Rehut

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Katastrofi-

Viesti Kirjoittaja Katastrofi- »

Mielelläni hommaisin, mutta kukkoni tapetaan :/ Jos poikasta yrittää niin kukko tappaa sen. Huonoista oloista lähtöisin ja meille tullessa melkein kuollut kukko. Nyt se saa itselleen ison häkin ja paljon rakkautta! (:
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Onko sille koitettu kaveriksi paria aikuista silkkikanaa? Niitten kanssa luulis sujuvan.
En minäkään yksinäiselle linnulle rupeaisi rehuja agrista hakemaan, kukon tämänhetkinen ruokavalio kuulostaa aivan hyvältä. Jos teollista haluaa, niin ilmoituspalstaa kannattaa pitää silmällä, siellä joku joskus myy kiloittain ylimääräisiä rehuja. :smt001
Katastrofi-

Viesti Kirjoittaja Katastrofi- »

Kokeillu en ole, kukkokin meillä ollut vasta kolmatta päivää. Mummoni (joka on siis ties mistä asti kanoja yms. maatilan eläimiä pitänyt) joka tuon kukon pelasti, sanoi että entisessä paikassa sen kimpussa oli kanatkin ja veikkasi että vaikka olisi silkkikanoja ne käy kiinni. Muuten kokeilisin mielelläni, mutta minne minä ne kanat sitten laittaisin, ei olisi sydäntä pistää lihoiksi.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Entisen paikan tilanteeseen ei kannata verrata, siellä on voinut olla esim useita kanoja ja kukkoja. Eli olen myös sitä mieltä että pari kanaa olisi kukolle parasta mitä sille voi tapahtua.
Xaus

Rehunvalinta-apua

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mun "pikkutiput" on nyt 20 viikkoa ja pari on alkanut munia. Tähän asti ovat syöneet kasvatusrehua, mutta vaihdanko nyt munitusrehuun, vaikka kaikki kanat eivät vielä munikaan? Katsoin, että ainakin valkuaista on munituksessa enemmän kuin kasvatusrehussa. :smt017 Mitä pitäisi lisätä, jos käyttää kasvatusrehun loppuun?
mirri

Re: Rehunvalinta-apua

Viesti Kirjoittaja mirri »

Minä syöttäisin sen kasvatusrehun loppuun, ja sitten vasta antaisin munitusrehua. Kalkkia tietty kuorta varten .
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rehunvalinta-apua

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä taas vaihtaisin jo munivien rehuun :smt001 Tai syöttäsin vaikka ensin vähän aikaa molempia: puolet ja puolet. Sitä valkuaistahan sitä pitäisi lisätä, jos kasvatusrehun syötät loppuun.
Xaus

Re: Rehunvalinta-apua

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mikä olisi optimaalisin valkuainen kanoille? Mitäs, jos laittaisin toisen automaatin kanalaan, jossa olis munitusta? :smt017 Miten ei tullutkaan mieleen aikaisemmin, että tosiaan ne voivat alkaa munimaan eri aikoihin. Huh, on tämä aloittelijan elämä rankkaa. :smt003
Vastaa Viestiin