Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

foorumin toimintaan liittyviä asioita

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Oisko ideaa tässä? Haudonta ja tipujen hoito -otsikon alla on tosi paljon hautomakonejuttuja. Eipä siinä sinänsä mitään, haudontaanhan ne olennaisesti liittyy. Tietysti. Mutta jos hautomakoneiden teknisille asioille ja vertailuille ja sen sellaiselle olisi oma otsikkonsa, ja varsinaisille tipujen kehitys-, hoito-, emon käytös ym. 'pehmeille' asioille olisi omansa. Juu, ja on ihan itsekkäästi oma lehmä ojassa tässä ehdotuksessa. :wink: Hautomakoneet- ja konehaudonta kun eivät kiinnosta minua vähääkään :oops: , ja etsiskelen aina hautomakonekeskustelujen lomasta niitä muita, itseäni kiinnostavia juttuja. Mutta tällaisesta jaottelusta voisi olla hyötyä niillekin, jotka ovat hankkimassa hautomakonetta ja etsivät kokemustietoa niistä. Löytyisi helpommin oman otsikkonsa alta.
rilla

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Tää olis minun mielestäni hyvä idea!
Olis helppo katsella muiden kokemuksia eri koneista ym. :smt035
Goodman

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Hyvä idea, jotta kirjoitukseni eivät häiritsisi ketään. Itse olen tällä hetkellä kiinnostunut konehaudonnasta, koska siinä on itselleni jotain tekemistä, pohtimista ja seuraamista. Vuosikausia ovat omat kanaseni hautoneet muniaan vaihtelevalla menestyksellä, mutta eipä siinä ole itselle paljon tekemistä; odottaa vain kolme viikkoa josko jotain tulee vaiko ei. ja noista "pehmeistä" arvoista löytyy kyllä juttuja menneiltäkin vuosilta jo vaikka kuinka paljon, eiväthän luonnolliset asiat ole miksikään muuttuneet.
ps. niksinä tyhjää hautovan kanan haudonnan lopettamiseksi luin jostakin, että kanan vatsanalustan viilennys auttaisi. Niksissä homma toteutettiin kastelemalla kanan vatsaa veteen, mutta voisihan sitä muullakin tavalla toteuttaa - "lunta tupaan" vai onko liian julmaa?
kochin-fani

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Miustakin tää ois hyvä :smt023 Itse kun olen puolestaan kiinnostunut enemmän kanan alla haudonnasta sekä tipujen hoitamisesta, niin olisihan se toki helpompaa jos ei tarvitsisi haravoida niitä ketjuja sieltä konejuttujen seasta. (Vaikka eihän elämän tarvitse vaivatonta ollakaan ;) )
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Muutama on pitänyt tätä hyvänä ideana; kiitos kommenteista. Liekö liian hankala toteuttaa? :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Haudontaketjuja on puolitoistatuhatta, joten kahtiajako olisi työläs toteuttaa. Oma aikani ei siihen valitettavasti riitä. Löytyisiköhän parikolme innokasta valvojaa?
Junakassi
kana
Viestit: 105
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 14:23
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Junakassi »

Saattaisin olla yksi ehdokas katsos olen koululainen ja ilman harrastuksia niin vapaa aikaa riittää.
kochin-fani

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Haudontaketjuja on puolitoistatuhatta, joten kahtiajako olisi työläs toteuttaa. Oma aikani ei siihen valitettavasti riitä. Löytyisiköhän parikolme innokasta valvojaa?
Täältä saattaisi yksi löytyäkin, jos tähän hommaan siis edes 15-vuotiasta kelpuutetaan... :smt003 Riippuu toki myös siitä, miten homma käytännössä hoituisi, mutta tosiaan tämä oli vain varovainen ehdotus :smt006
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Hilta: olisko tämä muutos otsikoinnissa, kokemuksesi perusteella, mielestäsi periaatteessa hyvä? Minulla on välillä hyvin aikaa, ja voisin projektiluontoisesti tehdä Muniksen hyväksi vapaaehtoishommia. Jos vain osaan. Keskustelupalstan ylläpidosta ei ole kokemusta ennestään.

Ehdottamani muutos pitäisi ilmeisesti tehdä jotenkin siten, että luodaan uusi otsikko (esim. Hautomakoneet ja konehaudonta), jonka alle siirretään yksitellen siitä puolestatoistatuhannesta ketjusta haudontakonejuttuja koskevat keskustelut? Monet niistä täytyisi avata, koska siellä taitaa olla paljon sellaista, joista ei voi otsikosta päätellä, mitä keskustelu koskee. Olisihan siinä urakkaa. Pääsiäisen jälkeen minulla olisi aikaa sellaiseen ryhtyä, jos idea ylipäänsä vaikuttaa siltä, että homma kannattaa tehdä.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kivaa, että löytyy innokkaita talkoolaisia :smt001 Lähettelen teille sähköpostia, niin sovitaan asioista tarkemmin. Muoks: kochin-fanille lähtenyt s-posti palautui takaisin...onko vain loota täynnä vai sp vaihtunut?
Aleksandra kirjoitti:Ehdottamani muutos pitäisi ilmeisesti tehdä jotenkin siten, että luodaan uusi otsikko (esim. Hautomakoneet ja konehaudonta), jonka alle siirretään yksitellen siitä puolestatoistatuhannesta ketjusta haudontakonejuttuja koskevat keskustelut? Monet niistä täytyisi avata, koska siellä taitaa olla paljon sellaista, joista ei voi otsikosta päätellä, mitä keskustelu koskee.
Juu, noin se olisi varmaan viisain toteuttaa. Osassa ketjuista on juttua molemmista haudontatavoista, niin uudelle alueelle voisi siirtää vain konehaudontajutut.
kochin-fani

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Kivaa, että löytyy innokkaita talkoolaisia :smt001 Lähettelen teille sähköpostia, niin sovitaan asioista tarkemmin. Muoks: kochin-fanille lähtenyt s-posti palautui takaisin...onko vain loota täynnä vai sp vaihtunut?.
Vaihtunuthan tuo osoite on, olen unohtanut tuon ikivanhan osoitteen jättää vielä tänne... Mutta vastailin juuri Muniksen kautta lähettämääsi viestiin :)
rilla

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Nythän sitä hautomakonetekniikkaa vois sinne kirjotella.
Mut ainakaan vielä mun oikeudet ei riitä siihen hommaan...
Annir85

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Juu ei munkaan.. Johtuuko siitä että on työn alla siirrot, vaiko asetukset vielä pyllyllään?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kokeilkaapa nyt, että riittääkö oikeudet.
Annir85

Re: Kehitysidea: hautomakonetekniikka oman otsikon alle?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Juu, toimii :smt023
Vastaa Viestiin