Mistä hankitte kauroja kanoille?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Iloisten Munatalo

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meille ostin 30 kg juuttisäkillisen ja nyt kanat ovat olleet meillä perjantaista lähtien eli periaatteessa viikon, niin huomiseen mennessä ovat (10 kpl) syöneet ämpärillisen kauraa muun ruuan ohella. Tosin on sitä kauraa varmaan mennyt hukkaankin pehkuun ja pihalle mutta suurinpiirtein ... :-"
saralele

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja saralele »

Meillä kestää 7 kanalla (6+kukko) 40-50l säkki monta viikkoa, varmaan kuukauden vähintään.
Iloisten Munatalo

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

100 kiloa kauraa = 10€ ei paha :smt047
Soma

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja Soma »

tähän asti olen ostanut agrista 40kg n.8€ mutta kun kulutus on melkein 60kg/kk niin ostetaan maajussilta 1000l säkki hintaan 70€ syksyllä.
maunu_muori

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Suoraan maatiloilta meille haetaan viljat ja kuivaheinät. Omat pellot riittää vain laitumeksi.( ja kasvimaat :smt013 )
HIPSU

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

No nyt tuli tenkkapoo. Olimme siis sopineet yhden viljeliän kanssa että saamme heiltä koko vuoden kaurat.
Soitin että koska voi tulla hakemaan ja kävikin ilmi, että kaura ei ole kuivattua :smt017
Hinta on alle 20 euroa 200kg. Mitä mä nyt teen, pystynkö itse kuivaamaan vai hankinko muualta?
*heta*

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja *heta* »

Lähiruokaa maatilalta :smt005
nasse10

Re: Mistä hankitte kauroja kanoille?

Viesti Kirjoittaja nasse10 »

Maanviljelijältä sain ekan kassillisen ja seuraavan säkin hevostallilta,sieltä saatiinkin monta säkillistä kun oli uudet kaurat tulossa niin tyhjensi säiliön ja roskiin meni kaikki mitä ei kukaan huolinut nyt on kaverin ulkovarastossa mulle kauraa vähäksi aikaa :smt001
Vastaa Viestiin