Merilevä

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Minni_00

Merilevä

Viesti Kirjoittaja Minni_00 »

Onko kokemusta merilevän syöttämisestä kanoille?
Kiyry87

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Minä laitan kanojen puuroon vihreäksi sitä merilevää jota saa KennelRehun rekasta.
Meillä ainakaan kukaan ei ole nirsoillut taikka kuollut :smt005
En toki käytä sitä ainoana vihreänä vaan lisäksi on nokkos-, horsma-, koivunlehti jauhetta jota olen itse kuivannut kesällä kanoille.
Tuntunut kätevämmältä tehdä sellaista jauhetta kuin kerppuja. Säilyttäminen ainakin helpompaa aloittelijalle joka ei tajua MITEN ne kerput saa
muka ehjänä säilymään ja siirrettyä vielä kanoille...
mio

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja mio »

Meillä ostetaan merilevää säkissä Agrista, sitä menee hevosille, vuohille, lampaille, vasikoille, kanoille, kaneille, buteille, koirille ja kissoille :)
Minni_00

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Minni_00 »

Mun ajatus oli ostaa koirille merilevää ja kun tollasen 4kilon pönikän hevostenkamaa saa samaan hintaan, ku pikkupurkin koirankuvalla varustettua niin siitähän riittää vaikka muille jakaa :)

Toi luonnonkasvien kuivaaminen on ihan loistoidea! Kiitos vinkistä! :) Mä oon tehny tän kesän kasvimaa valinnat kanojen talviruokintaa silmällä pitäen...
Kiyry87

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

A-haa, onko se merilevä millaisessa muodossa agrista ostettaessa?
Jos haluat tietää mitä kaikkea munislaiset kuivaa luonnosta kanoille laita hakusanaksi kerput niin jo alkaa löytyä eri keskusteluja.
Ja siellä on kerppujen teko ohjeitakin :smt045
Minni_00

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Minni_00 »

Tämmöstä pönikkää meinasin, mutta onhan noita muitakin.
http://www.agrimarket.fi/Harraste_elaim ... -merileva/
Tuossa linkki valmistajan sivuille: http://www.supremehorsecare.fi/tuotteet ... prodId=543

500g Jahti&Vahti koirien merilevää maksaa 9,90€ ja samainen hevosten tuote 4kg 12,70€...
Kitutöyrä

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Kitutöyrä »

Merilevä sisältää vielä tärkeitä hiven ja kivennäisaineita sekä b-vitamiinia :smt001
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Chick »

Mulla on kanssa tuota heppojen 4kg pönikästä, koirille ja kanoille menee molemmille.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Kiyry87

Re: Merilevä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Mä ostin agrista 20 kg säkin merilevää ja maksoi 37 euroa. Eli varmaan kokonaiskustannuksiltaan edukkain
vaihtoehto jos syöttää useammille eläimille. Ja talvella pienemmällekin kanaporukalle voi puuroon laitella.
Vastaa Viestiin