Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hunter

Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Hunter »

Yritin haeskella aiemmista keskusteluista, mutta ei löytynyt..

Miten annetaan nestemäistä vitamiinilisää? Jos sen sekoittaa esim. puuroon tai juomaveteen, miten voi tietää minkä määrän sitä sinne sekoittaa että kaikki sen syö tai että kukaan ei saa yliannostusta? Tokihan pakkauksessa on ohjeannostus, mutta..
Ja veteen sekoitettunahan menee aika paljon hukkaan, kun vesi pitää päivittäin kuitenkin vaihtaa.
Pullossa lukee 1-3 viikon kuureina, kuinka usein olette antaneet vitamiinilisän?
Suwitsu

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mitä vitamiinilisää sulla on? Mä olen käyttänyt Milka ADE:tä, laittanut ihan vaan juomaveteen suurin piirtein oikean määrän.
Hunter

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Hunter »

Suwitsu: Mulla on Ruomen Rehun Xylitol Monivimin -vitamiini, itseasiassa tänään hankittu. Annostus on 20-50 ml/100 kanaa ohjeen mukaan.

Onko sulla jatkuvasti se vitamiinilisä vedessä mukana vai pidätkö taukoja?
Suwitsu

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Annan silloin tällöin parin viikon kuurin kaikille, siis kanoille, lampaille ja kutuille. Kanoilla pitäisin ensisijaisen tärkeänä antaa ainakin sulkasadon aikaan.
Hunter

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Hunter »

Ok, laittelenkin heti huomenna juomaveteen!
Kiitos paljon tiedosta.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä laitan puuroon, se syödään loppuun ja kaikki saavat osansa kun kuppeja on monta. Kesällä en anna mutta syksyllä kun ovet suljetaan ja jatkan kevääseen kunnes saavat tuoretta vihreää ja pääsevät ulos, eli juuri lopetin.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Maattari kirjoitti:Mä laitan puuroon, se syödään loppuun ja kaikki saavat osansa kun kuppeja on monta. Kesällä en anna mutta syksyllä kun ovet suljetaan ja jatkan kevääseen kunnes saavat tuoretta vihreää ja pääsevät ulos, eli juuri lopetin.
Onko sulla toi sama vitamiini käytössä joka mainittiin vaiko jotakin muuta? :shock:
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Nestemäisen vitamiinilisän antaminen?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mulla on Milkan monivitamiini, siis eri kuin se ADE
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin