AnniR85 esittäytyy

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Annir85

AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Tervehdys kaikille :smt006
Olen kanoista uudelleen innostunut perheenäiti Satakunnasta. Kanala on nyt rakenteilla, kanat ja kukko varattuna (maatiais sekoituksia) ja talvikanalan rakennus suunnitteilla.
Kanoja minulla on ollet viimeksi noin 15v sitten :-" .... mutta uusinta tietoa olen ahminut mm. täältä munanetistä, kiitos hyvistä vinkeistä kaikille!

Kanani tulevat asustamaan vain häkissä, ainakin aluksi. Meillä nimittäin pihapiirissä seillailee kettu, supikoiria ja ilves, enkä halua että yksikään siivekkäistä joutuu ennenaikaisesti pois päiviltä :smt011
Häkin ali tuskin kukaa noista pedoista pääse kallioisen maan takia, mutta toivottavasti häkki rakenteineen kestää mahdolliset murtautumisyritykset.

Päivittelen lisää, jos joskus alkaa järki luistamaan paremmin... ja vaikkei alkaisikaan :smt043
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Tänään sain pihakanalan valmiiksi, vain munintakopit puuttuvat. Nyt vain pitää odotella, että varatut kanatiput kasvavat tarpeeksi isoiksi, niin pääsevät muuttamaan uuteen kotiin :smt038
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Sain tuossa viikonloppuna sähköpostilla tulevien kanasten kuvia, hienosti ovat kasvaneet ja mukavan värikäs joukko on meille tulossa :smt040 . Kanakuume on melkoinen, mutta ei auta kuin odotella :smt069 neitosten kasvamista ja aloittaa talvikanalan rakennus.
Ai-nokki

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Ai-nokki »

:smt003 Mä niin tiedän tuon kanakuumeen!

Mulla on kans ihan pian piha-aitaus valmis ja tipusia pitäis jaksaa odotella vielä syyskuun puoleenväliin saakka :smt009 . No onneksi keksin ruveta myyntineuvotteluihin aikuisista kanoista, jotka voisivat muuttaa meille jo vähän aiemmin, ehkä jo ensiviikolla!

Täälläpäin kanssa hiippailee kettuja, supeja ja ilveskin, mutta jotenkin en usko niiden uskaltavan pihaan asti. Koskaan en ole ainakaan jälkiä nähnyt. Ja on meillä tuo vahtikoirakin, ainakin se ilmoittaa jos joku pihalla hiipii. Rottahommista saa huolehtia kissa, se saa luvan muuttaa talveksi navettaan :D.

Ai-nokki nokki.
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Enpä olekaan huomannut tätä ketjua päivitellä...
Kanat muuttivat meille tosiaan 3.8 :smt040 !!
Eilen illalla "heitin" porukan talvikanalaan tutustumaan,kun eivät ole sinne älynneet itse mennä. Säälitti niin kovin kun eivät sateesta huolimatta menneet muuta kuin katoksen alle orrelle... Saavat nyt pari päivää olla sisällä lukkojen takana, ja sitten saavat vapaan kulkuoikeuden tarhaan ja sisälle :toothy7:

Äkkiä tuo aika kuluu, ja saat myös kanasi kotiin :smt045 , tuota kuluvaa aikaa voi "nopeuttaa" aloittamalla jonkin kanalaan liittyvän projektin, joka on pakko ehtiä tehdä valmiiksi ennen kanojen tuloa... kummasti tuntuu siltä että aika loppuu kesken!!!
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Ai niin... kettu koitti eilen kuudelta illalla väkisin kanalaan...hyppi verkkoa vasten eri suunnista, eikä huomannut vaikka vieressä seisoi :smt018 . Äitini oli tosiaan kana-/kissavahtina päivän ja kertoili että vasta kun hän kysyi ketulta että "mitä sinä kettu oikein teet?", niin silloin sai vauhtia ja lähti karkuun häntä viidentenä jalkana :smt005
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

On nuo kanat höppänöitä.... pari päivää tosiaan pidin heitä vallan sisällä ja kun sitten kulkureitin avasin, ei kukaan ymmärtänyt siitä mennä ulos :roll: , katselin touhua päivän, kunnes aurinkokin jo näyttäytyi, niinpä "heitin" porukan ulos... Illalla pikkuväki sitten osasi sisälle mennä jo kuudelta, kukko ja isompi kana vasta puoli kahdeksalta, mutta tajusivat sentään vihdoin että saavat kulkea miten haluavat :smt003
Kovin on pienet kasvaneet, vaikka juttelevat vielä lasten kielellä... kaippa siinä marraskuussa voin jo toivoa omia munia, toki vanhempi kana (Hulda) saa luvan munia jo aiemmin. Hän on sulkasatonsa lopetellut, tai ainakin näkyy jo uudet pyrstösulat kasvavan :smt041
Ai-nokki

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Ai-nokki »

On ne höppänöitä! Me saatiin ekat asukit, kaksi kanaa ja yksi kukko, viikko sitten.

Ihan mahtavaa on seurailla niiden touhuja. Tuo valinnanvapaus siitä onko ulkona vai sisällä oli meidänkin kanoille yllätys :smt005 ja nyt kun ovat sen hoksanneet niin viipottavat koko päivän edestakaisin hirveellä touhulla! Muniakin olen jo saanut!

:smt006
Annir85

Re: AnniR85 esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Kaksi munaa löytyi pesästä tänään kun poika sinne kurkkasi :smt040 , eli oli jo ilmeisesti eilen tullut ensimmäinen! Aika äkkiä rupesi rouva munimaan sulkasadon jälkeen, ajattelin että kasvattaa sulkansa kuntoon ensin, mutta hän rupeskin ahkeraksi :smt045
Vastaa Viestiin