Omega-3-rasvahapot munissa

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Jyrika kirjoitti:jos aikoo saada tipuja munistaan, kun jostain on mieleen jäänyt tieto, että kolesteroli on tipun kehityksen kannalta elintärkeää ja tuolla öljyllä sitä rasvahappokoostumusta muutetaan, eli öljyä ei pitäisi syöttää siitosmunakanoille?
No onko ne pellavarouhetta syöneitten kanojen munat nyt ihan kolesterolittomia ja siten lisääntymiskyvyttömiä? :smt017 (mä koklaan kyllä kohta kuin käy).

Pellavainen-pellavarouheen tuotekortissa mainitaan raakarasvapitoisuudeksi 16%. Ja mun ymmärryksen mukaan rehujen pitoisuudet ilmoitetaan aina painoprosentteina, useinhan tuotekorteissa lukeekin että sisältää sitä ja sitä niin ja niin monta grammaa tai milligrammaa. Samalla tapaa sitten päivän rehuannos koostetaan ja rehut mitataan.

Oon edelleen jatkanut pellavarouheen syöttöä ja jotenkin tuntuu että ne uutuudenviehätystään hotkivat sen vellinsä paljon nopeammin, nykyään kestää jo monta tuntiakin jopa että kuppi on tyhjä.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Muusa kirjoitti: Pellavainen-pellavarouheen tuotekortissa mainitaan raakarasvapitoisuudeksi 16%.
Ja Black Horse pellavarouheessa on raakarasvaa 19,5%
Vastaa Viestiin