Täytekakun jämät

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Elsa

Täytekakun jämät

Viesti Kirjoittaja Elsa »

olen muutaman kerran antanut kanoille täytekakun jämät lasten lautasilta. yllätyksekseni niinä päivinä on tullut tuplaten munia, tai ainakin osa on muninut kaksi munaa.
Mikähän tuon saa aikaiseksi? Tuskin kuitenkaan kiittävät kakusta :roll:
reeta

Viesti Kirjoittaja reeta »

ne on vissiin niin hyvillään kun saavat jotakin hyvää/makeaa,että pyöräyttävät tuplamunat.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Me saadaan lähikaupasta vanhat leivät ja usein joukossa on myös viinereitä,leivoksia ja pullaa.
Hyvin tuntuu kauppansa tekevän ja munia tulee reippaasti yli oman tarpeen,joskus joutuu viemään kompostiin kunnei saa kaikkia millään syötyä. :(
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Teppana, eikö niitä sitten saa kuivattua? Joku kermaleivos menee tietty pilalle ennen kuin kuivuu, mutta viinerit ja leivät kuivuu hyvin kun vaan pienii niitä vähän ja levittelee väljästi.

Me saatiin kerran kauhea läjä leipää, leikkasin ne viipaleiksi ja levitin saunanlauteille kuivumaan. Niitä oli sitten mukava kaikkien elikoiden napostella, maistu vielä ihmisillekin. Kanoille olen joskus liotellut kuivia leipiä mössöksi, mutta hakkaahan ne äkkiä kokonaiset kuivat pullatkin.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Niitä munia kun tuppaa tulemaan yli oman tarpeen, viinereitä ei kuivumaan asti jää,siitä pitävät vuohetkin huolta,partaa nuollaan hartaana syönnin jälkeen.Pikkumunkeista pitävät eritoten. :D
lomittaja

Viesti Kirjoittaja lomittaja »

Pootsi; mä ehdin ekan lauseen jälkeen jo vähän ihmetellä, että miten kuivata munia, ja miten ne sitten käytetään :shock: :oops: :lol: Sit luin jopa eteenpäin ja ymmärsin, että sä puhuitkin niistä leivistä :lol:
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

:D Tuli näemmä väärinymmärrys mulla, vois joskus lukea vähän tarkemmin toisten viestit...Elä hyvänen aika Teppana vie munia kompostiin, hanki lisää kanoja ja anna ne niille! Tai possuille...:lol:
Elsa

Viesti Kirjoittaja Elsa »

Pootsi kirjoitti::D Tuli näemmä väärinymmärrys mulla, vois joskus lukea vähän tarkemmin toisten viestit...Elä hyvänen aika Teppana vie munia kompostiin, hanki lisää kanoja ja anna ne niille! Tai possuille...:lol:
Meillä ylimääräiset munat jaellaan sukulaisille ja tuttaville. Juuri suunniteltiin että antaiskohan naapuri vähän haketta, kun kerran sitä koneellaan tuolla kauheita kasoja jyllää, jos vietäis kennollinen munia. :roll:
Ja palautteena on kuultu että kyllä on hyviä munia :D
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Täytekakun jämät

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Elsa kirjoitti:olen muutaman kerran antanut kanoille täytekakun jämät lasten lautasilta. yllätyksekseni niinä päivinä on tullut tuplaten munia, tai ainakin osa on muninut kaksi munaa.
Mikähän tuon saa aikaiseksi? Tuskin kuitenkaan kiittävät kakusta :roll:
Tuota noin...en usko, että kana voi munia kahta munaa vuorokaudessa...Onko mitenkään mahdollista, että olisi jäänyt keräämättä edellisen päivän munat? Kuva
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Niin, minäkin mietin että ovatko muka kahta kertaa munineet. :roll: Olisiko jonnekkin pesään jäänyt keräämättä kananmunia?
Elsa

Viesti Kirjoittaja Elsa »

TiPu kirjoitti:Niin, minäkin mietin että ovatko muka kahta kertaa munineet. :roll: Olisiko jonnekkin pesään jäänyt keräämättä kananmunia?
Jos mä käyn kanalassa 4 kertaa päivässä, niin kyllä mä yleensä huomaan ne munat :roll:

Kahdesti on ollut munia enemmän kuin kanoja.Ja olen kyllä itsekin ollut aika ihmeissäni.

Laskin että viimeviikon munintaprosentti oli 83. Edellisellä viikolla oli vain 74.

Pitävät niitä välipäiviä kuitenkin.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Täytekakussa on paljon kananmunaa. Mä oon kierrättänyt kaikki ylijäämämunat takaisin kanojen pöperössä ja jos omia ei oo ollut, niin muori laittaa kanalaatikkoon(makaroni/riisi/ohrasuurimo sekaviihannespöperöä maitotuotteilla höystettynä) kaupan munia.. siis talvella, kun ei oo niitä matosia.. ihanaa.. kohta saa kanat matoja vapaasti...kasvimaalta :twisted: ..ei vaiskaan viritän tälläviikolla vielä suojaverkot paikoilleen jahka tästä tokenen allergioilta
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Kyllä miun kanat aikoinaan tekivät joskus 2 munaa päivässä.Ei usein,mutta kuitenkin.
Kaakatus

Viesti Kirjoittaja Kaakatus »

3 kertaa päivässä kävin kerrankin pesät katsomassa ja 11 munaa ja kanoja 9. Takuuvarma juttu ettei edelliseltä päivältä ollut mitään jäänyt kun aina iltaisinkin tarkistan pesät kun käyn valot sammuttamassa. Sillä kertaa saattoi olla osuutta asiaan kun mummo oli kanoja hemmottelemassa. Teki jotakin ihme pöperöä niille johon oli kerännyt kaikenlaista. :D
Kananlento

Viesti Kirjoittaja Kananlento »

Meidänkin kanat rakastaa täytekakkua ja suklaakeksejä. 8) Tulevat syliin jos saavat suklaakeksejä. jopa varmaan 10 kiloa painava hornet kukko on syliin tullut ;D
Vastaa Viestiin