Miten kanat saisi opetettua juomaan nipallisesta astiasta

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mirronkanala

Miten kanat saisi opetettua juomaan nipallisesta astiasta

Viesti Kirjoittaja Mirronkanala »

Minulla on katosta roikkuva 5-6l vetävä vesiautomaatti, jossa on alla nipat joista tulee vesi kun sitä käy tökkimässä. Minulle vasta tuli Kääpiö-Cochineita. Kauhukseni huomasin, että kukko ja kana (muut ovat pieniä) eivät kaiketi olleet käyneet juomassa ollenkaan. Laitoin niille vettä astian kanteen lattialle ja joivat siitä mielin määrin. En ole kertaakaan nähnyt kukon käyvän nokkaisemassa vesinipasta mutta jos sen saisin oppimaan, varmasti opastaa kanatkin siitä juomaan. Onko kellään mitään vinkkejä? Rolle
Elinanu

Re: Miten kanat saisi opetettua juomaan nipallisesta astiast

Viesti Kirjoittaja Elinanu »

Omani ovat oppineet ihan niin, että olen sormella napsutellut nippaa. Samalla tavalla oppivat sekä normaalin nipan että kanin juomapullon. Aikansa kun napsuttelin ja vesi valui ja roiskui niin joku tuli kokeilemaan ja siitä se sitten lähti :smt001
Eme

Re: Miten kanat saisi opetettua juomaan nipallisesta astiast

Viesti Kirjoittaja Eme »

Samaa keinoa on meilläkin käytetty. Tarpeeksi kauan pitää vain jaksaa naputella sitä nippaa, niin ennen pitkää joku kiinnostuu. Kun yksi oppii, kaikki muutkin oppivat kyllä.
ptj

Re: Miten kanat saisi opetettua juomaan nipallisesta astiast

Viesti Kirjoittaja ptj »

Minä opetin siten, että panin monta kertaa nokareen raakaa jauhelihaa nippaan. Kun päällikkökana kävi aina ahnaasti syömässä sen, niin se lopulta huomasi, että täältähän tulee vettäkin. Ja kun ensimmäinen kana oppii juomaan, niin muut matkivat heti perässä. Eli yhdessä illassa koko porukka oppi nipoille.

ptj
Vastaa Viestiin