Käyttäjien esittelyjä vuodelta -06

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

Käyttäjien esittelyjä vuodelta -06

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

kuukernuppi kirjoitti:Tervehdys kaikille teille kanahulluille jotka maan päällä taaperratte. Itse olen olen kanaharrastaja vasta vajaan vuoden mutta hassua miten paljon niinkin lyhyessä ajassa voi oppia ja onneksi on olemassa näitä harrastajafoorumeita joissa voi huoliaan jakaa. Olen aloittanut sekarotuisilla maatiaisilla joita minulla on vieläkin ja nyt sain viime viikolla ensimmäiset Plymouth Rockini, ovatpahan muuten vallan hulvattoman hauskoja veikkoja. Hirmu rauhallisia ja varsinaisia sylikanoja :D Tokihan minulta löytyy myös ihmisperhe sekä sekalainen seurakunta suomuisia ja karvaisia kavereita :P
kalkkuna85 kirjoitti:Heipähei!
Olen 20-vuotias neitonen Pohjois-Satakunnasta. Omistan kolme kääpiökochin-rotuista kanaa sekä yhden kukon. Niiden joukossa tepastelee myös kolme "isoa" kanaa: yksi isabrown ja kaksi maatiaista. Kanamme saivat muutama päivä sitten perheenlisäystä neljä kappaletta. Ne asustelevat emon kanssa kanihäkissä kunnes ovat tarpeeksi isoja elelemään toisten kanojen seurassa.
reeta kirjoitti:Hei kaikille :D minulla on viisi maatiaiskanaa kiuruvetisiä,kääpiö-koch 3kanaa ja 2kukkoa,kaksi kukkoa ja neljä kanaa risteytyksiä. kaapo kana hauto 6munaa ja kaikki kuorintui.20 viiriäistä. pässi ja 4 uuhta. uuhet karitsoo huhtikuussa.2koiraa,3kissaa ja marsu.
Tupu kirjoitti:Hellurei!

Vihdoin löysin nämä sivut ja rekistöiryin heti. Täällähän vilisee tuttuja muilta foorumeilta, kiva! :D

Meillä on muutaman vuoden ollut maatiaiskanoja Alhon kantaa ja vuoden verran 5 ankkaa. Linnut on ihania! Vaikkakin aika sotkuisia eläimiä... :?

Rupeen nyt lukemaan teitin kirjotuksianne, että pääsen jyvälle tästä munanetistä.

Mitä kuuluu Nikunakki ja Lode? :wink:
Maija H. kirjoitti:täältä Ahvenanmaalta. Löytyipä siis polku tännekin kanaihmisten pariin. Itselläni on siis tällä hetkellä kahdeksan hedemora -kanaa 2-3 vuotiaita + kukko, yksi horniolaispari (kaksi vuotta) ja yksi karvainen "sekasikiö" joka luulee olevansa ihminen eikä kana. Se kun varttui tyttären hoivissa ensimmäisen puolen vuotta, sattuneesta syystä. Nyt sillä on ikää kuusi vuotta ;). Yleensä meillä on ollut 20-30 kanaa, mutta nyt kun kanojen täytyy olla kaiken aikaa sisällä tulisi sille joukolle liian ahdasta. Tarvitsisin noillekin oikeastaan sijoituspaikan kunnes saan uuden lampolan ja sen seurauksena myös kanalan kuntoon.
Uuhia on tällä hetkellä 36, karitsoita runsaat viisikymmentä ja yli vuoden ikäisi pässejä seitsemän. Ja sitten on Kajsa Katt eli meidän kissa, 15 vuotta.
Muita eläimiä ei enää ole, mutta on olut vuohia (enimmillään 15 lypsävää), emolehmiä (Highland Cattle) ja hevosia (omana oli issikka ja rehulla ollut shettis ja toinen issikka)
Moilanen kirjoitti:Asustelen täällä lounais-hämeessä, Tammelassa, vaimoni, n neljänkymmenen viestikyyhkysen, kahdeksan koiran ja yhdentoista kanan kanssa. (kaikki Alhoja ja kaksi kukkoa). Ykköskukon nimi H Moilanen.
Leipätyönäni myyn lemmikkieläintarvikkeita ympäri toreja, markkinoita ja lemmikkieläintapahtumia, lähinnä koiranäyttelyt.
Netissä minulla on jonkinlainen kaupantapainenkin; sieltä löytyy mm kanatarvikkeita. www.kennel-callex.tk
"Lintumies" olen ollut jo pikkupojasta lähtien, nuoruus on kyllä jo mennyt, ikävuosia jo päälle kuusikymmentä mutta se pikkupoika tuntuu jääneen, ainakin vaimon mielestä.
kochin kirjoitti:olen kochin.
meillä on siis kääpiö kocheja.

tuttuja näkyy olevan aika monta täällä. :D :D
Mäntymäki kirjoitti::D Siis huomenna tulossa meillekin viimein 3 kanasta ja Kuukernuppi-kukko! Arvatkaas jännittääkö jo? Onhan meillä ennestäänkin poppoota, hevoset, vuohet, kanit, lammas - ja tietysti Hanhiherra Martti! Mutta kuitenkin... kanoja ei ole ollut pitkääään aikaan. Urakalla on laiteltu paikkoja kuntoon että pääsisivät sitten rauhassa kotiutumaan - onneksi hakumatka ei kovin pitkä ole.
Onneksi löytyi tämä uusi foorumikin ja ahkerasti tullaan täällä varmaan vierailemaan.... :wink:
paavo kirjoitti:Oon täältä uurasilta tämmösestä mukavasta tuppukylästä läheltä Jyväskylää.oon tässä pitemmän aikaa lueskellu teijän juttuja,ja aattelin että jos sitä itekin kirjautus.joku tuntu olevan petäjävedeltä,se on tossa aika lähellä ja tunnen sieltä jonkusen ihmisen.
Laumasta sen verran että on 6 maatiaskanaa,2 sekotusnuorikkoa,yks sekotus kukkopoika,neljä jotain ruskeaa munijarotua ja 6 pariviikkosta maatiaistipua ja Matti-kukko joka on kiltti ja pieni maatiaiskukko :P .Joten vilinää on meijän vanhassa ulkosaunassa.
Muuten kotona vipeltää mies, kaks lasta (3ja5 ja yks tulossa kesällä) sekä kaks sekarotusta koiraa vanhempi paavo ja nuorempi jeppe.katsotaan mitä seuraavaksi keksitään ottaa,ehkä kani kesän puolella.täällä on kiva käyä kattelemassa kuinka muissa lemmikkikanaloissa pärjäillään ja mitä hassua muille on sattunut.jaa ja ikää on jotain 27v :wink: (kai). :wink:
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Teppana kirjoitti:Hei vaan kaikille!
Hienoa löytää muita kanaharrastajia,itseltäni niitä
löytyy viitisenkymmentä kappaletta,kukot mukaan lukien,maatiaisten lisäksi silkkikana(-ja kukko) ja muutama savitaipale.
Harrastus on vienyt täysillä mukanaan ja olen antanut viedä,voiko hienompaa ollakkaan?
Kanojen seurana on 4 vuohea ja 2 lammasta,ankka pariskuntakin kaakattaa kilvan mukana.
Kirjoitellaan ahkerasti ja vaihdetaan kuulumisia
kanoistamme.
Kotkot kaikille... :D
Teppana kirjoitti:Heh huomasimpa kuprun ekassa kirjoituksessani,
kanojahan minulla on viitisenkymmentä eikä suinkaan harrastajia :oops:
Ops sitä sattuu..epäilemättä
kaikki hoksasivat mitä tarkoitin.
Maunu_muorilta kysyn mitä tarkoittaa kalkkunoiden
haalaus?
Kyseisiin eläimiin en ole tutustunut kuin ruokapöydässä. :wink:
Pootsi kirjoitti:Tervehdys!

Täälläpä parin hassun kanan vähän hassu omistaja :D. Foorumia on kyllä tullut lueskeltua, mutta jostain syystä en ole aiemmin osallistunut keskusteluihin. Lintuhommista olen aika pihalla, vain maatiaiskanoista tiedän jotain.

Vuohifoorumia häiriköin Sarvipäänä, tutut sitten tietääkin että luvassa on mm. paljon tyhmiä kysymyksiä :wink:.

(Toistaiseksi vain) neljän siivekkään lisäksi meillä on kissoja, kaneja ja vuohia. Aikeissa on hitaasti mahdollisuuksien mukaan laajentaa laumaa, tietenkin. :D
Matti kirjoitti:Tervehdykset kaikille Matilta. :D

Yhtään kanaa ei Matilla ole, suunnitelmissa kyllä on niitä(kin) joskus hankkia, ankat olisi kanssa vinkeitä. :wink: Lähinnä tälle foorumille "eksyin" tuon uunituoreen possu-osion vuoksi. (Jos joku vaan tietää mistä minisian porsaan saa ostaa, huutakaa kovaa ja korkealta.)

Meidän eläinperheeseen kuuluu tällä hetkellä sekarotuinen koira, kuttu, kastroitu pukki sekä kaksi kania. ( Meidän elukoista sivut *klik* )

Mukava muuten huomata, että täällä on paljon "tuttuja naamoja" vuohifoorumilta. :D Olette osa piiloutuneet eri nimen taakse, joten kaikkia en vielä ole tunnistanut, joitakin kuitenkin. :D
Kaakatus kirjoitti:Hello !

Sain viimeinkin aikaan rekisteröityä tänne ja kanat on harrastukseni numero yksi. Minulla on Savitaipale parven lisäksi Kulta Brahmoja jotka on aika hyvin omistajansa valloittaneet. Parhaillaan yksi Brahma nuorukaisista hautoo joten viikon päästä pitäisi piipitystä olla luvassa. Tarkemmin sanottuna vanha ja nuori Brahma kukko ja 4 kanaa. Savitaipalelaisia 5 kanaa ja 3 kukkoa. Yksi poistolistalla kun ei voi oikein noin pienessä parvessa enempää pitää. 2 vielä menettelee...

No tästäpä jatketaan Terveisin Kaakatus
sinkkonen kirjoitti:tervehdys kaikille. täällä turun saaristossa kesää otetaan vastaan neljän kanan ja kahden kukon voimin. ja kovasti odotetaan sen h-hetken koittavan. ai mikä h-hetki? no 1.6. tietty. kotkottimet ovat savitaipaleen maatiaisia. kanojen lisäksi eläinlaumaan ei kuulu tällä hetkellä kuin koira. lampaat ja vuohet ovat olleet harkinnassa, kuin myös hevonen. lauma pyrkii kasvamaan siis täälläkin. kiva kun muillakin on samoja taipumuksia:)
Elsa kirjoitti:Juuri saanut tämän sivuston olemassaolosta tietää, ja tässä vasta tutustun.
Joku minut tänne ystävällisesti ohjasi tuolta muualta.

Kananainen, ja suurperheen äiti täällä. :)
tallitalikko kirjoitti:Nytpä minäkin rekisteröidyin tänne! Olen kyllä aiemminkin käynyt lukemassa näitä kanajuttuja silloin tällöin, mutta nyt toivottavasti hiukan useammin. Meillä on sekalainen lauma kanasia ja lisäks vuohia, kissa, koiria ym. eläimiä. Munanetti tuntuu mukavalta foorumilta, niinkuin esim. vuohifoorumi, kaikki vähän "höperöitä" noihin eläimiin. Täällä ei ihmetellä, että onko teillä NIIN paljon eläimiä :shock:
Niin, taidan olla nuoremmasta päästä tätä sakkia, ens syksynä ajokortti-iässä.
:wink:
Hakalan emäntä kirjoitti:Tervehdys kaikille munanettiläisille. Asustelemme Nummi-Pusulassa ja eläimiä meillä on myös yhden pienen kotieläinpihan verran.
Meillä asustelee kanoja + kukot,vuohia,kaksi suomenhevosta,kaneja (kääpiömix + belgianjätti), kissoja ja koiria. Olen kasvattanut koiria vuodesta 1985 kennelnimellä Twist And.
Eläinystävä olen ollut pienestä natiaisesta asti(taisivat äiti ja isä olla pulassa minun kanssa aikoinaan)
Tässä meistä lyhyesti, lisää kotisivuillamme osoitteessa:http://www.twistand.com
piparminttu kirjoitti:heipä hei...
siskonihan se suositteli tätä sivustoa ja oikein mukavalta näyttää.
olen tämmöinen 20 vuotias maatilan emäntä :lol: meillä on
hevosia 7 kipaletta,ankkoja ja kanoja (horniolaisia),koira ja kissa sekä unelmissa olis saada vuohi :D
ja kotona viipottaa pienet rakkaani,poikani ja tyttäreni,sekä rakas avopuolisoni.

tämmöinen olen minä :wink:
meto66 kirjoitti:Yksi uusi käyttäjä Lapistakin.
Pihan perällä kaakattaa 9 isabrovnia ja kukko, sekä kiljuu 2 Etelä-Afrikkalaista helmikanaa.
Lisäksi on 14 viikon ikäistä tipusta ja yksi kuukauden vanha.
Mukava on ollut lueskella toisten kuulumisia. Harmittaa, kun ette ole saaneet kanojanne ulos. Me olemme kaukana riskialueista ja kanat ovat ulkoilleet lähes päivittäin jo huhtikuun loppupuolelta asti.
lumingatar kirjoitti:Hei kaikille!

Tässä viisi päivää vanha kanafarmari esittäytyy. Viime sunnuntaina meille saapui viisi nuorta kanaa ja kukko. Maatiaisia ovat, horniolaisia.

Siivekkäistä ei ole ollut tätä ennen muuta kokemusta kuin että lapsena minulla oli seepra- ja lokkipeippoja. :)

Kanalan olen järjestänyt vanhaan reilun kuuden neliön karjakeittiöön. Ulkotarhaa on kolmisenkymmentä neliötä. En uskalla pitää kanasia vapaana, koska täällä on paljon kanahaukkoja, yksi vei vähän aikaa sitten naapurin porsaan. Siis porsaan! Ja omasta koirastakaan en menisi takuuseen.

Kanat eivät tosin ole vielä menneet ulos, vaikka olen pitänyt ikkunaa auki. Ikkunaan ja siitä pihalle menee lautasillat, joissa poikkipuita. Mitä veikkaatte, eivätkö tipit ole tajunneet, että ulkomaailma on olemassa? Vai ovatko vain arkoja eivätkä siksi lähde kanalasta ulos? Ne eivät tipusina ole olleet ulkona.

Yksi asia mikä minua ihmetyttää on se, että kanathan nukkuvat orsilla. Ekan yön nämä viettivät lattialla penkin alla suojassa, olivat vielä järkyttyneitä muutosta eivätkä uskaltaneet nousta orrelle. Seuraavana yönä kukko ja kaksi kanaa uskaltautui jo orrelle, mutta kolme kanaa nukkui n. puolen metrin korkeudella penkillä.

Viimeiset yöt kanat (ja kukko) ovat lentäneet orrelta ekaa ortta vähän korkeammalla olevalle hyllylle ja nukkuneet siellä pienessä mytyssä kaikki kuusi. Onko jollain muulla kanoja, joitten mielestä hylly on kivempi nukkumapaikka kuin orsi? Toinen orsi on hyllyäkin korkeammalla, mutta sinne tipit eivät ilmeisesti ole vielä uskaltautuneet.
lumingatar kirjoitti:Kiitoksia tervetulotoivotuksista kaikille!

Juuh, nälkä kasvaa varmasti syödessä, vaikka eläinhullu olen ollut koko ikäni ja paennut Helsingistä korpeen. Allergiat ja niitten laajenemisen pelko vain ovat rajoittaneet eläintarhan kasvamista. Vanhaa karjasuojaa, jossa aikoinaan on selvästi ollut neljä lehmää, sika, hevonen ja kanala, yritän tässä kyllä vähitellen kunnostaa ja pitää korvat auki, jos jossain olisi lammasverkkoa halvalla saatavana...tai vaikka "vuohiverkkoa"...
AaHoo kirjoitti:Hei vaan!

Oli mukava löytää tällainenkin sivusto, siipiveikkoja meillä on muutama ankka, ihan lemmikkejä ovat. Aikaisemmin on ollut pienimuotoista lihantuotantoa noilla ankoilla, mutta katsotaan nyt mihin tämä lintuflunssahössötys menee että jatketaanko hommaa (kun minä en suostu pelkästään sisätiloissa lintuja kasvattamaan). Kalkkunoitakin ollaan joskus pidetty, joulupaisteja itselle ja tuttaville.

Kanoja haluaisin ihan omaan tarpeeseen munimaan ja pihan kaunistukseksi mutta ensin pitäisi saada niille jonkinsortin talviasuttava kotikoppero aikaiseksi...

Nelijalkaisia on sitten vähän enemmän, löytyy lampaita, muutama emolehmä ja muutama heppa, kissat ja koira.
Maatiainen kirjoitti:Moi!
On tää niin vaikeeta kertoo itestään... :? kun ei tiiä mitä kertos... No miten eksyin tänne...? Kaikki lähti siitä kun luin lehdestä viime vuonna että, ANNETAAN kukko, no soitin melkein heti ja sainkin sen kukon sit, kanoja oli jo kotona 14 yht(4 plymounth rockia ja 10 ruskeeta) joten kukko piti kanoille saada... ja tässä juttelin meilin kautta tälle ihmiselle jolta kukon sain kun tuli kysymyksiä haudottamisesta ja tipujen kasvattamisesta... Kysyin siinä samalla että, onko tiedossa sivuja joista voi tietoa saada niin antoi tämän osotteen ja toimii hänkin täällä nimellä KANAEMO... Kiitos vielä kanaemolle sivusta tämä onkin se mitä oon aina ettiny...

Mie asun täällä Kaavin korvessa ja perheeseen kuuluu mies ja 2 lasta 2v5kk ja 7,5kk ja koira(rottweiler) ja kanat ja kukko... Olen tosi kiinnostunut pihan ja puutarhan laittaja, mut tää aika on rajallinen noitten lasten kans...

suhteeni kanoihin on aina ollut sama eli oon tykänny niistä ja pienenä jo olisin halunnu kanoja mut porukat ei antanu ottaa... ja sit se unohtu tooooosi moneks vuodeks noi kanat. mut kuinkas kävikään kun kaveri osti pienen maatilan elukoineen ja siellä oli kanoja... sinne kun eksyin ja ihailin niitä kanoja sit kaveri sano että, kyl sie saat meiltä noita kanoja hää anto(lainaan) mulle niitä 5 ja sit sussex kukon nimeltään pohatta... Pohatalle tuli uus koti tossa viime kesän lopussa (pohatta majailee jossain vimpelin seudulla) ja 1 kanoista sai tosi kovan tulehduksen takapäähän ja kuoli(tosin joutu lopettamaan sen)... Ja noi ruskeet mulle tuli sillä tavalla kun tämän saman kaverin anoppi oli muuttamassa rivariin eikä voinu ottaa kanoja mukaan niin kaveri kysy multa että otanko kanoja mie sanoin että, otan mut mitä kostuu? niin sano että, kahvipaketin hinnalla saan... Voi arvata että, tarjousta ei voi jättää käyttämättä ja mie vein niille 2 kahvi pakettia... Ja niin minut oli saatu kiinni tähän harrastukseen... Tää kaveri sit sano että, ei hän ota niitä kanoja enää takas ja olis antamassa mulle loputkin eli 10 kana ja kukon... mut tila ratkasee ja en voi ottaa niin paljoo enää...

Mut siinä lyhykäisyydessään infoa... lisää paljastuu sit ajan myötä... Olisin muuten tosi kiinostunut jos joku on täältä koillis-savon alueelta ja on kanoja haluisin kaverin joka olis kans kiinostunut kanojen hoidosta ja ym aiheeseen sopivasta...
tiina kirjoitti:Olen Tiina Vantaalta aivan Nurmijärven rajalta. Sanat Vantaa ja maalla samassa lauseessa kuulostavat varmaan paradoksaalisilta, mutta on meillä täyttä totta :D Asun tulevan (itseasiassa ensi kuussa) aviomieheni kanssa pientä hehtaarin tilaa. Meillä on Alhoja, kuusi kanaa, kukko ja 8 tipiä. Itseasiassa vielä toissa päivänä tipejä oli 10, mutta jotain on tapahtunut. Haukka? Orava? Varis? Ulkotarha on katettu, paitsi että seinän ja kattoverkon välissä on (oli!)20 senttiä auki. Ulkona olen ollut kun olen parven päästänyt ulkotarhasta vapaaksi joten arvoitukseksi jää, mitä on tapahtunut.
Perheeseemme kuuluu myös kultainen noutaja Jamppa, maailman paras koira!Se on Hesystä otettu, koiraparalla on kurja elämä takanaan. Se on huostaanotettu alkoholisti perheestä,se oli pari kertaa kuussa päässyt ulos jne. Ja sitten on Miska-kissa, paksuposkinen iso kolli. Meidän Purri kuoli viime syksynä hieman yli 18-vuotiaana ja Miska astui siten aika suuriin saappaisiin, mutta ihana katti on. Se on kaverini isän, joka muutti palvelutaloon.
Kanoja meillä on ollut vasta viime vuoden toukokuusta lähtien ja helppo ei alku ollut. Ei siitä sen enempää, mutta Marekista tiedän aika paljon :?
Olen myös pikkusiipiläisiä, joten terve vaan tutuille!
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

saframi kirjoitti:Hei,

Olen 25-vuotias syksyllä kolmen lapsen äiti Tammisaaresta. Ollaan asuttu täällä vajaat kaksi vuotta. Sitä ennen olen aina asunut taajamassa, mutta ollut sydämeltäni maalaistyttö (nopeastihan minä sen fleecepusakan ja kumppareiden käytön omaksuin :wink: )
Perheessä on siis minun ja taiteilija-mieheni lisäksi kaksi tyttöä; 4- ja melkein 2-vuotiaat, ja odotan kolmatta syksyllä syntyväksi.
Meillä on kolme suomenlammasta, musta pässi sekä harmaa että ruskea uuhi. Niiden lisäksi vielä musta Muse-kissa sekä musta Devon rex-hoitokissa, joka saattaa jäädä meille kokonaan.
Haaveilen kovasti myös kanoista, olen viime aikoina opiskellut kirjoista paljon kananhoidosta. Saa nyt nähdä, riittävätkö rahkeet kanojen ottamiseen jo tänä kesänä tai syksynä.
Seuraan myös Lampola-foorumia :)
Wuohetar kirjoitti:Kerron vähän itsestäni! Loikkasin tuolta vuohifoorumin puolelta, niinkuin käyttäjätunnuksesta voi päätelläkin.Minulla ei ole kanoja vielä, mutta suunnitelmissa ois jokin maatiasrotu. Afrikkalaisia kääpiövuohia, suomenpienhevosia ja pari pupua on tällä hetkellä tallilla ja muutaman kanan sinne vielä haluaisin :D !
Wuohetar kirjoitti:Tamma ja kaksi oria, joista toinen ruunataan lähi tulevaisuudessa. Orit on tamman jälkeläisiä ja meillä syntyneet. Ovat suomenpienhevosratsuja, jotka pian muutavat tytön luo! :(
Alholainen kirjoitti:Ihanaa, kun löytyi foorumi, missä voi keskustella kanajuttuja ja muihin siivekkäisiin liittyvää asiaa.
Perheeseeni kuuluu neljä koiraa, Alholaisia kymmenkunta, fasaaneja vähän enempi ja isäntä, joka rakentelee ahkerasti uusia tarhoja.Ensimmäiset kanamme olivat isabrowneja(5kanaa ja kukko). Munamäärä oli kahdelle ihmiselle hirmuinen, ei tiedetty rodusta sen olevan "munakone".Muutama vuosi sitten saimme Alholaisemme. Nyt on ranskalaiset kuolleet vanhuuteen ja vaivoihin. Alholaisten kanssa haudotetaan fasuja(pakko antaa hautoa, älytön haudontavietti)ja haudontakoneet ovat myös apuna. Kanaisiin keskusteluihin :)
Alholainen kirjoitti:Kiitoksia, Alhot ovat omaksi iloksi, säilytys ohjelmaan ei kuuluta. Kanaset ja kukko tulivat muistaakseni Mäntsälästä, kasvattaja oli sitoutunut ohjelmaan. He ovat Vihtorin ja Klaaran lapsukaisia ja nyt on muutama polvi lisää. Pitää vaan jossain vaiheessa saada uutta verta, että pysyvät terveinä.
hupuli kirjoitti:oon ettiny just tällästä kana foorumia
hupuli kirjoitti:maatiaasia kääpiö kocheja ja 3 kultabrahmaa
helvi kirjoitti:Olen käynyt sivustoilla jo jonkin aikaa,lähinnä sikaosastolla.
Nyt voin itsekin lukeutua kanapitäjäksi:meille muutti tänään Aapeli-kukko 5 leidin kanssa.Ovat maatiaisia:kanat kuulema itäsuomalaista kantaa,mutta kukosta ei tietoa.Kukko on musta aapiskukko ,sillä on siniset jalat.
Käsittääkseni itäsuomalaisilla on siniset koivet vai onko?
monnilainen kirjoitti:Ehkäpä tähän samaan sopisi myös esittäytyä...
Meillä asustaa kiuruvetinen maatiaisryhmä (n.15kpl), Erivärisiä helmikanoja(n.10kpl),Riikinkukkoja(6kpl),yksi silkkipari, kun ovat niin söpöjä. kourallinen kyyhkyjä (riikinkukko- ja naurusellaisia), peltopyypari ja viiriäisiä.Ja kaikki alkoi muutamasta kultafasaanista joskus reilu kymmenen vuotta sitten. Eikä mitään muuta varmasti pitänyt tulla. Ja tietenkään ei tule enää lisää. :wink: Paitsi muutama tumman silkin muna koneessa ja pari fasaania...Ja pihalle ei pitänyt tulla kuin yksi pieni piharakennus. Ja nyt on uusi iso lintutalo tarhoineen. Mutta on se vaan niin kiva harrastus. Yhden riikinkukon vaihtaminen toiseen uutta verta saadakseen on toki 600 km ajomatkan arvoista :lol:Tämmöisiä ei edes kehtaa kertoa kuin toisille hurahtaneille. Töissäkin vastaan aina kysyjille, että meillä on jokunen kananen.
Leenamaria kirjoitti:Heippa!

Tälläistä sivua olenkin kaivannut!

Meillä on 8 kanaa. Ovat ihan tavallisia valkoisia hybridejä (LsL Lohman white). Ne tulivat meille alkukesällä (muka) kesäkanoiksi yhdeltä tilalta, jossa lomitan... mutta kuinkas kävikään. :lol:

Nälkä kasvaa...nyt pitäis jostain löytää kukko ja pari ruskeaa kanaa. :oops:
Mimmi kirjoitti:Heipä hei,

olen vuoden alusta paluumuuttajana syntymätilalleni muuttanut tyllerö. Eläimiä kerääntyy pikkuhiljaa. Kasassa on vähän alle kaksivuotias leonbergipoika ja kaksi kissatyttöä. Kohta kuitenkin on myös pari vuohta ja lisäksi etsin maatiaiskanoja.
Annie kirjoitti:Toistaiseksi vielä kanaton munailija täällä savosta. Haaveena olisi joku näistä kotimaisista vanhoista kannoista saada kotiinkin. Muita eläimiä löytyy myös, koirista vuohiin, lampaisiin ja hevosiin...
Haikonen kirjoitti:Aattelin hyvien tapojen mukaisesti het alkuun esitellä itteni. Eli asun Pohjanmaan perukoilla, Vimpelissä ja meirän markeilla kortteeraa hevonen, pari koiraa, pari vuohta, monta kissiä ja kania, sekä useeta rotua kanoja (faverolle, sussex, jättikochin, chabo, silkki + pari broiskua ja brahmaa). Kaikki elikot on ihan vaan hupulaisia ja silmän ilona, henkireikä ykstoikkosen tehdastyön vastapainoksi.
Haikonen kirjoitti:Kiitosta vaan, tässähän tuntee ittensä varsin tervetulleeksi!
Meillä on jättikocheja 1 aikunen kukko ja 3 aikusta kanaa. Kukko musta, kanat 2 ruskeeta ja 1 tumma harmaa. 4 kersaa kasvamas 2 mustaa kukkoa ja 1 musta ja 1 ruskea kana. Sussexit on kaikki valkosia (vaalea columbia?).
Ja sinä joka halusit meiän sussexit ja rollet, niin kun haet niitä yön pimeydessä, muista kolistella tarpeeksi, niin isäntä tulee kyllä auttamaan... :D
-ansa- kirjoitti:Jospas sitten minäkin täällä esittäydyn, vaikka enemmän on tullut vain seurailtua kuin kirjoiteltua...
Meille tuli tänä kesänä 3 brahmaa ja tällä viikolla kuukernupilta vielä yksi ihana neitonen lisää.
Kanat ovat olleet maalle muuton jälkeen aina haaveissa, mutta, mutt... mulle oli uutta että niihin jää vielä koukkuunkin...
Nyt olis vielä haaveena vaikka mitä... (psst...kukahan rakentaa meille isomman kanalan)
anhi98 kirjoitti:Hei kaikille!
Meillä on ollut kanoja ja kukko jo vissiin pari vuotta, mutta munanetin löysin vasta nyt.. Mukavan oloinen palsta!
Meillä on viisi sekarotuista kanaa ja yksi yksisilmäinen kukko, asustelevat kanalaksi kunnostetussa leikkimökissä Oulu-Raahe välillä. Ja ilmeisesti nyt kanapunkkejakin, joiden karkottamiseen vinkkejä olen täältä etsinyt. Oireita ei juuri kanoille näy, lähinnä meillä ihmisillä. Kutittavia paukamia tulee:///
Liekö kukkoa haitannut punkit, on repinyt kaulasta sulkiaan pois viime aikoina paljon. Vinkkejä otetaan vastaan..
Minni kirjoitti:Asumme täällä Vihannissa ja vielä olemme ilman kanoja, mutta suunnitelmissa kyllä olisi muutama kirjava tai ruskea kana. Nyt vaan koko sakki hoidellaan lehmiä, lampaita ja vuohia, ja toivottavasti viimeistään ensi kesänä myös kanoja. :)
Jonna kirjoitti:Heippa vaan kaikille!
Muutama päivä sitten löysin tämän palstan ja tottahan toki tänne piti rekisteröityä.

Monen vuoden unelma toteutui muutama viikko sitten, kun itsehaudotut maatiaistiput (Hämeen mustat) kuoriutuivat. Haudontatulos tosin jäi laihaksi, mutta täysin aloittelija tässä olen. Nyt täällä siis vilistää 6 tipua, kolme reilun kaksi viikkoisia ja kolme viikon ikäistä. Kanalaa ollaan puuhattu urakalla kuntoon, nyt taitaa kaikki olla valmiina, tipuille vain ikää vähän lisää, niin pääsevät uuteen kotiinsa.

Koirat on lähellä sydäntä, cavalierkingcharlesinspanielin pentuja odotellaan syntyväksi marraskuun lopulla. Tätä ennen olen kasvattanut muutaman kultainennoutaja- ja suursnautseripentueen.

Työkin on pelkkää kissaa ja koiraa, joten kait tässä kohta jonkinasteinen karva/höyhenpuku itsellekin kasvaa :D

Raikasta syksyä kaikille!!

Jonna, tipuset&koirat
satsuma kirjoitti:Piti nyt esittäytyä heti ensi alkuun, vaikkei kanoja vielä pihalla tallustelekkaan

Löysin munanetin eilen erään toisen foorumin kautta, ja olenkin jo aika monta aihetta kahlannut läpi :roll:

Sain pari viikkoa sitten mieheltä vihdoin ja viimein luvan ottaa kanoja :o ja nyt onkin kova pähkäily ja suunnittelu miten saisin rakennettua vanhaan pieneen navettaan kanalan.

Voi olla että kanojen hankinta on vielä hamassa tulevaisuudessa, mutta heti kun kanala on valmis...

Kysymyksiä varmasti tässä heräilee, mutta täältä olen jo nyt saanut paljon vastauksia, kiitos siitä :)
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

CrisseEssi kirjoitti:Hei!
Laitan minäkin tänne esittelyn itsestäninnuistani.
Meillä ei ole kanoja,mutta viiriäisiä ja papukajoija on.
Viiriäisiä on 5kana ja 1kukko Eldoraado nimeltään.
Sitten meillä on 2kpl timneh harmaa paukaijoja Roma ja Taco.Kauluskaijoja 6kplOlga,Hate,Honey,Tiku, MrBlue ja Weiss
Neitokakaduja on tämän hetkiset poikaset mukaan lukien 30 kpl nimiä on mm. Chiki,Coco,Engel,Zero,Nero
ym.
Seeprapeippoja 6kpl Pia,Pinja mm.
Lisäksi talossamme majailee hoidokki parta-agama Dino
ja Setlannin poni Tapolan Dianna asustelee Anjalankoskella.
Asustelemme Kuusankosella paritalossa joka on rakennettu 1914 ja ulkopuoleltaan museoitu.
Perheeseeni kuuluvat minä vuosi mallia -69,isäntä tottelee nimeä Jukka.
Lapsia minulle on siunautunut3kpl Vesa-Juhani 15-v
Ann-Maria 13-v ja Essi-Lotta 3-v.
Lähtöisimn olen Kotkasta kiertelin ekana suomea koulun jälkeen (Harjun maa-ja metsätalous oppilaitos)
päädyin ekana Perniöön yksityiselle sikatlalle sikoja hoitelemaan,sitten lomittajaksi samaiseen kuntaan sitten muutto Anjalankoskelle tilaa pitämään sieltä sitten päädyin tänne Kuusankoskelle jossa olen asustellut jo 9-v.
--CrisseEssi--
Hexe kirjoitti:Tervehdys vaan kaikille :D
ensimmäiset kanasemme laskeutuivat meille tässä viikko sitte ja siitä lähtien olenki ollut yhtä kysymysmerkkiä..
siirrynkin heti tuonne muitten otsikoitten alle tenttaamaan teiltä täydennystä mustiin aukkoihini :wink:

..meiltä löytyy tällä hetkellä 5 kanasta ja
maatias-herra.kanoista löytyy brahma,plymouth rock ja 2 muuta rotua ei sitte millää jää mieleen :?
pitänee taas soitella myyjälle ja kirjata sit kans heti ylös :oops:
tikkujalkojen lisäksi meillä on lukematon joukko muita eläimiä
Hexe kirjoitti:helvi - meillä asustaa itteni, ukon ja 2 tytön (2v ja 3kk) lisäksi hevosia,koiria,kissoja,pupuja,lampaita,pässi ja lauantaina tuleepi ekat vuohet :D niin ja niitä kanoja..
pootsi - hyvä idea !
..heti kun vaan keksin et miten se onnistuu :oops:
Taika kirjoitti:Eksyin sitte tälle(kkin) palstalle :lol: ...

Elikkäs meillä on n. 40 kanaa ja kukkoja kymmenkunta. Niiden lisäksi meillä asustaa vanhahko sh-Suvi, risteytysponi Tomppa, 4 vuohea, pikku-pukki (Muru-ukko
:wink: ) 2 pässiä, kani, marsu ja koira. Keväällä "elukka-perhe" toivon mukaan kasvaa (haaveena olisi pari lehmää, riikinkukko rouvineen, kesäpossuja ja tietty pikkukilejä).

Elukoitten lisäksi vauhtia taloon tuo 5 (villiä, heh!) lasta (2-17v). Itse olen kotiäitinä ja yritän (parhaani mukaan) pitää tätä laumaa jonkunlaisessa "kurissa ja nuhteessa" :wink: :lol: :lol: .

Sen verran voisin vielä kertoilla, että haavena olisi (alustavat paperit/suunnitelmat tehtynä) perustaa ns. "toiminnallinen kotieläinpiha". Saas vaan kattoa tuleeko haaveesta koskaan totta, tällä hetkellä näyttää vaihteeksi melko hyvältä :wink:
Miia kirjoitti:Olen tähän asti majaillut vain tuolla Pikkusiivessä, mutta nyt päätin tulla kurkkimaan tännekin. Tehän olette oikein kunnon keskustelupalstan saaneet aikaan! :D

Täällä siis 25-vuotias naisihminen Hyvinkäältä sekä parikymmentä kanaa: faverolleja, silkkejä ja risteytyksiä. Ensi kesänä olisi haaveissa hankkia muitakin siivekkäitä, ainakin viiriäisiä ja ehkä jotain muitakin.
Ulla kirjoitti:Hei kaikille! Meillä on maatila Orivedellä ja tänne on kertynyt vähän väkeä. Lihakarjaa on ollut parikymmentä vuotta, nyt on parisataapäinen lauma. Kanahulluksi tulin 17 vuotta sitten, joten olen kasvattanut ja maailmalle myynyt useamman kanan. Rotuja on tällähetkellä viitisentoista:
- kääpiö-kochin
- chabo, sileä ja friseerattu, värit: valkoinen,
keltainen ja musta
- mille fleurs
- silkkikana, värit: valkoinen, ruskea ja musta
- partasilkki, keltainen
- bankiva
- maatiainen, piikkiönkanta
- wyandotte, hopea
- araucana, pyrstöllinen
- plymont rock
- faferolle
- brahma, värit: kulta ja hopea
- jätti-kochin, värit: kulta, musta, sininen ja
vaaleansininen
- orpington, keltainen
- riikinkukko
- helmikana, värit: valkoinen ja sininen
- riikinkukkokyyhky, valkoinen
- ankka, tavallinen ja tupsuankka
sitten toinen rakas harrastukseni on afrikkalaiset kääpiövuohet, pukki ja 10 kuttua. Vuohia mulla on ollut viitisentoistavuotta. Koirat: Cindy 8v., Jade 5v. ja Nelly 3v. Kissat: Jemi ja Kirre 16v. sekä Tintti 15v. Lisäksi rakkaat lapsemme 2 ja 3 vuotiaat. Elikkä vapaa-ajan ongelmia ei ole.
Wilhelmina kirjoitti:Hei!

Päätin rekisteröityä käyttäjäksi, kun siivekäs porukka on vain lisääntymään päin.

Olen 37-vuotias perheenäiti Mustasaaren Raippaluodosta. Meillä on pieni luomutila ja kasvatamme pienimuotoisesti suomenlampaita, ahvenanmaanlampaita ja joukossa on pari ruotsalaista maatiaisrotua olevaa gotlannin turkislammasta. Meillä on neljä suomenvuohikuttua ja pukki. Lisäksi navetassa bunkkaa reilu parikymmentä kanaa, suurin osa sekarotuista porukkaa, mutta joukossa on jokunen puhdas kääpiö kochin. Tulossa on neljä ruotsalaista maatiaisrotua olevaa skoonenhanhea. Muita eläimiä meillä on villakoira, kaksi kissaa ja kaksi kania. Elukoitten lisäksi meillä asuu mies ja neljä lasta.

Osa porukasta näyttäisi olevan tuttua vuohifoorumilta, joten terve kaikille tutuilla ja kiva tutustua niihin, joita en vielä tunnekaan.
Maria kirjoitti:Heippa vaan!
Olen lypsykarjatilan emäntä Keski-Suomesta. Kanaharrastus alkoi vasta tänä syksynä ja aloitinkin sitten kerrasta kunnolla- allekirjoituksesta näette mitä kaikkea olen saanut jo hamstrattua :lol:
Lisäksi löytyy siis nuo lypsävät, ayn lisäksi suomenkarjaakin- länkkäreitä ja lappalaisia. Connemara-ponit ovat lähellä sydäntä ja tällähetkellä meillä on 3 nuorta connisneitoa tuolla pihalla. Tietysti myös vuohi ja joka kesä possuja. Viime talvena hurahdin myös kanikasvatukseen, niitä löytyy "aitallinen"... Ja tietysti hiirikissat ja koiruudet!
Kaippa ne kaikki tässä nyt lajiteltu on?

Taustaillut olen jo hieman täällä: Kuukernupin myönnän tuntevani (kiitos miljoonista neuvoista!), kanaemo on tullut tutuksi, ja näyttäisihän täällä pyörivän paljonkin tutustumisen arvoisia ihmisiä (tai ehkä mä haluun vaan tutustua teidän eläimiin?!)
tonikin kirjoitti:
Mutta itteeni;joutomies,joka opiskelee tällä hetkellä riista-alaa ja muutto Saarijärvelle on akuutisti päällä.Eläin puolelta löytyy kokemusta enemmän tai vähemmän suomen pienhevosista fretteihin ja lintuhämähäkeistä laiskiaisiin.Taustalla omat harrasteet ja maatila talkoilut/renkeilyt sekä korkeasaari että jokunen eläinkauppa.

Elämisen omavaraisuutta oon vakavissani nostamassa,mutta se edellyttää muuttoa ekoyhteisöön/tilalle.Saa nähdä mitä tuleman pitää,kun koulu loppuu.Mutta metsään tai pellolle on tulevan työni viemässä,ja hyvä niin.
Nykytouhu/kulutus/kulttuuri on jo vessasta vedettyä:huorin elämistä....mutta siitä vois paasata viikon...
Maximoves kirjoitti:Tervetuloa munkin puolesta, olen vähän vähempi aktiivinen kirjoittelija tällä puolella, enempi höpöstän tuolla lampolassa.

Mullakin on connemaratamma, joka varsoo ensi kesänä.

Kanoja ei vielä ole, mutta tulee kevään mittaan kunhan saadaan tuo kanala valmiiksi.

Muita elikoita on sitten iso ruunanrutale ja pikkuponiini eli ruottalainen kylmäverinen ja shettis, lampaita on tällä haavaa 67 kpl kun lasketaan tänään aamulla syntyneet kaksosuuhet mukaan.

Pääelinkeinona on noi lampaat ja sivuelinkeinona kaikenlaista muuta.
Vastaa Viestiin