Huutelua kaupungista

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
CityHippy
muna

Huutelua kaupungista

Viesti Kirjoittaja CityHippy » 09 Marras 2018, 09:42

Nyt syksyllä tuli jotenkin kiintiö täyteen tätä kaupunkilaistyyliä ja syttyi lamppu että hei. Tontti!
Eli pitkän tähtäimen projektin lähtölaukaus on ammuttu.

Ja kun tontin saan, sinne tulee kanala(ja pieni hyötykasvipuutarha, mehiläispesä ja savusauna), joten nyt on kova tutkimustyö käynnissä kanala asian suhteen. Ite ku tekee ni tietää mitä saa, perjaatteella mennään.

Taloudessa on isäntä ja kaks poikaa, joten hommat ei het oo loppumassa ja toisaalta tuo 11v on osoittautunut melkoisen hipiksi, joten oman kanalan hoito saattas olla hälle äärimmäisen mieleksätä. Hän mm kehotti mua puhumaan mun chileille kun ne ei näytä voivan hyvin, joten ui jo syvissä vesissä tuo lapsi X)

Sen verran tiiän että:
-ekat kanat on plymouth rock ja haluan pitää puhdasta linjaa
-haluan myös myydä munia kuluttajalle
-kanat syyään jossain kohtaa (ja ne tullaan isännän ideasta nimeämään mm paistiksi, potkaksi jne. Mikäs siinä jos kerran antaa luvan kanalaan!)
-kanat on ympäri vuoden meillä
-pyrin ensisijaisesti antamaan kanojen hautoa munat, mutta jos eivät innostu hautomaan niin sit koneella
-mä pelkään kanoja o_o

Jään seurailemaa ja imemään tietoa <3
Ei hoppu hyväksi, ei kiire kunniaksi.
-Suomalainen sananlasku

riepukka
nuorikko

Re: Huutelua kaupungista

Viesti Kirjoittaja riepukka » 09 Marras 2018, 10:55

Moi. Onnea tulevalle uudelle harrastukselle, joka muuten vie mennessään :smt044
Munanetti on hyvä paikka tutustua kana/ tipu asioihin. Löytyy kokemuksia laidasta laitaan. Ja aina voi kysyä. On täällä puutarha palstakin :smt038 .
Nyt äkkiä tutustumaan kanoihin- mitä niitä pelkäämään. Toki äkäistä kukkoa kannattaa kunnioittaa :smt018
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023

CityHippy
muna

Viesti Kirjoittaja CityHippy » 10 Marras 2018, 08:12

Ylipäätään linnut on kamalan kauheita >_<`
Niitten jalat, ja etenkin ne.... silmät o_o
Ylitin kesällä pelkoni ku Tykkimäellä annoin kämmeneltä kanoille leipää. Tosin verkko oli välissä onnellisesto :D

Mut uskoisin että kun munasta asti kasvatan ni totun ainankin omiini :D Muiden kanojen kanssa ei oo pakko olla tekemisissä ja isännän voi lahjoa hoitamaan kukkoa jos se sattuu tulemaan emäntäänsä!

Ja oi! Täytyypä etsiä tuo puutarhapalsta!
-Suomalainen sananlasku

riepukka
nuorikko

Viesti Kirjoittaja riepukka » 10 Marras 2018, 13:05

Kyllä ne ovat sulosia, usko pois :smt050 . Tänään olin kanalassa niin orrelta lenti kaksi n. 8 viikon ikäistä kanan/kukon alkua syliin ja olkapäälle, ihan hyvissä aikeissa :smt003 . Sydän heltyy viimeistään siinä vaiheessa kun kuljet pihatöissä niin iloinen kanaparvi seuraa perässä apumiehinä. Vinkki; muista suojata sinun tuleva ryytimaa, sillä työmiehiä/naisia riittää jos vaan ovat vapaalla. Mikäs se on kylpeä kuohkeassa yrttipenkissä ja sieltä löytyy ne herkkupalat- kastemadot.
Hyvänä kanalan emäntänä sinun täytyy myös hoitaa ja tarkistaa säännöllisesti kanojen jalat ym. sylihoitoa :smt045
Vähän on paljon, miten sen ottaa :smt023

CityHippy
muna

Viesti Kirjoittaja CityHippy » 11 Marras 2018, 08:58

Omat varmasti onkin <3
Mä veikkaan että tuo hippi esikoinen paijailee kanat puhki ja tuo nuorempi viikari jahtaa ja syöttää ne hengiltä. :D

Hyvä tästä tulee kun vauhtiin päästään!
-Suomalainen sananlasku

Vastaa Viestiin