Käyttäjien esittelyjä vuodelta 2012

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
elviiira

uusi kanahaaveilija lapista

Viesti Kirjoittaja elviiira »

Olen S-kylästä, 30 kymppinen kotiäiti, mies löytyy ja kolme lasta. Maalla on asuttu muutama vuosi ja olen tässä jo jonkin aikaa haaveillut kanoista ja kukosta. Opiskellut asiaa ja lukenut teidän juttujanne.
Meillä on vanha navetta joka toimii tällä hetkellä vielä varastona. Todella pienellä kunnostamisella siitä saa varmasti hyvän kanalan. Kunnostaminen aloitetaan heti kun lumikinokset tulevan kanalan edestä vähän pienenee. Kanoja olisi tarkoitus laittaa aluksi 3-5 ja kukko. En kyllä tiedä vielä yhtään mistä ne kanat ja kukon löydän. Pitääköhän kaukaakin hakea?!? Touko-kesäkuun aikoihin uudet asukkaat olisivat tervetulleita :smt001
Nunnuka

Uusi harrastaja Nummi-Pusulasta

Viesti Kirjoittaja Nunnuka »

Heipä hei, :smt006

Nunnuka esittäytyy uudeksi harrastajaksi.
Kanoja ollut parinakin kesänä kotitarve munijoina. Muutaman vuoden tauon jälkeen pääsen vihdoin palaamaan siivekkäiden pariin.
Nyt konehaudontaa viikko takana ja hyvin tipuset kehittyvät...jännitys kohoaa.

Haaveissa laajentaa siivekkäiden pitoa myös ankkoihin ja viiriäisiin. Tätä sivustoa lukiessa tirppa-kuume ei ainakaan laske.

Kiitos mainiosta sivustosta ja loistavista neuvoista ja vihjeistä, joita olen täältä jo pitkään lukenut. :smt038
Johku

Kanala Kangasalla

Viesti Kirjoittaja Johku »

Tervehdys kaikille! Osan kanssa ollaankin jo tehty kauppaa, mutta esittäydynpä nyt täälläkin. Eli meillä alkoi viime kesänä jättimäinen kunnostusprojekti mummulani vanhaan kanalaan. Neliöitä siinä on PALJON, kuten myös rikottuja ikkunoita :smt022
Töitä on paiskittu ahkerasti ja vanha kanala (nykyinen nimi Tervahaka) on saatu osittain kuntoon. Tällä hetkellä meillä on tyrnäväläisiä maatiaiskanoja, viiriäisiä, kultafasaaneja, jättiristeytyksiä, risteytyskaneja, angorakaneja, sekä suomenlampaita. Kotona meillä majailee lisäksi 6 koiraa ja kissa sekä me ihmiset (2 isoa ja 3 pientä).
Aika näyttää mihin suuntaan mennään ja missä mittakaavassa, mutta nyt näin :smt001
purnauskis

Purnauskis esittäytyy :)

Viesti Kirjoittaja purnauskis »

Hei vaan kaikille. :smt024
Pohjois-Satakunnasta juttujanne on seuraillut jo jonkin aikaa 23-vuotias nainen yhdessä miehensä kanssa. Haaveeksi on muodostunut oma kanala, vielä asia on puhtaasti haaveena ja suunnittelun asteella. Tarkoitus olisi perehtyä asiaan kunnolla ja kun aika on sopiva, hankkia omat tiput.
Tällä hetkellä asumme rivitalossa yhdessä koiran, kolmen kissan, kahden tuliliskon, akvaarion ja uroshiiren kanssa. Kokemusta löytyy myös undulaateista ja keisariskorpioneista. Eläimet ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Onneksi mieskin on eläinrakas. :smt049 Eläimet kiinnostavat minua laaja-alaisesti ja olenkin koulutukseltani eläintenhoitaja. Tarkoituksena olisi syksyllä vielä kouluttautua klinikkaeläinhoitajaksi tai merkonomiksi. Vapaa-aika ja tulevaisuudessa toivottavasti työkin kuluu eläinten parissa. Tai tiedä mihin nämä polut vievät..
Jatkan opiskelujani täällä taka-alalla. Älkää siis pelästykö jos välillä pomppaan esiin kyselemään tai kommentoimaan :smt006
Tiopi

Tiopin kanala Pohjois-Karjalasta

Viesti Kirjoittaja Tiopi »

Nyt sitä vihdoin voin itsekin kutsua itseäni uudeksi siipikarjaharrastajaksi.
Eli tuttu oli pistämässä kanojaan pois ja minä kauan kanoista haaveilleena sain ilokseni
nuo hauskat siipiveikot meille asumaan . Vajaa viikko ollaan nyt totuteltu toisiimme ja ilokseni voin sanoa, että yllätyin kuinka nopeasti parvi meihin tottui. Nyt osa kanoista ja kukko syö kädestä. Lasten vasrsinkin. Kanoista sen verran että 9 hybridiä, yksi (kaunis, mutta hyljeksitty alho kana) ja alho kukko. ( nämä siis entisen omistajan mukaan) Tuo pahnanpohjimmainen on erirotua joka tapauksessa kuin muut, on sen verran eri rakenteinen.

Mutta itse siis olen 34 vee perheenäiti, joka toteutti unelmansa maalle muutosta joulukuussa. Perheeseemme kuulu minun lisäksi mies ja kaksi lasta 11 ja 9 vee. Karvaisia on 3 dreeverin, 1 lapinkoiran sekä erinäisten kanien muodossa (pienimuotoista kasvatusta). Vielä puuttuu se hiirikissa ja ehkä kyyhkyt...

Harrastuksista sen verran että koirien kanssa metsästys, näyttelyt, kokeet, kanien kanssa näyttelyt ja näin muuten luonto, kirjoittaminen ja valokuvaus
Anelma

Jurvasta pikkukanala esittäytyy :)

Viesti Kirjoittaja Anelma »

Hei!

Meillä kotkottelee viisi kanaa ja yksi kukko kiekuu pienessä pihakanalassa.
Kanala perustettu n. kuukausi sitten. Aiempaa kokemusta kanoista ei ole ollut
lainkaan, joten sukulaisten ja teidän munislaisten apu on ollut kullan arvoista

Munia tulee meillä päivässä 1-4. Ihania otuksia nuo kanaset! :smt050
Mymmeli

Tapolan kyläyhteisö Orimattilassa

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Taitaapi päätehtäväni olla kyseisen yhteisön maatilalla karjakkona, mutta munivaisten siunaantuminen tilalle pari vuotta sitten on tuonut tilan elämään aivan uusia ulottuvuuksia (haasteitakin) ja lehmähullun akan on ollut pakko alkaa opettelemaan ihan aakkosista, mikäs se kana oikein on. :smt017
Tuon tilan voi googlettaa jos jotakuta kiinnostaa ja http://www.tapola-camphill.net löytyy siis sivut ja maatilan sivuille pääsee Työpajat linkin kautta.
Olemme siis luomu/Demeter tila ja niin ikään kanamme ovat myös. Tällä hetkellä rakenteilla on aivan uusi kanala 180 tyttöselle pukuhuoneineen, pakkaamoineen ja rehuvarastoineen. Taitaa tuo pakkaamo jopa olla maakunnan ainoa (kuullut tällaisen huhun). Munia tuotetaan tällä hetkellä noin 45 kanan ja kolmen kukon voimin oman yhteisön tarpeisiin ja tarkoitus on laajentaa munaomavaraisuutta kolmen muun yhteisömme tarpeiksi ja ylijäävät myydään sitten eniten tarjoavalle. :smt040
Kanoja on ennenkin ollut tilalla, mutta eläinlääkärimme hätäili hieman tuossa 2000-luvun puolivälissä kun lintuinfluenssa oli tapetilla ja kanat laitettiin pois. Nyt pari vuotta sitten hankimme uudet siivekkäät hautomalla itse lähistöltä löytyneen kasvattajan munista risteytyksiä hy-line-maatiainen ja aloittelimme uudelleen omaa munantuotantoa. Tämän hetkinen parvemme koostuu siis näistä risteytyksistä ja viime kesänä hiehon ostoreissun yhteydessä saimme kyseiseltä hiehon kasvattajalta myös piikkiöläisen maatiaisen puhtaita siitosmunia ja haudoimme ne menestyksekkään 90% tuloksella, joten toinen puoli parvesta on sitten näitä puhtaita maatiaisia ja erinomaisesti munivat nekin. En ole huomannut tehoristeytysten ja puhtaiden munamäärissä eroja, miltein puhtaat munivat paremmin. :smt045
Olemme pohtineet uuteen kanalaan kasvatettavien tulevien rouvien rotua. Emme halua pitää kanoja samoilla ehdoilla kuin tehokanalat, eli vuosi tuotannossa ja sitten nirri pois. Ideologiaamme kuuluu vanhenevat ja ehkä tuotokseltaan heikkenevät yksilöt, mutta tarjoamme niille elämän, jota ne eivät voisi koskaan tehotuotannossa saada. Tämä kuitenkin tarkoittaa tuolla lintumäärällä sitä, että haudontoja on useita, koska kukkoja kuoriutuu myös ja jokunen yksilö kohtaa loppunsa ennen aikojaan itsestään. :smt009
Koska tilallemme on tunnusomaista kasvattaa maatiasrotuja, ovat piikkiöläiset hyvä lähtökohta. Emme varmaan kokonaan tule luopumaan risteytysrouvistammekaan, kun munantuonnosta kuitenkin on kyse, mutta haluamme olla kuitenkin jotain muuta kuin "perustehotila" "perustehokanoineen". Kaiken lisäksi risteytysrouvat tuntuvat ottavan nokkiinsa kovin herkästi pienestäkin muutoksesta kun puhdas maatiastytteli viis veisaa.
Vanhat jättirodut ovat nyt herättäneet mielenkiintomme ja kiitos valthe-c:n ensimmäiset Plymouth Rockin poikasemme näkevät päivänvalon minä hetkenä hyvänsä. Hautomakoneesta kuuluu jo kovasti piipitystä ja muutama muna säröillä. :smt041
Kiikarissamme olisi vielä lisätä porukan jatkoksi Orpington, jos niitä jostain sattuisi saamaan.

Että tällainen esittely...toivottavasti siinä oli jotain päätä ja häntää ja otti jotain tolkkua touhustamme. :smt040
Mustikka

Pieni kanala rakenteilla Vantaan taajama-alueelle

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Hei kaikki!

Olen jonkun kuukauden lueskellut näitä sivuja ja nyt päätin tulla itsekin mukaan. Asumme täällä Vantaan ja Helsingin rajalla tiheästi asutulla omakotialueella. Olen aina haaveillut maalla asumisesta ja eläinten pidosta, mutta vielä sitä ei ole ollut mahdollista toteuttaa. Joitakin kuukausia sitten satuin lukemaan lehtijutun kanojen pitämisestä ja siinä mainittiin sen olevan mahdollista myös näin taajama-alueillakin. Otin heti selvää Vantaan tilanteesta ja totta se oli, kuutta kanaa saa pitää ilman erityislupia. Ilmoitus maataloussihteerille kyllä täytyy tehdä. Varmistin asian vielä soittamalla kunnan eläinlääkärille ja kyseiselle maatalousihteerille. En siis meinannut millään uskoa!

Ryhdyin sitten tuumasta toimeen. Meillä sattuu olemaan mukavan kokoinen eristetty ja lämmin pihavarasto, josta osasta saa tehtyä oikein hyvän kanalan 4-5 kanalle. Siellä on pari ikkunaa ja tuuletusikkunasta saa kulun ulkoilualueelle. Nyt sitä on tässä pikkuhiljaa valmisteltu ja parin viikon kuluttua pitäisi tulla konehaudottuja Alho-tipuja (kasvattajalta tilattuja) :smt038 Kesällä lähdemme tipujen kanssa maalle (sinnekin pitäisi siis rakentaa kesäkanala, tästä voisinkin vähän myöhemmin kysellä kokeneemmilta) ja syksyllä kukkopojat saavat sitten päätyä pakastimeen ja kanojen kanssa jatkamme taas täällä Vantaalla eloa. Kukkoa en voi täällä pitää, valitettavasti.

Tämä sivusto on kyllä erinomainen. Kaikki etukäteisvalmistelut olen tehnyt teidän neuvojenne avulla, tuhannet kiitokset siitä! Tulen varmasti jatkossa kyselemään teiltä kaikenlaista. Vähän pelottaa nuo pienet tiput, josko pysyvät kaikki hengissä. Tipuihin päädyttiin mm. sen vuoksi, että myöhemmin meille ei kovin tipuja taida tulla, kun ei ole kukkoakaan. Teini-ikäinen poikani on myös erittäin innoissaan tulevista tipusista, vaikka muuten tuntuu, ettei sen ikäistä moni jämähtäneiden aikuisten asia liikuta :smt048

Voin laittaa parin viikon kuluttua myös kuvia tänne, kun kanalan saa valmiiksi ja tiput tulevat. Miten sitä voikaan aikuinen ihminen innostua näin paljon kanoista, joka ilta ennen nukahtamistakin pitää lukea kanakirjoja!

29.4.12:
Mustikka kirjoitti:Niin, kyllä se katettu tarha varmasti on paras ratkaisu. Tässä kuitenkin muutama valokuva tipuistani, jotka siis ovat nyt 4 viikkoa vanhoja alhoja.

Kuva
Tässä kaikki kymmenen





Kuva
Nuo kaksi helttapäätä ovat ainoat selvät kukot tällä hetkellä. Ovat pari kertaa jo hieman uhitelleet toisilleen.




Kuva
Tässä toinen niistä.




Kuva
Parvessa on myös yksi aivan vaalean harmaa, joka vaikuttaa kanalta. Helmi-niminen tietenkin!




Kuva
Oikeat orret puuttuvat vielä. Nuo parrut on vain laitettu tilapäisesti, kun kokeilimme, josko nousisivat jo ylös. Ja helpostihan se kävi!



Kuva
Tällainen noin kuuden neliön tila niillä on, jota ajattelin neljälle tai viidelle kanalle. Ikkunan vieressä on tuuletusluukku, josta tulee kulku ulkotarhaan. Nurkassa näkyy vielä marsuhäkki, jossa ne asustelivat vielä kolme-neljä viikkoa sitten ja häkki oli pyyhkeillä vuorattu, että lämpö pysyy hyvänä. Sieltä ne sitten ovat pikkuhiljaa siirtyneet asuttamaan koko aluetta. Valtavan nopeasti kaikki on tapahtunut :smt003
4.1.13:
Mustikka kirjoitti:Hei kaikille! Tiput ovat kasvaneet kanoiksi ja osa niistä myytiin loppukesällä uusiin koteihin. Kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Kanaharrastus kukoistaa ja päätin väsäillä joulunpyhinä kanoistani blogin. Ajattelin alkaa kerätä sinne kokemuksiani taajamakanojen pitämisestä. Täältä voi käydä katsomassa, millaisia tipuista on kasvanut: http://kaupunkikanat.blogspot.fi

Blogi on vasta perustettu ja siten melko vajavainen vielä, mutta ajatuksena olisi ahkerasti laittaa sinne lisää juttuja ja paljon kuvia. Aiheita ajattelin valita siten, että ne kiinnostaisivat kanojen hankkimista suunnittelevia. Hyvää alkavaa uutta kanailuvuotta 2013!
kaisa.ekmark

Kaisalle kesäksi kanala

Viesti Kirjoittaja kaisa.ekmark »

Aurinkoista keskiviikkopäivää! Päätin pari viikkoa sitten että otamme pihaamme kanoja, ainakin ensin kesäkanoja. Ja nyt kaikki liikenevä vapaa-aika arjen pyörityksestä (lapsukaiset 2v9kk ja 11kk) menee munanettiä yms. lueskellessa :smt001 . Kovasti on suunnitelmia päässä ja vähän jo paperillakin, kanankoppi pitäisi rakentaa ja iso ulkohäkki. Kanatkin etsittävä! Asumme keskellä kylää, IHANAA saada kotieläimiä koiran lisäksi! Jos jollain tulee mieleen myydä aikuisia/munivia kanoja kohtuullisen matkan päässä (=Pirkanmaalla) laita viestiä :smt001 . Huom, joutuvat siis pataan syksyllä...
juujuu

juujuu silkkikanoja

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Minä sitten päätin ottaa/ostaa kanoja meitin pienelle tontille Jossa jo asustaa pari koiraa ,neljä kissaa joista vain yksi ulkoilee ,yksi shettis ja suomiruuna ja
tallityöntekijöinä toimittaa virkaa kaksi saksanjättispupuneitoa
Päädyin silkkikanoihin niiden hauskan ulkonäön vuoksi ja se että niitä on tässä lähimaastossa tarjolla Vielä en ole päättänyt että tuleeko kanaset meille jäädäkseen (
lue" ukkonen ei vielä ole ideaan kovin tykästynyt " :smt009 ) mutta kesäksi kumminkin :smt045
Mitään en siivekkäistä tiedä mutta nyt olen yrittänyt opiskella Minulle tulee 5 kpl silkkisii joista toivon että ainakin pari olisi kanasia ,ylimääräist kukot saan kuulemma palauttaa Minua saa ja täytyykin neuvoa kun täällä kyselen tyhmiä :smt003
kanafani

Uusi kanala!

Viesti Kirjoittaja kanafani »

Heippa kaikki!

Olen tosiaan uusi harrastaja ja olen nyt perustamassa kanalan, johon aluksi tulee
4 kultavadanttia (tietääkö muut tätä rotua) ja 2 silkkikanaa, ei tule kukko! :smt002

Kysyisin pari kysymystä, jos voisitte vastata!

Eli onko jotain mitä minun kannattaa huomioida uuden kanalan rakentamiseen,
esim. olen ajatellut pitää myös talvella, mitä erilaisia lämmitys vaihtoehtoja on kun rakennus
ei ole vielä ainakaan ole eristetty??

Sitten kun tosiaan nämä kultavadantit lähtevät talveksi kotiin, haluaisin talveksi niitä lisää.
Onko kuinka helppoa saada kana hautomaan vieraita munia jotka hedelmöitetty?? Ja jos kana
ei heti haudo, säilyvätkö munat pitkään?

Ja vielä yksi, kun kana hautoo onko parempi laittaa kana eri tarhaan tai vaikka kaninhäkkiin?
Ja missä vaiheessa kana sinne kannattaa siirtää?

Kiitos jo tuhannesti vastauksista ja aurinkoista kevättä!! :smt004

1.5.12:
kanafani kirjoitti:Noniin nyt ovat kaikki kanaset saapunu meille! :smt001

Eli nyt meillä on kaksi silkkikanaa ja neljä golden wyandotteja ja on mukava lauma, hieman pikku silkkä siellä kurmutetaan
ja toinen silkki hautoo vaan, huomenna toivottavasti saan tilaamani siitosmunat ja pääsee emo tositoimiin. :smt041
Jos kukkoja tulee niin multa saa niitä halvalla hinnalla tai ilmaseksi.

Toissapäivänä huomasin että onkohan meillä sitten hieman ripulia... :smt012 saivat tänään kaurapuuroa ja hieman
Tehobaktia... Onko jollain jokin hyvä neuvo ripuliin??!!

Mitä luulette kun ne tipuset kuoriutuu, kannattaako ottaa omaan tarhaan vai voiko ne olla
isojenki kanssa vaikka näitä silkkiäitejä hieman kurmutetaan??

T. Konsta
ellunkanat

ellunkanat esittäytyy

Viesti Kirjoittaja ellunkanat »

heippa kaikille! olen 31-v ja perheeseeni kuuluu mies ja 2 kissaa . asumme ulvilassa maaseudun rauhassa,lähin naapuri on noin 300m päässä! meillä on pihassa rakennuksia ja nyt yhteen niistä (mihin isäntä ei vielä ole kerennyt autojaan laittaa) olis tarkotus toteuttaa parin vuoden haave! kyseesssä on noin 30neliöinen kivinavetta (ei sähköjä). mihin oon aatellut ottaa 3-4 kanaa ja kukon, kanat tulee olemaan todennäköisesti ihan suomalaisia maatiaiskanoja mutta kukosta en tiedä vielä! navetasta olis tarkotus erottaa kanoille pienempi alue ja navetan ovesta pääsevät pihaan temmeltämään (todennäköisesti kanaverkolla eristetty alue). asia mikä erityisesti pistää miettimään on talvi! talveksi suunnitelmissa on rakentaa semmoinen eristetty koppi (mikä on riittävä kanoilleni ja kukolle). tähän tarvisin vinkkejä. oon paljon lueskellu täältä ja kirjoista,eli jotain käryä asiasta on. mutta se kunnei siellä oo sähköjä ni se tekee asiasta haastavan ja tuo rahakin rajoittaa paljon. siivekkäät tulee meille niinkuin lemmikeiksi eli teurastus ei tule kuuloonkaan! olen miettinyt myös semmoista että saisin siivekkäät talveksi hoitoon johonkin semmoiseen paikkaan missä ne saisivat talven olla lämpimässä sekä saisivat asianmukaisen hoidon ja olisin siitä valmis maksamaankin ja alkukeväänä saisivat palata kotiin takasin...mut tää taitaa olla vaan liian mukava ajatus ja tuskin toteutuu! kiitän jo mahdollisista tulevista vastauksista/vinkeistä ja toivotan aurinkoista kevään jatkoa kaikille! :smt048
2kanaa

2Kanaa myöskin esittäytyy... =)

Viesti Kirjoittaja 2kanaa »

Elikkäs... se 2 kanaa on minä ja mun äiti... ;)

Kirjauduttiin tänne kun tarkoitus oli löytää meille ihan vaan lemmikiksi muutama Orpington kana.
Ja nyt sitten viimein saadaan (huomenna haetaan) muutama parin kuukauden ikäinen poikanen.
Äitini vie omaan kotiinsa 2 kanaa ja loput Orpingtonit jäävät minulle. Me asutaan maalla pienen joen varrella täällä kymenlaaksosssa.
Tarkoitus olisi vielä löytää muutama ankka...aylesbyrun ankkaa havittelisin..mutta semmosia täällä ei taida kellään olla? joten seuraavaksi paras vaihtoehto olisi muutama pekingin ankka. Neli jalkaisista olisi toiveena pari ylämaan hiehoa..mutta saas nyt sitten nähdä miten näiden "toive" elikoiden kanssa käy.. =)
Että sellasta.. =) :-"
Viimeksi muokannut 2kanaa, 25 Maalis 2012, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HumppaKana

Tervehdys Etelä-Pohjanmaalta :)

Viesti Kirjoittaja HumppaKana »

Olen ajatellut aikanaan jo hankkivani kanoja, mutta paikkaa ei ollut.
Nyt muutettuamme paikkaan missä on navetta ja muuta piharakennusta ajatus tuli uudelleen ja siitähän se sitten piti toteuttaa :smt001

Vanha maitohuone muutettiin kanalaksi jossa meidän valkoiset tehotytöt oli lämpöisessä yöt. Päivällä pääsi koko jengi köpsöttelmään sitten navettaan muuten. Seuraksi tytöille otettiin ilmajokinen kukkopoika.

Ja niinhän siinä kävi kuinka täällä varoiteltiin että harrastus paisuu.. No ei ihan niin, mutta tyttöset lähti ja vaihdossa tuli ilmajokinen Rouva Kukkopojaalle kaveriksi ja kaksi tipua sirkuttelemaan ja kasvamaan. Halusin kanoja jotka hautoo ja jos itsekin niitä tipuja sit joskus.. :-" Tehotytöt oli ihania, enkä hennonnut niitä tappaa. Onneksi kävi hyvä tsägä että sain ne helpolla etehenpäin.

Kotiäitinä tää kanajuttu on vienyt mut ihan mennessään, vaikka kaikki miespuoleisetkin meidän talossa kanoista tykkää kovasti! Pupuja on kaksi kanoilla seuranaan navetassa. Koira sisällä ja voi voi.. Kaikkea on mielessä :smt005

Mä vähemmän kirjoittelen tänne, ja enemmän luen. Mielenkiintoista lukia kokeneilta neuvoja ja kokemuksia. Tervehdinkin nyt kaikkia käyttäjiä tasapuolisesti! Halusin kirjoittaa että tälläinenkin hullu kananainen löytyy täältä eepeeltä :smt003

Hauska tutustua, ja aurinkoista kevättä kaikille :smt001
omenatalo

Alholaisia hakusessa aloittelijalle

Viesti Kirjoittaja omenatalo »

Hei!
Olen uutena täällä ja jonkun verran lueskellut näitä sivuja jo - kyselisinkin nyt muutaman tyhmän (?) kysymyksen näin alkuun eli suoraan asiaan; alholaisia kanoja ja kukko olisi siis hakusessa ja olen muutaman yksityiskyselynkin yrittänyt laittaa mahdollisille kasvattajille, mutta jostain syystä viestit näkyvät yhä "lähtevissä" eli ei tietoa saavatko kyseiset henkilöt edes kyselyitäni? :oops: Kertokaapa te vanhemmat harrastajat ja viisaammat miten tästä nyt startataan että saadaan nopia (nousujohteinen :smt003 ) liikkellelähtö tässä kana-hommelissa? Tilat ja optiot löytyvät, mutta kuten sanottua aloittelijana tässä ollaan vielä ja kovasti...ja sitten vielä selllainen, että miten edetään, jos ja kun halutaan liittyä alkuperäisrotujen säilytysohjelmaan eli käytännössä miten esim.kanojen terveystaustat saadaan luotettavasti tarkastettua jne.? Pölhöjä kyselen, mutta kuten sanonta menee tyhmä ei ole se joka kysyy vaan tyhmäksi jää se joka ei kysy :smt002 Kiitoksia jo etukäteen vastauksista ja jään odottelemaan mielenkiinnolla vastauksianne.

14.4.12:
omenatalo kirjoitti::smt041 Noniin nyt sit ensimmäiset alhon kanaset haettuna ja ravataan yhtenään tuolla kanalassa katsomassa, että pikkuisilla kaikki hyvin :smt040
Ja poitsu ihastui hakureissulla silkkikanoihin :smt055 mutta täytynee toppuutella nyt niiden kanssa... (ainakin pari viikkoa :-" )
Joup, ja huomenna tuloo kukkopoika ja pitänee laittaa tuonne ostetaan osioonkin ilmo, että ostetaan, ostetaan lissää alhon ladyjä.... :smt060 ... että tällai se sit laajenoo juu ja mies tulee reissusta niin kiva ylläri tuolla pihanperällä odottelemassa :-" :smt043
Vastaa Viestiin