Liha ja muu eläinperäinen

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tiltu

Liha ja muu eläinperäinen

Viesti Kirjoittaja Tiltu »

Heips. Olisin kysynyt niinkin torvelon kysymyksen kuin; kanalle annettavat lihat, keuhkot ja muut sisäelimet niin tarviiko ne kypsentää?
Sillä vain kun minä saan sikojen teurasjätettä teurastamolta niin kypsennänkö ne..
Ja voiko niille nakata puolikkaan sianpään nahkoineen päivineen? Lapsille kun sylttyä teen moisesta niin kai kanoillekkin yksi puolikas..
Ja entäs tipit. Voiko niille antaa raakaa lihaa?
suikku

Re: Liha ja muu eläinperäinen

Viesti Kirjoittaja suikku »

Voihan niille antaa mutta eihän ne raa´asta sianpäästä saa irti mitään. Mun mielestä pitäis leikata ja jauhaa tai silputa lihat ja muut roippeet. Jos heittää raa´an sianpään kanalaan niin se vaan pilaantuu. Keitetystä saa revittyä nokalla paljon paremmin, toisaalta jotenkin silppuaisin sitäkin. Sekin menee hukkaan jos sitä ei yhdessä päivässä syödä kaikkea. Olen näitä miettinyt kun mulla on kanat viljalla ja jos ja kun saan jostain ilmaista tai halpaa proteiinia niin se on tosi arvokasta. Yhdestä sianpäästä syötäisiin meillä monta päivää. Laittaisin osan kylmään ja tarjoilisin myöhemmin.
SimplySix

Re: Liha ja muu eläinperäinen

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Ite oon antanu kalat ja lihat kypsennettyinä ja ne on kyllä semmosta herkkua, että häviää alta aikayksikön!
Hyvin joutuin nokkiivat lihat luista ja luut jää sitten sinne pehkun sekaan oottamaan seuraavaa kanalan tyhjennystä. :smt001
Eme

Re: Liha ja muu eläinperäinen

Viesti Kirjoittaja Eme »

Minä annan ruoantähteiden mukana kypsennettyä lihaa ja kalaa, mutta myös pakettien loppuja raakoina. Olen ajatellut, että pienestä määrästä raakaa lihaa saa ravintoaineita, jotka kypsennyksessä vähenevät ja joita kanat luonnossa saisivat syömällä ötököitä ja matoja. Kaikki eläinperäinen on herkkua ja saa aikaan kovan kilpailun parhaista suupaloista, oli se sitten kypsennettyä tai raakaa. Kaiken lihan toki pienin suikaleiksi ja palasiksi enne tarjoilua, isompina palasina päätyy vain pyörimään pehkuihin, jos eivät saa palasia irti.
Vastaa Viestiin