Pellavarouhe

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Theodor
muna
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 19:00

Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja Theodor »

elikkä kysyisinpä viisaammilta ja kokeneemmilta että sopiiko antaa kanoille rouhittua pellavansiementä ja jos niin onko määriä kuinka paljon???
Kiitollinen vastauksista. Sain nimittäin 10 kg säkin naapurilta vaan olen hiukan epävarma voiko sitä antaa!
Theodor
muna
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 19:00

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja Theodor »

Huomaan että moni on lukenut tämän vaan ei sit ilmeisesti myöskään osaa vastata!!?? Kiinnostaa kenties montaa muutakin?+
The Kekkonen

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Miepä vastaan :smt038 vaikka en sata varma ookkaan..Minä ainakin antaisin,tosin määristä ei mitään hajua..Sekoittasin alkuun toisen rehun sekaan,
tai puuron tai minkä tahansa :smt001 meillä ainakin tykkää kanat syödä,tulee vaan kalliiksi jos normikaupasta ostaa kanoille..
Theodor
muna
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 19:00

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja Theodor »

Kiitos" The Kekkonen" Sit minäkin uskallan aloittaa varovasti antamaan. Kiitti kun vastasit.
The Kekkonen

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Eipä mittää :smt001 Hyväähän tuo ihmisen ruuansulatukselle/vatsantoiminnalle myös..Itse käytän rouhetta leipätaikinassa :smt038
Annir85

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Moi :smt006 , ostin agrista sitä "hevosten" pellavapuristetta. Sitä olen lisännyt lähes päivittäin esim. puuron joukkoon ns.haudutusvaiheessa, siitähän tulee limamaista :smt048 . Hyvin näkyy painuvan kanasille. Pienen kourallisen verran suurin piirtein sitä heitän kattilalliseen puuroa tms.... toivottavasti en anna liikaa :oops:
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Pellavarouhe

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Hyvin käy pellavarouhe kanoille. Turvotan muutaman desin puuron joukkoon muutaman kerran viikossa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin