Pulut popsivat perikatoon

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

siimis

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja siimis »

Tuo on muuten ihan totta, ne on tosiaan ovelia otuksia :smt002

Ja harkitsin kyllä noiden syömistäkin, mutta en sitten raaskinut :smt012

Kahdeksan niitä laskin ulos ja kaikki kahdeksan edelleen pörräävät päivät lakan katolla ja illaksi siirtyvät latoon sisälle. VAIKKA ovi on kiinni :smt002 Että joo! Kun menen ruokkimaan "sisäpulujani" niin yks ketkale vanhempi koiras lennähtää mun vanavedessä aina ovesta sisään! Sitten saan jahdata sen kiinni ja viskata aina uudestaan ulos. Se yrittää aina olla ihan muina miehinä siellä muiden seassa sen näköisenä että kuuluis porukkaan :smt003

Pari tuttavaa harrastaa sepelkyyhkyn metsästystä, mä voisin ens syksynä myydä niille tähän meille metsästyskortit..?
Maximoves

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Tästäpä tuleekin uusi Kyproslainen sanonta:" Ovela kuin pulu" :smt003 :smt041
Kotopullaki

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Nyt muuten muistinkin että olenhan minä syönyt kyyhkyä :shock: Se oli sillon vuosia sitten kun käytiin usein yhessä pienessä tavernassa. Siellä ei ollut menuuta, riitti ku istu pöytään ni alko sen enämpiä kyselemättä ja valkkailematta tulemaan miljoonia eri ruokalajeja pöytään, eli kaikille asiakkaille samat sapuskat. Mutta siinä vaiheessa kun alkoivat kantamaan tarjolle lihapuolta, piti valita kanan ja kyyhkyn väliltä. Kyllä muistan ainakin kerran vastanneeni että "Kyyhkyä, kiitos" :oops: Mutta en muista sen olleen mitenkään erikoisen, mieleenpainuvan makuista.
siimis

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä en taida kyyhkyä olla syönyt, mutta kyllähän niitä ihan yleisesti syödään ja jopa kasvatetaan nimenomaan ruuaksi. On kyyhkyissäkin ihan liharotuja olemassa, esim. kingejä kasvatetaan Italiassa nimenomaan ruokapöytään.

Suomessa vaan taitaa tuo sepelkyyhkyn metsästys olla yleisempää kuin lihakyyhkyn kasvatus. Onkohan maussa eroa? Samaan tapaan kuin kani / jänis..?
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja Maattari »

OT :-" mutta kanin ja jäniksen makuerosta, onko jäniksessä enemmän riistanmakua? Muita eroja esim lihan koostumus?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Riitta

Re: Pulut popsivat perikatoon

Viesti Kirjoittaja Riitta »

Kotopuullaki,

entä jos asetat sinne kanalaan kyyhkyille pesät.. ja keräät munat päivittäin, ja keität kanoille ruoaksi?? Eipähän ainakaan kyyhkyt lisääntyisi..

T. Riitta the Sadisti :smt037
Vastaa Viestiin