juoma-ajat kanoille?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
veera

juoma-ajat kanoille?

Viesti Kirjoittaja veera »

hei! :)

Onko kanoille haitaksi jos niillä on 30 asteen pakkasilla kaksi kertaa päivässä juoma-ajat(aamupäivällä toinen ja ennen orrelle menoa toinen)?? koska vaikka kanalassa on 10 astetta lämmintä niin lattianrajassa vesi silti jäätyy... Kiitos jo etukäteen kommenteista!!;)
minkuliini

Re: juoma-ajat kanoille?

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Kyllä vettä pitäisi olla koko ajan saatavilla! Meillä on kanalassa +10 ja vesi pysyy hyvinkin sulana. Voitko sijoittaa juoma-astian lämpölampun tm. läheisyyteen? Ja onhan netissä myytävänä juoma-astioiden lämmittimiä :) ainakin hautomakone.fi ja maatalousykkönen myy niitä.
Eme

Re: juoma-ajat kanoille?

Viesti Kirjoittaja Eme »

Saatko laitettua juoma-astia minkäänlaiselle tasolle? Meilläkin on kanalassa lattialla lämpö miinuksen puolella, mutta ruokintapöytänä toimivalla vanhalla olohuoneen pöydällä vesi pysyy sulana, onhan sen korkeudella jo lämpöäkin +5 astetta.
pipsukka

Re: juoma-ajat kanoille?

Viesti Kirjoittaja pipsukka »

Mulla roikkuu katosta 9litran juoma automaatti, joka siis irti maasta ja samassa koukussa roikkuu lämpölamppu. Ja vesi pysyy näin sulana. muuten kyllä jäätyisi näin kovilla pakkasilla. Toinen vesi astia minulla on yhdessä ylimmäisistä muninta pesistä ja se pysyy hyvin sulana, kun on korkealla. Näin varmistan, että kaikki saavat juotavaa. Yksi ruokinta kippo on myös samassa pesässä. Muninta pesiä minulla on kuusi, Kahdessa kerroksessa.(molemmissa 3) Ja kanoja yht. 11. Tuppaavat vaan munimaan lempipesiin kahteen ensimmäiseen. Kesää odotellessa!!!!!!!!!
Vastaa Viestiin