Homejuustoa kanoille?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Nuki

Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Voiko homejuustoa syöttää kanoille? Meillä on tuolla paketti sini- ja valkohomejuustoa eikä näillä näkymin keretä kaikkea itse syömään ennenkuin pilaantuu.
Kärttyämmä

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

sinihome on aika suolasta, tee vaikka riisipuuro ja heitä sinne ja sit kanoille, koirat ainakin tykkää lihariisipuuron mausteena :smt001
ellikki

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Sinihomejuustoa olen pakastanut ja laittanut sitten uuniruokiin (pizzan päälle). On pakastettuna helppo murennella ruokiin.
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Eihän noi homejuustot vanhetessaankaan mene pilalle, ellei homehdu. Itse ostan aina lähinnä viimeistä myyntipäivää
olevia Aura-paloja, joskus -50%, ja vien ne kellariin tai jätän jääkaappiin kypsymään. Aura on nykyään muutenkin
mautonta, pehmeää ja ilman terävyyttä että ei meillä ainakaan sitä kauppatuoreena syödä. Eldoradon sinihomejuusto
on hyvää!
Mutta kanoillekin maistuu, itse laitan keitettyjen perunoiden joukoon kanoille.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Nuki

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kiitos vastauksista! Pistänpä ainakin osan pakkaseen, kyllä niistä itsekin tykkään, mut en ihan jaksa yksin koko paketillista syödä :smt001
Iloisten Munatalo

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Nuki kirjoitti:Kiitos vastauksista! Pistänpä ainakin osan pakkaseen, kyllä niistä itsekin tykkään, mut en ihan jaksa yksin koko paketillista syödä :smt001
:shock: Mulla menee paketillinen tosta vaan hapankorpun kanssa :oops:
AnetteMilli

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Jos meillä joskus harvoin on ylimääräistä jäänyt, niin olen laittanut esim. jugustin, kermaviilin tai vastaavan joukkoon. Hyvin on kelvannut kanoille..
Aura juusto tosiaan kannattaa minunkin mielestäni ostaa päiväyksen lopussa ja antaa itsellä seisoa kaapissa... maku paranee...
Mimi30

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Nuki tuo mulle herkkujuustot jos ei kanoille kelpaa.. :smt005 :smt005
t.juustojen suuri ystävä :smt016 (mun ei kyllä pitäis syödä kun tarttis laihtua.. :oops: )
Nuki

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mimi, voisinkin sulle tipauttaa, on sääli jos hyvät juustot menee hukkaan. Mäkin kyl tykkään niistä, mutten jotenkin osaa /tohdi /jaksa syödä paketillista niin vauhdilla yksin. Isäntä kun ei niin noista homeisista välitä ja muutenkin stressaa kun se taas treenaa niin hulluna ja tarkkailee syömisiään :smt019
Tuulia

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

eikös maalaispuodissa saukkolassa myydä ihan juustotiskiltä sellaisen palan kun tahtoo, ainakin ennen siellä oli hyvä valikoima erikoisempiakin juustoja, en vaan ole vuosiin siellä enään käynyt vaikka olen ihan vieressä töissä.
Nuki

Re: Homejuustoa kanoille?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tuulia, ainakin viimeeks oli jos jonkunlaista juustoa tarjolla maalaispuodissa, on muuten loistava paikka! Ja kaupoissa on sellanen myynnissä sellanen pötkö jossa on muistaakseni 4 minijuustoa, sellaisen oon joskus hankkinut jos ollaan isännän kaa pidetty juusto- ja viini-ilta :smt003
Vastaa Viestiin