Käyttäjien esittelyjä vuodelta -11

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Sannikki esittäytyy

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Hei vaan kaikille, Olen Sanna Sahari uusi ankkaharrastaja Pyhtään munapirtistä, ostettiin omakotitalo ja 4000m2 tonttia, ja lapsuuden ankkoja muistellen halusin niitä muutaman omaan pihaan :) Neljä vaakkujaa tuli kotiin 27.9 ja hyvin näyttävät viihtyvän. Yllätyin että ankat joille ei ollut laisinkaan sisäänmeno mahdollisuutta, viihtyvätkin kopissaan suurimman osan ajasta!!! hoitavat aika kellon tarkkaan syömä ja kylpypuuhat ja sitten taas sisätiloihin :D Olivat todella arkoja mutta jo muutamassa päivässä ovat kesyyntyneet niin että kun tulen ulos ollaan aidan vierellä ruokaa huutelemassa :D väistelevät vielä mutta illalla sain jo yhtä hieman koskea :smt038

Keväällä rakennetaan joko laajennusosa nykyiseen tai uusi rakennus n 20m2 vähän kauemmas talosta, meinaan tuoksuu kivasti tuossa neljän metrin päässä terassista :D Lampi kaivettiin ihan lapio voimin ja siinä mahtuu juuri ja juuri kaikki kerrallaan olemaan mutta eivät samaan sinne yritäkään :) vesi vaihdetaan joka toinen päivä ja kun saadaan isompi lampi keväällä niin sinne tulee sitten pumput vaihtamaan vettä, tontti on savimaata ja vettä lorisee salaojista kuution säiliöön koko ajan eli se ei lopu kesken. myös ränneistä johdetaan varmaan sadevesi maanalta lampeen ja "ylivuoto-oja" ojaan suodatuskentän läpi...

Neuvoja otetaan mielellään vastaan ja haluaisin ankkojen munivan ja poikasia sitten lisäämään parven kokoa :)
starhead

starhead esittäytyy

Viesti Kirjoittaja starhead »

Hei! olen palstalle uudelleen eksynyt ,vanha vanha käyttäjä( hiljainen sellainen ), matkan varren oli kiemuroita nyt taas netissä mukana, ai niin mulle nuo ankat ovat uusia tuttavuuksia ,kanoihn verrattuna joita on tullut hoidettua lapsuus aioilta saakka , joten kiva päästä tänne takasin .tosin minua kyllä tunneta täällä ...mutta kuitenkin :smt002
pauliina74

Terkut Pohjanmaalta!

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

Heipsistä vaan, olen Pohjanmaalta ja uusi tällä palstalla. :smt006
Asumme suuressa Kauhavan kaupungissa. Kotona tepastelee Kukkopoika sekä kääpiökotsit Heta ja Hillevi. Meillä on myöskin ankat Tiltu, Ulpukka ja Iivari. Sukupuolia tosin en tiedä, kunhan saivat vain nämä olevinaan sopivat nimet. :smt001
valkoposkihanhi

päivää isostakyröstä!

Viesti Kirjoittaja valkoposkihanhi »

heippa kaikki!täälä uus käyttäjä pohjanmaalta lintuja löytyy11lajia.

23.10.12:
valkoposkihanhi kirjoitti:joo elikkä en ole viä saanu otettua/laitettua kuvia.mutta meillä on ilmajoen maatiainen,kulta brahma,jätti kotsi,kääpiö kotsi,helmikana,viiriäinen,riikinkukkokyyhky,kultafasaani,riikinkukko(intiansininen),ankka,valkopskihanhi.vuohia,koiria,kani..
:smt002
Ninnukka

Lisää uusia käyttäjiä Pohjanmaalta

Viesti Kirjoittaja Ninnukka »

Tervehdys Kauhajoelta. Olen jo kesästä saakka lueskellut ahkerasti munanettiä, mutta nyt vasta rohkenin liittyä. Olen kauan haaveillut kanasista, ja isäntä viime kesänä toteutti haaveeni - Pihalla tepastelee pieni lauma itse koneella haudottuja maatiaisnuorikoita. Voi tätä onnea! :smt007
minnatuupanen

Pikkuisen Kotkolan terveiset täältä Itä-Suomesta

Viesti Kirjoittaja minnatuupanen »

Olemme kai nykymittapuun :smt055 mukaan suurperhe ( 4 lasta) maalta ja asutamme vanhaa rintamamiestaloa johon kuuluu ulkorakennuksia. Mieheni ja minä olemme molemmat kaupunkilaisia syntyjämme, mutta haikailleet aina maalle asumaan ja elämään. Olemme remontoineen taloa ja laittaneet pihaa, rakentaneet kanalaa yms pikkuhiljaa. Ja työt jatkuvat. Emme saa elantoamme maataloudesta. Kanoihin perehdyin lukemalla ja kyselemällä ystävältäni, jolla silloin jo oli kanoja. Ensimmäiset kanani sain tupaantulijaislahjaksi ystävältäni 2001. Appeni ja isäni remontoivat vanhan navetan kanalaksi. Kanani ulkoilivat aluksi vapaasti, mutta suruksemme kanahaukka tappoi niin monta, että päätimme rakentaa kanoille ulkoiluhäkin, jonka katossa on myös verkko. Kanalauma on suurimmillaan ollut varmaan noin 20 päätä, mutta nykyisin pidän sen noin 10-15 ;sta. Eli tämmöistä harrastekanala hommaa. "Pysymme hyvin munassa" ja on aivan ihana seurata vuodesta toiseen, kuinka hienosti kanat hautovat, hoitavat tipinsä ovat kukin oma persoonansa.

Laumani koostuu risteytyskanoista, joukkoon olen silloin tällöin ostanut jokusen puhdasrotuisen, mutten ole tykästynyt muihin kuin tähän Mille Fleuriin sekä Kääpiö Kochiin. Silkkikanat sairastivat paljon ja olivat mielestäni hivenen yksinkertaisia, kun kanat yleensä ovat nohevia ja hoksaavia. Eivät olleet kylläkään emon hauotmia eivätkä hoitamia vaan hautomakoneen tuotosta. Nykykanoissani virtaa siis perintötekijöissä sekaisin Milleä, Kääpiö Kochia (RIP ihana Pikku Paavo) sekä hyvin ihanaa keskikokoista pulleaa tupsujalkaa, joita sain Kiihtelysvaarasta Chippewa Ranchilta. Niiden rodusta ei harmainta haisua. Kooltaan nämä ovat pieniä ja väritys mustaa, punaista, valkoista, kirjavaa, ruskeaa, en osaa edes kuvata miten erivärisiä jälkikasvu aina on. Lapsemme kesyttävät tipit jo leimautumisaikaan ja käsittelemme niitä paljon. Niimpä laumamme on hyvin kesy. :smt049 Kanojemme herkkua on muuten ylivertaisesti rusinat. Niitä käyvät syömässä kanin kansssa kädestä, usein vierailevien lasten riemuksi.

Talvisin Kotkola muuttuu KotkoNaukulaksi :oops: sillä kaksi kissaamme asustelevat siellä pakkaskauden aina kun haluavat lämpimään. Mieheni on kissoille allerginen, emmekä voi ottaa niitä sen vuoksi sisälle. Yhteiselo on sujunut hienosti jo useamman vuotta, kunhan huolehtii, että molemmilla on mahdollisuus vetäytyä oman lajinsa tarpeiden mukaan levolle. Viime keväänä syöpään kuollut Sussu-kissamme rakasti kylläkin myös istua orrella kanojen kanssa. Kissat väistävät muutoin sujuvasti kanoja. Kani ja kissat ovat ystävystyneet myös, Hippu kanin sisko kuoli vuosi sitten, niimpä Hippu päätti lähestyä kissoja ja huomasin kisujen ohimennen lipaisevan kanin otsaa. Kani tyrkkäytyy aina oville kun joku tulee sisään ja tekee sen myös kisuille. Kani elää ja kulkee sujuvasti kanojen kanssa, niin sisälle kuin ulos häkkiin. Joskin olemme useampaan kertaan joutuneet täyttämään julmettuja kaninkoloja kivillä, ettei kani kaivaisi itseään häkistä ulos.

Rakastan tätä elämäntapaa, nautin metsästä, luonnosta ympärillä ja linnuista myös lintulaudalla. Tässä viimein jonkinlaista esittelyä meidän sekalaisesta sakistamme, viestimisiin! :smt057
Joonaslokki

Lämpimät terveiset Kemiönsaarelta

Viesti Kirjoittaja Joonaslokki »

Hei,
olen varustamassa yhtä kanalaa "uudenlaisella" lämmitysratkaisulla Kemiönsaaressa. Lämppäreinä toimivat hyvin kosteus- ja pölysuojatut (IP55) putkilämmittimet, joiden etuna on myös pieni virrankulutus (alk 45W) ja se, että pinta ei lämpene kovin kuumaksi (maks. n. 100 astetta). Tarkoitus on tehdä blogi ja raportoida kanalan talven kulumisesta siellä ja naamakirjasivuillamme (http://www.facebook.com/joonaslokki). Asiantuntijat ovat tervetulleita mukaan kommentoimaan.

Taustana se että venetarvikeyrityksenä tuomme näitä maahan lähinnä veneiden talvisäilytykseen, mutta muualla maailmassa ovat kovin suosittuja erityisesti kenneleihin ja muihin eläinsuojiin ja nyt tarkoitus on saada kokemusta ja oppia asiasta. Idea tuli pariltakin kanaharrastajalta. Nyt testataan nämä Suomen oloissa.

Terv. Janne Salonen, Joonaslokki ky.
Hilu

Terveiset Reisjärveltä

Viesti Kirjoittaja Hilu »

Hei, täällä hoidellaan possujen, 7 koira ja kohta 18 vuotiaan kissan lisäksi myös neljää kanaa ja n. 30 fasaania.
Just saatiin kanoille talvikoti valmiiksi. Kuvaa ja ääntä löytyy täältä:
http://www.youtube.com/watch?v=IxyMn7e7 ... ture=feedu
Kärttyämmä

Itä-Uusimaalla haaveilua

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

Ainakin yksi käyttäjä varmasti tunnistaa nimimerkin :smt002

Eli Itä-Uudellamaalla, saaristossa, asusteleva keski-ikäinen "Kärttyämmä" (=lemmikkikani). Mummonmökin pihalla kolme koiraa, pari hevosta ja yksi kani, muut meni juuri hiljattain pakastimeen.

Lapsuudesta jäänyt kanat kummittelemaan, kotona oli reilu lauma Bankivoita (alkujaan kotoisin Porin kaupunginpuutarhurilta), jotka sitten myöhemmin ikävä kyllä päästettiin sotkeutumaan maatiaisten kanssa. Oli myös ankkoja, hanhia, myskisorsia, kalkkunoita jne. mutta Bankivat olivat omaan silmään sopivinta porukkaa pihalla kuopsuttelemaan.

Nyt on haaveissa rakentaa kanala, joko kokonaan alusta tai pihassa olevaan vanhaan navettaan. Täytyy tehdä hiukan aika ja budjettilaskelmaa, kumpi vaihtoehto osoittautuu kustannustehokkaimmaksi ja helppohoitoisimmaksi.

Tulen varmasti kyselemään paljon tyhmiä kysymyksiä, mutta koittakaa kestää :smt001

25.10.12:
Kärttyämmä kirjoitti:Hurahdushan on ollut vain ajan kysymys, sääntöhän oli että mökki kuntoon ennen kuin tulee mitään ylimääräsiä elukoita... Nooh, siitä on vähän joustettu vissiin, mitään sisävessoja ja vesiä tarvi :smt005

Hevosten omistaja tahtoo hevosten viereen "hätävärakarsinan" (ja sit niitä oliskin kolme... :smt013 ) missä pidellä kätevästi heinät ja varusteet.
Suokkila on myös melkoisen hyvin ilmastoitu, että kyllä se pakkasella on tallikin talvella. Lämpökaappihan siihen rakennettiin, että saa yönyli loimet kuivaksi ja on lämmintä vettä tarjota yöksi (mahtuu 4 20l kanisteria hyvin).
Jäljelle jää siellä toisessa päädyssä oleva hirsirakenteinen sisäkoppi (10m²), missä on aikanaan selkä katossa seissyt ne pari kolme lehmää.
Siitä jos eristäisi lattian ja laittaisi ohuen valun, rappausverkolla vuoraisi hirsiseinät, rottia rajoittamaan ja koolaisi eristetilan ja levyttäisi sisäseinät ja korottaisi katon, nykyisten ruodepuiden A-tukeen ja suurentaisi ikkuna-aukoa, niin saisi ihan kohtuullisen tirppalan. Siihen päätyyn saisi helposti sitten rakennettua myös sen katetun kevät-tarhan.

Ensimmäinen vaihe on nyt rakenteilla oleva uusi puuliiteri, jolloin tuolta "navetasta" saa roinat toisaalle katon alle ja voi alkaa visioimaan paremmin. Seuraava välivaihe on vielä uusi puucee ja pääsee tarkistamaan navetan takanurkan mätänemistilan ja korottamaan nurkan paikalleen. Sitten alkaa olla mun kanalan vuoro :smt001
Draco73

Draco73 lakeuksilta esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Draco73 »

Hei kaikki munislaiset!

Täältä Pohojanmaan aakeilta laakeilta ilmoittautuu uusi munislainen. Hetken olen jo taustalla juttuja lukenut, mutta nyt otin asiakseni kirjautua.

Höyhensarjaa olen hellinyt 90-luvun lopulta saakka, ensin yhden kukon ja kahden kanan sekarotuista parvea. Isäkukko Urho oli perinteinen aapiskukko, emot Helmiina ja Virpi-Siiri harmaa ja vaaleanruskea maatiaisen näköiset tyttöset. Helmiina hautoi 2002 kesällä yhteisesti munitun munavuoren ja sai aikaiseksi 16 mustaa ja ruskeaa tipua, joista yhden vei heti alussa naapurin kissa. Jäljelle jääneistä kehkeytyi sekalaisen värinen kukkokatras 9 kpl (harmaita rokkiraidallisia, kultakauluksisia mahongin värisiä tummia, "ruusuharjaisia" ja parrakkaita osa) sekä kauniita mustia ja ruskeita kauluksellisia kanoja 6 kpl.

Tuosta parvesta on jäljellä enää nuo 3 ruusuharjaista poikaa.
Tiikeri
Kuva
Ritari
Kuva
Apollo
Kuva

Niille juttelin jo viime kesänä hommaavani heille kyllä emännät, mutta asia jäi, kun sopivia emäntia ei tuntunut noin vain löytyvän. (En tiennyt munanetistä siis vielä mitään.) Nyt elokuun alussa hain sitten 3 savitaipalelaista nuorikkoa, mustan Hiljan, harmaan Helmin ja harmaan kultakauluksisen Hilman. Tällä hetkellä porukka on jo hitsautunut niin hyvin parveksi, että samalla orrella sovitaan viettämään yöpuuta.

Hilma
Kuva

Hilja ja Helmi
Kuva

Parvi saa olla kesällä vapaana pihassa. Kulku (kesäkanalasta) on ulos suoraan vanhan navetan maitotankkihuonesta. Talvikanalana toimii navetan sivurakennuksena ollut sauna, josta lauteet on purettu ja eristeitä lisätty.

Ensi kesäksi parvi on toivottavasti kasvanut muutamalla tyrnäväläisellä, jotta saadaan haudontaintoa parveen. Sitten saankin jännätä, onko pojissa vielä virtaa!? :smt002 Tulevaisuudessa aion kuitenkin hommata puhtaat savitaipaleen ja tyrnäväläisen kukot, jotta saadaan puhtaita kantoja.

Eläintarhassani oli takavuosina myös hevonen ja pari lammasta, mutta toistaiseksi työtilanne on niin vaativa, ettei aikaa isompitöisiin eläimiin ole, vaikka ainainen hevoskuume kyteekin... Vielä joskus haluaisin omistaa aidon arabialaisen tai friisinhevosen. Ehkä sitten eläkepäivillä?? Joihin on aikaa noin 25 v... :smt001

Jos jollakulla on ajatus mistä lie pojat saaneet harjan mallinsa ja partansa, niin ois kiva kuulla arvioita?? :smt001 Karvajalkoja ei ole, eikä viittä varvasta...

1.11.11:
Draco73 kirjoitti:Apollo ei selvinnyt kanahaukan hyökkäyksestä... :smt010
Paksuja matoja ja ihania kylpypaikkoja sateenkaarisillan tuolle puolen.
14-11-11:
Draco73 kirjoitti:Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista! :smt001 Mukavahan tähän joukkoon on liittyä!

Kasasin vielä viimeiset syksyn lehdet viikonloppuna kanalaan ja toivon kompostoitumisen käynnistyvän vähitellen. Olen pitänyt muuripadassa iltaisin parin pesällisen verran tulta ja kivasti se pitää lämmön +7-+12 asteessa. Ei pitäis liian kylmä ainakaan olla kummallakaan, parvella tai kestopehkulla! :smt002 Ritari taitaa tykätä "takkatulesta". Se katselee aivan aidan takana ja ihailee luukunrei'istä loimuavaa valkeaa. Pitää pientä haikeaa ääntä...ehkä sillä vain on ikävä ystäväänsä Apolloa. :smt010

Munia ei vielä näy, vaikka heltat kasvavat hiljokseen...

Aika paljon tyrniksiä mun tuntuman mukaan meillä pohjalaisilla muuten on. Ja tietty ilmiksiä! Mulle tulossa tyrnistäydennys ensi kuussa, jos kaikki menee ok. :smt045
1.2.12:
Draco73 kirjoitti:Tiikerikin pääsi paremmille orsille... :smt009 Se olis täyttäny 10 v. kesällä.

Olin toiveikas, että saisin vielä omien kanojen hautomia tipuja pojilta, mutta tästä vastoinkäymisestä viisastuneena tilasin tänään Mini Advancen ja aion kokeilla, oisko munissa elämää...

Jäihän mulle vielä Ritari, mutta kun Tiikeri oli niin hieno luonne ja persoona muutenki. Ja jos Ritari elää kesälle + joku hautomaan alkaa niin toki sitten katotaan luomuna niitä poikasia.

Mutta tässä alkaa kohta olemaan ajankohtasta tyrniskukon hankinta. Ei saisi olla sukua "onnilaisille" eikä Tiger76 Vilille (tai sen isälle Veikolle Jyväskylästä).
Viimeksi muokannut Draco73, 26 Tammi 2012, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Supikissa

Uudet kotkotukset Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Supikissa »

Tervehdys kaikille ja suurkiitokset foorumista!
Siitä on ollut suuri apu kun tänä kesänä avasin kesäkanalani ovet kahdelle omalle ja yhdelle leasing- kanalle ja kukolle :smt007 Työni vei minut alkusyksystä maalta viikoiksi kaupunkiin, joten kanat lähtivät läheisen maanviljelijän talliin talvileirille... ja nyt tietenkin ikävä on kova. Mutta kevättä odotellessa ja uusia töitä etsiskellessä ;)
pönttö

Ave, munanetti!

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Tässä esittäytyy tämmöinen 12 vee likka. :smt006 Paljon olen munista seurannut ja lukenut ja valllan ihastunut tähän kannustavaan ja positiiviseen sekä humoristiseen ilmapiiriin ,joka täällä munanetissä vallitsee. :smt001 Meidän perheessä on minun ja vanhempieni ja sisarusteni lisäksi lampaita, ranskanluppia, kissoja, koiria sekä TOTTA KAI kanoja! niitä on yhdeksän plus komea kukko, joka pitää kanasistaan erinomaista huolta. Lisäksi meillä on tällähetkellä 14 pikkutirppaa ,kanojemme jälkeläisiä. Unelmoin myös muista linnuista esim. undulaateista ja viiriäisistä.
postale

Moikka moi!

Viesti Kirjoittaja postale »

Täs tällänen nuori kundi Varsinais-Suomesta :smt006 Asun landel, omistan tipujen lisäksi koiran ja koi karppei. Harrastan purjehtimista, mökkeilyä ja puutarhanhoitoa.
Kirsi H

pohojanmaa kukkuu

Viesti Kirjoittaja Kirsi H »

hei,

taas siis lisää yksi pohojanmaalainen kanasten ystävä. Minä siis asutelen Oulussa ja kanaset ovat talli-kanoja. Siis tallille otettiin muutama vuosi sitten nämä siivekkäät kun ne oli entisessä paikassaan liikana. Laumassa oli aluksi 3 kukko ja 3 kanaa, mutta kukkoja täytyi karsia kun alkoivat olemaan liian ilkeitä. Ensimmäinen pääsi kanalaan ainooksi kukoksi ja toinen muutti oman kanansa kanssa uuteen kotiin. Jäljelle jäi se mukavimman luontonen yksilö kahden kanan kanssa. Talvet ne viettää lähestulkoon tallissa aika vapaasti, joskus käyvät ulkosallakin. Kesäsin kulkevat miten sattuu, naapurien toivomuksesta kuitenkin ruvettiin öiksi laittamaan oven taakse etteivät herätä jo neljältä aamulla kesken unien. Oli niillä ensimmäisenä kesänä muka kanahäkki siinä pihalla, mutta aika äkkiä ne hoksas kohdan josta jaksoivat lentää livohkaan ja illan tullen ne kuitenkin piti päästää sinne häkkiinsä ja koppiinsa nukkumaan, joten se häkin ovi jäi pysyvästi auki ja talveksi se piti purkaa lumimäärän vuoksi pois. Eli tänä kesänä häkkiä ei edes viitsitty pystyttää kun tiedetttiin että ei ne siellä tule pysymään. Joten näitä voinee kutsua hyvin vapaiksi lemmikki kanasiksi. Munivat minne munivat ja kerätään ne jotka on tehty vaki paikkoihin, kuten heinäpaalien päälle, osa jää varmaan keräämättä. Talveksi muninta on loppunut kun valon määrä lienee liian vähäinen.
Tänä syksynä tuo vanhempi kana sitten yllätti ja alkoi hautomaan heinäkasan päällä olevia munia, monta meni pieleen kunnes pari viikkoa sitten yksi sitkeä Sissi onnistui kuoriutumaan. Viikko sitten emä ja poikanen siirrettiin lämpimpään tallin puolelle karsinaan ja siellä se emä hoitaa poikastaan huolella, toisella kanalla ja kukolla ei ollut mitään asiaa samaan paikkaan niiden kanssa. Muista munista ei ole tullut tulosta ja nyt sitten vain toivon että tuo pikkunen piipittäjä olis kana. Ei tahdo taas sitä kahden kukon asetelmaa rikkomaan rauhaisaa eloa.
Minä en ole oikeen ehtinyt lukea että miten kanojen kuuluu käyttäytyä poikasten kanssa joten oletan että tuo on normaalia, mutta saapi laittaa vinkkiä jos jotain pitäisi tehdä toisin.
ja kanojen rotuakaan en tiedä, ne on pääväriltään mustia, yhdellä on aavistus ruskeaa kauluksena. Mutta ihanan viisaita eläimiä.
Raksu

Raksu Keski-Suomesta esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Uusi munalainen täältä keski-suomesta. Minulla on ollut toistakymmentä vuotta tupsuankkoja mutta luovuin niistä joitakin vuosia sitten kun meillä on hevosia ja ne pitivät tallin niin kosteana talvet kun ovat niin kovia lotraamaan vedellä. Aivan ihania eläimiä. No tänä kesänä otin sitten kesäkanoja jotka olivat jättikotcheja ja olivat aivan ihania. Palautin ne kolme viikkoa sitten omistajalleen ja sen jälkeinen elämä onkin sitten ollut aika tyhjää. Tänään isäntä sanoi että ota keväällä omia kanoja kun meillä olisi yksi karsina tallissa tyhjänä. Keväällä sitten voisin siirtää ne tuonne leikkimökkiin ja talveksi taas talliin. Nyt sitten on harkinnassa mitä rotua ostaisin keväällä. Haluaisin ison rodun joka pysyy matalassa aidassa, tosin viime kesän kanat olivat tasan kolme päivää aidattuna ja muuten saivat olla vapaana ja samoin tulisi jatkossakin olemaan. Olen miettinyt että jos ottaisin orpingtoneja. Millaisia ne olisivat? ja keneltä niitä saisi keväällä? :smt006

25.11.11:
Raksu kirjoitti:Jippii :smt041 Nyt mulla on neljä orpigton kanaa ja ovat niin syötävän :smt050 ihanan näköisiä. Vielä kun jostakin saan hommattua niille sulhon niin kaikki on hyvin. Kiitokset Smarille akoista :smt001
28.11.11:
Raksu kirjoitti:Maailman komein kukko on löytynyt :smt049 ja saapuu kanasten seuraksi perjantaina :smt038
Vastaa Viestiin