Käyttäjien esittelyjä vuodelta -09

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttäjien esittelyjä loppuvuodelta -09

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tracopan esittäytyy
Kirjoittaja tracopan » Ti Joulu 01, 2009 19:44
tracopan kirjoitti:Tervehdys nettiläiset
Olen tyttö Lopelta. Aloitin lintuharrastukseni kesäkuussa uudelleen,pitkän tauon jälkeen.
Nämä lajit olen saanut hommattua aikamoisen etsinnän jälkeen täältä Suomesta.
Tykkään vähän eksoottisimmista lajeista (vaikeus viehättää) :smt006
Toivotaan,että sulaudun joukkoon kuin tina.

Mustajoutsen,Myskiankka,valkoposkihanhi,Heinäsorsa (origin...)
Riikinkukko+kanat,Kultafasaani,Shabo(valkoinen)
HiltaHelikopteri kirjoitti:Tässäpä tracopanin lähettämä kuva:
Kuva
Viiperi esittäytyy
Kirjoittaja viiperi » Ke Joulu 02, 2009 16:51
viiperi kirjoitti:Eli olen12vuotias poika ja asun haapajärvellä. Olen saanut tältä foorumilta tosi paljon tietoa ja eiköhän olisi aika esittäytyä kun kerran rekisteröidyin tänne. Olen vähän miettinyt että voisin ostaa keväällä 2-4 maatiaiskanaa ja yhden maatiaiskukon. Aloin juuri muokkaamaan leikkimökistä asuttavaa kanoille. Miten suuri ulkotarhan kannattaisi olla 2-5 kanalle tai kukolle? Olisi mukava jos Haapajärven läheltä löytyisi myytäviä maatiaiskanoja ja kukkoja. Toki voi tarjota vähän kauempaakin. :smt003
PäiviP Lohjalta liittyy joukkoon.
Kirjoittaja PäiviP » Ti Joulu 08, 2009 09:43
PäiviP kirjoitti:Hei vaan kaikille!
Olen ihan uutukainen untuvikko ja vielä kanoja vailla, eli muutimme viikko sitten tilalle mihin on mahdollista hommata kanoja ja H-hetki lienee ensi kesänä. Nyt siis opiskelen ja etsin tietoa ja suunnittelen kanalaa ja tarhaa, jotta sitten ensi kesänä olisi kanoilla hyvä olla.
Mieluusti piipahtaisin kiusaamassa pienkanalan omistajaa jossakin Lohjan, Siuntion, Inkoon kieppeillä ihan paikan päällä oppia hakemassa.
Ajatukseni on hankkia maatiaiskanoja 10 - 20 ja tietysti kukko. :)
Nyt tilalla viipottaa kuusi alpakkaa, kaksi kania, espanjanvesikoira neiti ja 3 akvaariota joissa kaloja ja rapuja.

:smt006
mirsyd esittäytyy
Kirjoittaja mirsyd » Ke Joulu 16, 2009 12:58
mirsyd kirjoitti:hei
olen täältä satakunnasta ja hain tänää kaksi kanaa ja yhden kukon. perheeseeni kuuluu myös 5 hevosta erikokoisia,2koira,3kissaa
1mies,4lasta ja 1 tuleva lapsi maaliskuun alussa.
kammomunanen täällä
Kirjoittaja kammomunanen » Ma Joulu 28, 2009 14:43
kammomunanen kirjoitti:Hei! Olen perheenäiti Pieksämäeltä. Jostakin syystä keksin viime syksynä, että haluan kanoja :smt017 . Ja niinpä löysin täältä internetin ihmemaasta munanetin! Kanoja ei vielä ole, kun ei ole kanalaa. Tilat on kyllä jo siivottu, mutta kun ei tuo suorittava porras ole vielä saanut aikaiseksi... Kun meni jokunen kuukausi miehelle selittäessä, miksi meidän taouteen on ehdottomasti saatava kanoja. Maatiaisia haluaisin, hämäläisiä, niinkuin olen itsekin, Jussilan kantaa, niin olis jo melkein lapsuudenkodin nurkilta, tai sitten orpingtoneja, tai rokkikanoja... Olen kyllä rakennusohjeita antaessani kertonut, että tekee sit sillain, että on helppo laajentaa. Perheeseen kuuluu miehen ja itseni lisäksi kaksi poikaa, 10- ja 12v, sekä vajaa 2-vuotias corgi-koira (cardigan). Lapsiluku on täysi, mutta koiria haluaisin lisää, corgi hoitaa kissan viran, nukkuu sylissä, ja pyydystää hiiret, mut sitten haluaisin saksanpaimenkoiran, kun se on niin ihana (meillä on ollut yksi), ja sit vielä jonkun oikein ison, rotu on mietinnässä.

Olen maalaistalosta kotoisin, ja maalla asun nytkin, mutta eläinhullutukseni on pysynyt aika hyvin kurissa. En tiedä mikä nyt iski (lähestyvät vaihdevuodet?), mutta alkaa homma karata käsistä. Onneksi täältä munanetistä saa tietoa ja hupia yllinkyllin, että saan tämän kanahullutuksen käyntiin keväällä.
Vastaa Viestiin