Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2013

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
juhapekka59

Re: Uusi kainuulainen kanaharrastaja

Viesti Kirjoittaja juhapekka59 »

Täälläkin vasta-alkaja luomumunalan pitäjä kajaanista.
5 tyrnäväläistä kanaa ja kukko. Mukavasti on alkuun päästy, mitä nyt kukko yli-innokas kiekuja eikä selvästikään erota kellonaikoja.
Muniakin tulee 2-3 per päivä.
Elsankana

"kanakuumeen" valtaama Varsinais-Suomesta

Viesti Kirjoittaja Elsankana »

Jo viime kesänä haudoin ajatusta kanoista, puitteet kun täällä meidän vanhassa maatilan pihapiirissä ovat mitä otollisimmat ja vanha kanalakin pihassa jo oli.
Tänä keväänä kanakuume sai sen verran suuret mittasuhteet, että eikun Agrimarkettiin kuivikkeita hakemaan ja soitto ystävälle, että nyt myyt mulle "starttipaketin" :smt003 Mukaan kaverin luota lähti siis kaksi jo munivaa kääpiö kochia sekä nuori kukko. :smt041 Nyt illat menee munanettiä surffaten ja kanoista lisää opiskellen. Ja tiettyti lisää helttapäitäkin taloon tahtoisi, tipuista nyt puhumattakaan! Olen aivan innostunut, kun viimein olen löytänyt mukavan harrastuksen jota voi kotiäiti yhdessä lasten kanssakin touhuta :smt001
nuunuu

Ekakertalainen ilmoittautuu!

Viesti Kirjoittaja nuunuu »

Täällä huhuilee ihan ensikertalainen "kanaemo" :) Huomenna saapuu elämäni ensimmäiset potpotit ja niin paljon on vielä kysymyksiä esitettävänä!
Onneksi meitä varten on tällainen foorumi josta saa ongittua melkoisesti tietoa! Se mitä ei täältä löydy ei varmaan tarvitse edes tietää....

Huomenna siis saapuu 1 kukko ja 2 kanaa meidän naapurilta ja elokuussa tulee vielä 4 lisää. Tällä hetkellä pikku "kanalakoppimme" on niin pieni ja ränsistynyt, ettei ole mahdollisuutta pitää kanoja talven yli, mutta talvisäilökin on jo katsottu valmiiksi! Keväällä sitten tulevat potpotit taas takaisin.

Haaveena olisi, että saisin itse nakuteltua sellaisen kanalan, jossa voisin pitää kanaseni ympärivuotisesti :smt049 Katsotaan toteutuuko haave jossain vaiheessa.. en ole meinaan mikään insinööri rakentamisessa(kaan) :smt017

No tästä se lähtee!!
PunainenKana

Keltanokka Keski-Suomesta

Viesti Kirjoittaja PunainenKana »

Tervehdys täältä Saarijärven salomailta! Olen foorumia lueskellut jo useamman kuukauden, mutta hiljan vasta rekisteröidyin, ja josko nyt vähän esittelyä :smt001 .

Tämän Nickin takana siis 31v kahden pienen tytön äiti, yhden miehen vaimo, kahden koiran emäntä. Rintamiestalo taajaman laidassa käytännössä ihan maalla, kesäkanala pihaan laitettiin toukokuussa. Nuori punainen kukko, kolme munivaa maatiaiskanaa ja kolme 7vko nuorikkoa.

Kertalaakista hurahdin tähän hommaan, talvikanala jo suunnitteilla jne...
kieku

hurahtanut Jyväskylästä

Viesti Kirjoittaja kieku »

Enpä olisi uskonut,että kanoihin voi tykästyä, mutta niin kävi. Naapurin emäntä kysyi ottaisimmeko vanhan kiltin kukon ja sen kaksi vanhaa seuraneitiä kesän viettoon pihalle ja syksyllä koiran ruuaksi. Otettiin, mutta koiran ruokaa ei syksyllä tehdä. Toisen kanan naapurin koira jo tappoi, mutta jos nämä kaksi selviävät syksyyn, tehdään niille lämmin talvikoti ja keväällä lisätään laumaa. Ovat niin hauskoja kavereita. :smt007
Maru

Kanahullu Tuusulasta esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Maru »

Heipä hei kaikille :smt006

Olen liittynyt tammikuussa ja viestejä olen aloittanut toukokuussa ja nyt vasta tajusin, että voisihan uutena käyttäjänä esittäytyä :smt024 Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.

Pari vuotta olin jo haaveillut kanoista, kunnes viime kesäksi hankin 3 valkoista munintansa aloittavaa tehotyttöä kesäkanoiksi. No eihän niistä raaskinut luopua, vaan leikkimökkiä hankkimaan ja eristämään. Siellä talven asustelivat.

Äitienpäivänä hankin komean kukon kaveriksi, joka valitettavasti 2vk jälkeen alkoi hyökkäilee ihmisten päälle. 5vk meillä oltuaan joutui pää pölkylle :smt010 Munislaisten ansiosta rohkaistuin uuden kukon ottamaan ja kyllä onkin todella upea kukko. Ollut nyt 2vk meillä.

Toukokuun lopussa hankin 3 ruskeaa munintansa aloittavaa tehotyttöä lisäksi. Ja uusi uljas kanala on jo hyvin suunniteltu. Ihan vähän siis enään tehtävää, kuopat perustusta varten kaivettu :smt043

Nyt jo haluaisin lisää kanoja, jotain maatiaisia, ehkä alhoja. Täytyy vain malttaa mielensä, kunnes kanala valmis. Tiput olis kivoja... Tää kanahulluus kyllä vie mennessään :smt055

Asustelen Tuusulassa kohta 9v poikani kanssa. Meillä myös 18v kissa, joka vielä hyvässä kunnossa, mitä nyt vähän lonkka vaivaa talvella ja sateisina päivinä.
kanapaavo

Kanapaavo höpöttää

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

Rekistöröytynyt on jo touko kuussa ja pikkusen ehkä ja tipuja tällä hetkellä tipuja 4 lämpölampun alla ekaa päivää ja on ihan hullun sööttejä ja toivottavasti vielä koneesta tulee tipuja lisää.Kannonkoskela nyt kano ja tipuja kasvattelen varmaan tipujen kanssa menee koko kesää lomaa ainakaan ei ole tylsää :smt042
Klaarabella

Yksi keltanokka Leppävedeltä ilmottautuu

Viesti Kirjoittaja Klaarabella »

Hei kaikki munanettiläiset!

Meille tuli Leppävedelle kesäkanoiksi Faverollejen ja Brahman risteytyksiä kolme kappaletta. Tätä yhteiseloa ollaan harjoiteltu
kohta viikon verran ja nyt jo ihmettelen miten näistä voi luopua talveksi. Kiva on niitä seurata ja hyvin erottuu jokaisen
oma persoona, vaikka aluksi kaikki kolme oli kuin samasta puusta veistettyjä. Kiitos kun sain tulla mukaan tänne :smt060
t.Klaarabella
Takamaa

Aloitettu maatiaiskanoilla

Viesti Kirjoittaja Takamaa »

Rakennettiin varastoon erillinen kanala ja verkkohäkki pihalle. Kanat plus kukko hankitiin Vesilahdelta. Muniminen alkaa varmaan 2014 alussa, tarkoituksena lisätä kanojen määrää isommaksi.
Lapset jaksavat olla kiinnostuneita kanoista.
törmä

Uusi porukkaan sopiva Pirkanmaalta!

Viesti Kirjoittaja törmä »

Olen pieneltä lintu ranchilta lähtöisin ja vihdoin tuli se kauan odotettu hetki - päästiin ostamaan oman pienen perheen kanssa talo navettoineen maaseudulta ja sain oman kanalan! Tällä hetkellä siellä asustelee muutama maatiaiskana kera päällikön ja muutaman tipusen. Kysyttävää tulee varmasti ja uskon täältä löytyvän niihin vastauksia! Mukavaa kuulua saman sorttisten joukkoon!
saska

Tervehdys Sipoosta

Viesti Kirjoittaja saska »

Täällä ilmoittautuu uusi kanaharrastaja. Viime kesänä rakennettiin pihalle talvilämmin kanala ja hankittiin tyrnäväläisiä, joita tällä hetkellä 5 kanaa ja kukko. Munanettiä olen lueskellut paljon ja paljon hyviä vinkkejä täältä onkin löytynyt :smt001
Haaveena olisi haudottaa tipuja, katsotaan miten käy. Säilytysohjelmassa emme ole, harrastellaan täällä ihan omaksi ja lasten iloksi. Meillä mies hoitaa rakennushommat ja minä ja kolme lasta sitten muuten hyysäillään kanoja :smt002
iitourun

Tyrnäväläisiä Keski-Suomessa

Viesti Kirjoittaja iitourun »

Hei,

Sain Kaapon päivänä 2013 neljä tyrnäväläistä maatiaiskanaa ja hienon, kiltin kukon. Kukon nimeksi tulikin sitten Kaapo ja rouvat ovat Emma, Elli, Tyyne ja Miina. Kanat olivat juuri ruvenneet munimaan. Emma innostui hautomaan toukokuun lopulla ja 16.6. kuoriutui neljä terhakkaa poikasta. Vielä ei tiedä ovatko kukkoja vai kanoja. Munia oli lisääkin alla, mutta äidinvaisto voitti ja Emma alkoi hoitelemaan poikasia. Nyt on tilanne se, että Miina vuorostaan aloitti hautomisen. Sen alla ei ole kylläkään kuin kaksi munaa.

En ole katunut kanaharrastustani. Niistä on niin paljon iloa sekä itselle että lapsenlapsille. Kanani saavat juoskennella pihassa vapaasti silloin, kun itse olen kotona. Meillöä on vanha navetta, joten ympärivuotisia ovat.
lasikatti

Re: "kanakuumeen" valtaama Varsinais-Suomesta

Viesti Kirjoittaja lasikatti »

Tervehdys uudelta Munislaiselta ;o)
Juuri liittynyt. Laitilassa ollaan. Iso navettarakennus olemassa ja ulkotarha rakenteilla! Uusia tuttaavuuksia bongailen täällä myös :o)
marja-leena tervo

Re: Uuden esittelyä

Viesti Kirjoittaja marja-leena tervo »

Morojens....Jotennii sekavalt tuntuuu tää munanetti...nooooh mutta jos tää nyt menee iha väärään paikkaan, tää esittely, niih onhan täälläkin ypt...
Olen Marja-Leena, ja kesäkanoja mulla on kaksi, joista toine sitte aikansa kulues sanokin KUKKOKIEKUU...joten tänään haettiii sitte toine kana...Meillä ruokitaan lähes kotiruoalla. Meihin kuuluu kanoin lisäks MÄ ja ukko (sika) ja nuo kanaset ja kukko ja 4 koiraa ja kisuliini :) :smt035
Anlimar

Uusi kotkottaja ilmoittautuu!

Viesti Kirjoittaja Anlimar »

Hei kaikille! :smt006

Olen aloitteleva kanaharrastaja Espoon perukoilta, mutta jo pitkään pyörinyt tällä palstalla ja lueskellut teidän juttuja :smt003 Nyt kun vihdoin ja viimein asettelin eilen ensimmäiset kananmunani hautomakoneeseen (jonka rakentamiseen myös löytyi loistavia ideoita täältä), päätin rekisteröityä tänne, sillä varmasti tulee vielä paljon kysymyksiä ja asiaa siivekkäistä!
Vastaa Viestiin