoNetistä rakennuspuolen romuissa oli myytävänä viime kesänä kaksi myllyä, toinen jauhomylly ja toinen valssimylly. Kunto priimaa, hinta yhteensä 80 €. Kalliimpaa oli hakea ne liki 300 km päästä... Kannattaa laittaa vaikka ostoilmoitusjohonkin ja katsoa mitä tarjotaan.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Joopa. Erehdyin laittamaan keltaisen pörssin ilmoitukseeni hinnaksi max 300 ja nyt kaikki tarjoaa mulle vaikka mitä myllyjä ja haluaa niistä sen kolmesataa! :smt013 Jos olisin laittanut siihen että hinta max 150 niin ihan samat myllyt olis ollut kaupan sillä hintaa...
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Ei kun uusi ilmoitus jossa max hinta 100€ :smt003
Varmasti joku tarjoaa. Kannattaa katsoa valssimyllyssä valssien kunto. Jos on paljon ajettu tavaraa läpi, on valssit käytettävä sorvissa. Eihän se ihmeitä maksa mutta jotain kuitenkin.

Itsellä oli lähinnä ruosteessa säätöpultit ja yhdessä jalassa vähän hitsattavaa mikä ei ole ongelma kun itsellä on sekä mig että puikkokone. Valssit oli ihan huippukunnossa, jopa kova ohra menee aivan lituskaksi.
Selkeästi paremmin kelpaa linnuille ja possuillekin tuo litistetty ja paremmin käyttävät hyväkseen.
heluna

Re: Mistä edullinen mylly?

Viesti Kirjoittaja heluna »

meilläkin seisoo tyhjän panttina vanha jauhomylly. en sitä olekkaan pahemmin tarkastellut, sen muistan et siinä on vanhan mallinen voimavirtapistoke. eli sellanen neliö. voisin sen myydä pois nurkista. kysäsenkin mieheltä missä kunnossa se on, kun tietää hieman paremmin. :)
siimis

Re: Mistä edullinen mylly?

Viesti Kirjoittaja siimis »

En sitten ole saanut aikaiseksi sen valssimyllyn hankintaa, eikä sitä voimavirtaakaan ole kanalassa...

Sitten pistikin silmään tällainen: http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... de=novMD4V

Onko kellään tuosta käyttökokemuksia? Se ei tietty ole valssimylly, eli ei litistä vaan - rouhii? Tuo ei olis kovin kallis ja toimis verkkovirralla. EBAEIlla oli myynnissä käsikäyttöinenkin, mutta jaksaakohan sitä vääntää - näillä rehun määrillä... Vaikka ehkä se rehunkulutus laskis, jos maittavuus paranis :smt003
Gainsay

Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja Gainsay »

Bongasin tuolta hautomakone sivustoilta noita jyvämyllyjä.Mahtaako olla hintansa väärtejä?meillä on litistäjä hevosille,mutta melko tehoton on se.Ohran ja vehnän se kyllä jauhaa,mutta kaura tulee lähes samalaisena läpi.Olisko tässä vastaus 5 hevosen ja 30 kanan talouteen?
Iloisten Munatalo

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Gainsay kirjoitti:meillä on litistäjä hevosille,mutta melko tehoton on se.?
Sorry, oli ihan pakko keventää omaa tunnelmaa ja lainata tää hevosen litistin tähän :smt005
milkkis]

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä on aikoinaan ollu kanssa sellanen litistin hevosilla kauroja varten, hävitetty jo aikoja sitten :smt001 . Mutta nyt tilasin myllyn just tuolta sivuilta, vielä ei kokemusta siis ole mutta kovasti sitä on kehuttu. Meillä on villasikoja ym elukoita ja niitä varten sen hommasin :smt001
lepolaperukassa

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja lepolaperukassa »

Ostimme lehmien pidon lopettaneelta tilalta Murska 220 litistin myllyn, vaikka on
vanha kone tulee nopeasti kaurahiutaleita eikä koneen hinta päätä huimannu.
ninnu

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla on tuo mylly, hyvin toimii ja asiansa ajaa :smt045
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Voiko tuolla myllyllä rouhia hernettä?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
milkkis]

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mä vetelin härkäpapua tolla myllyllä ja hyvin jauho eli kyl sillä herneetkin menee. Oon kans ollu tosi tyytyväinen myllyn hankintaan, just passeli mun tarpeisiin :smt001
ninnu

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Härkäpavut täälläkin jauhetaan. Pähkinät vaan on sellaisia, että se rasva kertyy nopeasti koneeseen ja vaatii sitten useammin puhdistamista.
mervi.i.

Re: Jyvämyllyistä

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Mun on kans pakko keventää , sorry :smt024

Bongasin hevostallinetistä myynti-ilmon ;
Viljan litistin 1000e :smt043 ja mun tyttärentytär on Vilja :smt055 ,vaan en kyllä raaski litistää tyttöä!
Vastaa Viestiin