Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2017

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Pippo

Re: Uusi tulokas Pippo sanoo moro!

Viesti Kirjoittaja Pippo »

Justiinsa,sähän olet ihan pro lintuharrastaja.Meikäläinen vaan näitten muutaman maatiaisen kanssa touhuu.
Mun oli oikein otettava selvää noista roduista kun huomasin lintutietämykseni olevan nolla..!!yritän skarpata jatkossa.
Mahtaa sulla olla hyvät tilat pitää siivekkäitä,itellä just tilanpuute rajottaa harrastuksen laajentamista.
Teresa80

Esittäytyy Teresa80

Viesti Kirjoittaja Teresa80 »

Oi onpa kiva liittyä seuraanne. :smt006 Tuo isäntä kun ei jaksa kuunnella enää pätkääkään kanoista. Sen verran hurahtanut olen! :smt007
Suunnitteilla noin 5 kanan asumus. Mökkikin on valmiina tosin toisella paikkakunnalla kunhan vain pääsisi tuota pientä perustusta kaivamaan. Siis syksylle uutta pikku kanalaa huokailen!
millefoile

Heips!

Viesti Kirjoittaja millefoile »

Täällä uusi jäsen, tuleva kanalan emäntä 40 v. Kanat on olleet haaveissa monta vuotta. Nyt viimein sain aikaiseksi potkaistua homman käyntiin. Koko perheen iloksi (ja hyödyksi) nää on tulossa, vaikka minä tässä tirehtöörinä häsläänkin. Rakenteilla talviasuttava kanala vanhaan navettaan, tarkoitus olisi olla valmista toukokuun alkupuolella. Ja suunnitteilla on rempata loppunavetta kaneille, lampaille, vuohille ja ponille. Ennestään meillä on jo koira, kissa ja marsu. Saan toteuttaa lapsuuden haavetta, eläintarhaa :smt007

Siitosmunia tilattu, samoin haudontakone. Nyt on vaan vielä muutama jo muniva/hautova haussa. (Saa heittää yksäriä, jos tiedätte tai ootte valmiita muutamista luopumaan, alue mielellään Oulu/Ylivieska/Kokkola-akselilla. :smt003 )
Sarppaliini

Moi kaikille uusille, myös vanhoille kanamaisille!

Viesti Kirjoittaja Sarppaliini »

Esittäydyin viime vuonna mutta esittäydyn nyt uudestaan :smt006
Viime kesänä oli viisi kanaa, joista kolme vietiin talvihoitoon.
Nyt kanat haettu kotiin ja odotamme lauman täydennystä.
Tehokanala josta viime vuonna haimme kanat, ei vastaa yht.ottopyyntöihin, joten en tiedä vielä miten tai mistä täydennys laumaan tehdään mutta tarkoitus on vielä 2-3 kanaa hakea jostakin.
Kanamaista kesää kaikille :smt054
Lyyli84

Moikka kaikille!

Viesti Kirjoittaja Lyyli84 »

Moikka vaan kaikille :smt001
Kolmen kananeidin 32v. aloitteleva kanojen omistaja esittäytyy täältä keski-suomesta,maaseudulta :)
Perheeseen kuuluu miehen lisäksi kissa. pitkään olen haaveillut omasta pikku kanalasta (ja saanu jopa miehenkin innostumaan mukaan..ainaki osittain :smt003 )
Innossani ostin internetin ihmeellisestä maailmasta kanatalon, siihen kyhäsin aitauksen ympärille ja viikko sitten saapuivat ihanat tulokkaat :smt055
Hyvin ovat sopeutuneet kotiin ja muutenkin mennyt hienosti.Mukava päästä tänne seuraamaan myös muita ja vaihtamaan ajatuksia ja ideoita kana asioissa :)
Galand

Heipä hei!

Viesti Kirjoittaja Galand »

Olen Uudenkaupungin Kalannista ja ihan aloitteleva kanojenpitäjä, juuri hommasimme muutaman maatiaisnuorikon (piikkiöläisiä) talomme pihamaalla olevaan vanhaan leikkimökkiin. Kanojen pidosta olen haaveillut jo pitempään ja Munanettiäkin selaillut jo useamman vuoden. Täältä saakin hyviä neuvoja, iso kiitos vaan kaikille :smt001

Meillä asustaa minun, miehen, lasten ja kananuorison lisäksi kissoja ja koira.
bathrobba

Aloitteleva kanaemo etsii asukkaita!

Viesti Kirjoittaja bathrobba »

Mikäli tällä tilalla kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin heinäkuun alkupuolella pitäisi olla luvat ja kanojen koti kunnossa.
Nyt etsiskelemme wyandotte kanoja, kukkoja, tai nuorikoita.
Jos sulla kasvaa näitä komistuksia ja kaunokaisia tarhassasi niin ilmoittelisitko itsestäsi ja kanasistasi.

Ja mitä parasta jos löytyy "rekisteröitynyt" kanatila satakunnan alueelta niin aina parempi niin. Kaikki muutkin otetaan tottakai huomioon!
Kiinnostaisi tietää mitä nämä wyandotte kanaset ja kukkoset makasavat?
yhteyttä voi ottaa ja muitakin rotuja tarjota,

:smt006
SiniS

Hola!

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Uusi munislainen esittäytyy :smt006 maitotilan emäntä, kahden lapsen äiti, kroonisesti vapaa-ajan puutteesta kärsivä :smt003 lehmien, kissojen ja koirien lisäksi laumaan tuli eilen 5 kanaa ja pikkukukko. Ja koska nälkä kasvaa (munia) syödessä, noita potpoja pitää saada lisää. Tällä hetkellä potpot ovat kesäkanalassa, talviasumus pitää rakentaa tässä kesän mittaan valmiiksi. Siihen varmasti vielä tarvitaan ideoita ja neuvoja, mutta kysyvä ei tieltä eksy.
RokkiKukko

Silkkikanon keinoemo täällä

Viesti Kirjoittaja RokkiKukko »

Hei!

Eli täällä kirjoittaa kolmen silkkikanan keinoemo Anu. Ensimmäistä kertaa tämmöisiä hommia olen koittelemassa ja ensimmäinen viikko tipusten kanssa onnyt takana. Tipuset ovt hautomossa haudottu ja muuttaneet meille vasta ikään. Kaikki hyvät neuvot on tarpeen ja mielelläni ohjeita ja vinkkejä vinkkejäsn vastaan :)
Purnukka

Purnukka esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Purnukka »

Hei,

Löydän itseni täältä munanetistä koska tavoitteena olisi viimeinkin toteuttaa unelma kesäkanalasta. 3-5 kanan ja kukon kanalaa on tarkoitus pyörittää kesämökkisaaressa Rovaniemellä. Mitään kanakokemusta ei ole entuudestaan mutta noin vuoden olen tutkiskellut asiaa netissä aktiivisemmin ja jotain aiheesta lukenut. Alunperin tarkoitus oli hankkia kanoja vasta ensi kesänä, mutta meillä on myös koiranpentu (lagotto) ja muiden kokemusten pohjalta voisi olla hyvä idea ottaa kanat vielä tänä kesänä, kun koira on vielä pentu ja herkästi tottuu kaikkeen. Koirallamme ei ole kummoista riistaviettiä ja ainakin rotuyhdistyksen jäsenillä näyttäisi olevan varsin hyviä kokemuksia yhtälöstä koira ja kanat, pärjäävät hyvin keskenään.

Nyt sitten täällä ihmettelen kaikkeea alusta asti. Ensimmäinen kysymys jonka aion tuonne keskusteluelle laittaa on: mistä kanat Lapin seudulla ja ottaako kukaan niitä talveksi hoitoon?

Hauskaa liittyä munanettiseuraan :-D
SiniS

Re: Purnukka esittäytyy

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Kasvattajalistalla oli muistaakseni joku Rovaniemeltä, häneltä kannattaa kysäistä.
siljuska

Siljuska esittäytyy

Viesti Kirjoittaja siljuska »

Heippa munanettiläiset!

Tämä on hieno foorumi, jota olen kahlannut läpi koko kesän. Nyt sain vihdoin aikaiseksi liittyä virallisesti mukaan! Olen 33-vuotias vanhan talon "emäntä" Satakunnasta. Perheeseen kuuluu mies ja kääpiösnautserityttö -ja toivottavasti pian myös muutama kana sekä kukko. Olen pikkutytöstä asti haaveillut kanoista, ja nyt, kun on oma tupa, on tullut aika toteuttaa unelma. Talviasuttava kotitarvekanala ulkotarhoineen on rakenteilla vanhaan navettaan. Maatiaiskanoja ajattelin sinne ottaa, kunhan saan kaiken valmiiksi. Kanalaa sisustan talon remontista ylijääneellä materiaalilla ja luovalla otteella. Tila oli jo valmiina ja laajennusmahdollisuuttakin vaikka kuinka paljon, jos harrastus sattuu karkaamaan käsistä :smt003

Kotkottelemisiin!
Mykki

Mykki esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Mykki »

Hei! Olen Mykki, 26 -vuotias uuden kanalan pitäjä Satakunnasta. Rakensimme ympärivuotiseen käyttöön kanalan ja nyt siellä on reilun viikon asunut 3 kanaa ja 1 kukko. Orpingtoneja kaikki. Tällä hetkellä opetellaan tuntemaan mein kanat ja kukko.
Risupekka

Moikka moi!

Viesti Kirjoittaja Risupekka »

Tervehdys, oon uusi tulokas täällä.
Tässä parhaillaan rakentelen vanhasta karsinasta kanoille kanalaa :)
Täältä olenkin löytänyt tosi paljon hyödyllistä tietoa kanalan perustamiseen, ja nyt rohkenin itse tänne liittyä.

Ja tämä kanalan into tuli kun hoisin naapurin kanoja ja kukkoa viikon. Noh siitä se sitten lähti, kana kuume. :smt003
Kanatkin ja kukko jo löydetty ja myös kaikki tarpeellinen ostettu.

En malta odottaa kun saan kanalan valmiiksi ja pääsee sinne mun ihka aidot omat kanaset ! :smt007
Jormualainen

Jormualainen esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Jormualainen »

Meillä on ollut kanoja vuodesta 2012 lähtien. Kananhoitomme sai alkunsa kun kylän koulun rehtori, jolla itsellään on ilmajoen kannan kanoja, keksi havainnollistaa biologiaa koululaisille hankkimalla munintakoneen. Koneeseen hän toi munat omasta kanalastaan. Kuoriutuneet poikaset oppilaat hoitivat kunnes olivat luovutusikäisiä jolloin halukkaat saivat viedä ne kotiin oman kanalan aloitukseksi. Meillekin tuli noita viisi kappaletta. Koulu jatkoi ko toimintaa ja meillä lopulta oli tämän kesän alussa yhdeksän kanaa ja kaksi kukkoa.

Viime viikolla joku peto, ilmeisesti ilves tunkeutui kanalaan ja tappoi kaikki kanat. :smt022

Nyt haluaisimme aloittaa uudestaan alusta ja samalla liittyä maatiaiskanojen säilytysohjelmaan. Voiko ohjelmaan liittyä jos kanat on hankittu kanalasta joka ei kuulu säilytysohjelmaan. Täällä ihan lähellä Kajaania kun en tiedä ketään säilytysohjelmaan kuuluvaa.
Vastaa Viestiin