Uusi käyttäjä---lue tämä!

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tässä on tiedotteita, jotka uuden käyttäjän (ja kertauksen vuoksi myös vanhemman) kannattaa lukea...

-Muista, että tämä palsta on tarkoitettu ensisijaisesti siipikarjaharrastajille tai semmoisiksi aikoville! Pääasiassa pyrimme keskustelemaan siis siipikarjasta !
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Arvoisat uudet ja vanhat käyttäjät :smt006

Huomioikaamme omaksi ja muiden viihtyvyydeksi palstan käytössä seuraavat vinkit ja ohjeet !

Ole kohtelias
Muista, että foorumi on tarkoitettu asialliseen hyvien tapojen mukaiseen keskusteluun kaiken kokoisten, tapaisten ja näköisten siipikarjaharrastajien kesken. Kiroilu, solvaaminen ja herjaaminen eivät kuulu osaksi asiallista keskustelua. Älä kirjoita foorumille myöskään mitään sellaista, mitä et olisi valmis sanomaan toiselle henkilölle kasvotusten.

Käytä hakutoimintoa
Foorumi on erinomainen tietolähde. Tieto perustuu pääosin muiden harrastajien kokemuksiin. Hyvin monet aiheet, mistä sinulla on kysyttävää, on jo saatettu kysyä aiemmin muissa viestiketjuissa. Käytä siis aina ensin sivun oikeasta yläkulmasta löytyvää hakutoimintoa. Lisäohjeita hakutoiminnosta tästä.

Kirjoita harkiten
Voit käyttää keskustelun avaamiseksi hakutoiminnolla löytämääsi vanhaa saman aiheista viestiketjua. Älä aloita uutta samanlaista viestiketjua turhaan. Lähetä viestisi asianmukaiseen viestiosioon ja otsikoi viestisi kuvaavasti esim. "Kanan munimattomuus", välttäen kuvaamattomia huudahduksia, kuten vaikkapa otsikkossa "Apua, mitä teen kanalleni???". Älä lähetä samaa viestiä tarpeettomasti moniin osioihin! Pyri pitämään keskustelu alkuperäisessä aiheessa, vältä turhaa rönsyilyä.
Ellei viestisi mielestäsi sovellu mihinkään osioon lisää se "Off-topic" -osioon tai jätä lisäämättä se munanetin foorumille. :smt003

Seuraile tiedotteita
Foorumin ylläpito-osiossa on osio "tärkeille tiedotteille". Seuraa niitä, sillä siellä tiedotetaan ajankohtaisista muutoksista ja foorumin tapahtumista.

Pidä foorumi siistinä
Ilmoita valvojille asiaankuulumattomista viesteistä. Ilmoita myös vanhentuneiden viestien poistotarpeesta (esim. osto/myynti -osiossa). Jos vaikkapa lisäät saman viestin kahteen kertaan, ilmoita "siivoustarpeesta" valvojille.

Siipikarjaharrastajat kartalla
Munanettiin rekisteröityneet käyttäjät voivat lisätä tietonsa harrastajakartalle näiden ohjeiden mukaan. Voit myös käyttää karttaa etsiessäsi lähialueeltasi muita harrastajia, vaikkapa kukonvaihtotarkoituksessa. Päivitä tietosi kartalle, jotta muutkin näkevät mitä lajeja sinulta löytyy kasvamasta.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
suikku

Kysymys uudelta käyttäjältä

Viesti Kirjoittaja suikku »

Kuulkaas. Olen tässä muutamana päivänä yrittänyt opetella tämän sivuston käyttöä, mutta pari kysymystä olisi. Miksi se pallero viestiketjun alussa on joskus punainen? Miksi se joskus vilistää, eli teksti liikkuu ja miksi minun esittelyssäni on nyt pysyvästi punainen tähti? Arvelen että kaksi ensimmäistä ovat että ketjussa on uusia viestejä ja jos se vilistää, niin joku luykee sitä viestiketjua, mutta sitä tähteä en ole keksinyt ja se mua vähän kaivelee. En nimittäin haluaisi olla mitenkään erikoinen... :smt001
Kertokaa jos sivuilla on joku paikka mistä löytyy "merkkien selitykset". En itse löytänyt.
max3

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja max3 »

Punaisena näkyy lukemattomat, vilistävä taitaa olla suosittu ketju ja tähdellä merkittyyn on itse osallistunut... Näin mä olen ne ymmärtänyt. :smt001
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tässäpä uusi linkki munislaisten karttaan:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=26&t=6545
Kartalle siis pääsee ilmoittautumalla maatiaiskukolle :smt006

Foorumi on päivitetty uusimpaan versioon ja se tarkoittaa uusien rekisteröityneiden käyttäjien osalta sitä, että käyttäjätunnusten aktivoinnista sähköpostiin pitäisi tulla automaattisesti foorumin lähettämä tiedote, että tunnukset on aktivoitu. (Aiempi versio ei ilmoitusta lähettänyt, joten kirjoitin sen sähköpostilla.)

HUOM! Uusi käyttäjä: jos et jostain syystä saa ko. ilmoitusta (johtuen esim. tiukoista sähköpostisuodatuksistasi), niin kokeile silti reippaasti tunnustesi toimivuutta! Pyrin aktivoimaan tunnukset n. puolen vuorokauden sisään.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jos nyt joku sattuisi lukemaan näitä ohjeita ennen rekisteröitymistä, niin olisi tämmöinen toivomus: mieti tarkkaan minkä nimisenä haluat esiintyä foorumilla! Rekisteröitymislomakkeen käyttäjätunnus on siis se nimimerkki, joka näkyy kaikille lukijoille! (Törmään liian usein nimimerkin vaihtopyyntöihin, kun uudet käyttäjät hoksaavat jälkeen päin, etteivät rekisteröityneet mieleisellään käyttäjätunnuksella, vaikka sen saa itse keksiä! Huoh!)

Kirjoita käyttäjätunnus ja salasana vaikka ihan wanhanaikaisesti paperilapulle muistiin! (Ulkomuistin pituus näyttää olevan hyvinkin lyhyt…on käynyt niinkin, että sama käyttäjä kysyy muutaman kuukauden välein, että mikä hänen käyttäjätunnus ja/tai salasana olikaan.)
JoBu

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja JoBu »

tungen nyt tänne mutta en muutakaan paikkaa keksinyt...miten noita kuvia saa lisättyä keskusteluun? :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kuvat pitää lisätä jonkin ulkopuolisen 'kuvajemman' kautta, niitä ei voi lisätä suoraan oman koneen kuvatiedostoista. Kuvagalleriassa on ohjeet kahdesta tavasta, mutta noita palveluita on toki monia muitakin.
kochin-fani

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onneksi nämä Muniksen säännöt eivät ole yhtä tiukat kuin esimerkiksi Puput.net:issä, kun siellä ei saa edes kommentoida toisten laittamia esim. kuvia, jos ei ole mitään erityisempää syytä. Ymmärrän, että foorumi halutaan pitää siistinä, mutta kun kerran lueskelin siellä niitä sääntöjä, niin ajattelin että onneksi muniksessa voi ottaa rennommin :smt002
virpula

Itsensä esittely

Viesti Kirjoittaja virpula »

Joidenkin ilmoituksissa on lista eläimistä joita kasvattavat tai joita heillä on. Se näkyy siis aina ilmoituksen alapuolella. Minä en osaa laittaa, mistähän ne saa sinne liitettyä. meillä on lihakarjaa, vuohia, lampaita, tyrnäväläisiä, silkkikanoja, ankkoja, hanhia, fasaaneja, kissoja ja koiria.
annemari

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja annemari »

Virpula:

Kirjauduttuasi sisään valitse omat asetukset ->Profiili ja sieltä valikosta allekirjoitus. Sinne voit laittaa haluamasi tekstin !
Kesäkanat

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja Kesäkanat »

Hyvää iltaa!
Meille tuli tänään kolme kesäkanaa. Olen lukenut ja tutustunut tähän palstaan ja oppinut ainakin teoriassa paljon...
Tuntuu hullulta, että loppuviimeks ei tiedä mitään. Siellä kanat on nyt kopissaan, ikkunat peitettynä kun näytti olo niin levottomalta. Kävelivät vaan ja kotkottivat. Päästin välillä ulos, mutta nyt pitäs päästä itsekkin maate, joten koppiin..Kopissa on pari pientä ikkunaa mutta ehkä valoa oli kuitenkin liikaa. No nyt on hämärämpää, mutta itse en näe onko kanaset menneet orrelle tms. Kanoille tämä on varmaan yhtä outoa, kai tämä tästä.
Palataan!
Terveisin Kanamummo
viiruhullu

Re: Uusi käyttäjä---lue tämä!

Viesti Kirjoittaja viiruhullu »

Mikä tää arvonimi juttu on? :0
Vastaa Viestiin