Kana ja linturotu esittelyistä

foorumin toimintaan liittyviä asioita

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kiyry87

Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Olisi mukavaa jos rotu-esittelyitä tarkennettaisiin silloin tällöin harrastajien oppiessa uutta esim. munien väristä, painosta ym. ja silloin kun uusia lajeja tulee esille.
Olisi myös mukava lukea fasaaneista enempi ja luultavasti moni muukin aloittelija olisi niistä varmasti kiinnostunut.
Vaikka ihan vain perus tietoja koska kieli taito ei kaikilla ole se maailman paras ja erikois sanastoa ei välttämättä osaa kielitaitoinenkaan.
Voitaisiin esim. pyytää jotakuta kokenutta harrastajaa tekemään kooste jos siitä ei ole liikaa vaivaa.
Japanin viiriäisten esittely esimerkiksi on aivan mahtava :smt023
kochin-fani

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Minustakin joitain esittelyitä pitäisi tarkentaa, jos siis ymmärsin oikein. Ovathan ne todella hyviä ja hienoja tietopaketteja, mutta esimerkiksi jättien esittelyssä lukee "hyväksyttyjä värejä on useita", mutta kun ei sitten tiedä että mitkä niistä :smt003
Kiyry87

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

kochin-fani ymmärsit aivan oikein :smt023
Luettelo tosiaan hyväksytyistä väreistä olisi kiva lisä rotu esittelyihin.
Ja uskoisin että nykyisten listalla olevien rotujen edustajia löytyy nykyään aika hyvin joten omistajilla tietoa varmasti olisi.
Myös varmasti harvinaisempien rotujen omistajia varmasti löytyy.
Jos näillä kokeneilla konkareilla olisi vaikka talvikuukausina kun ei pyöri tipu/poikas/kili/karitsa ralli :smt005 aikaa vastata muutamiin kysymyksiin joiden pohjalta voitaisiin
tehdä tarkennuksia esittelyihin.
kochin-fani

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kun kerran ymmärsin asian, niin nyt olen ainakin vahvasti sen kannalla! Just ajattelin, että mitä jos jostain syystä jättini väri ei olisi sallittu, mutta luulisin että se juuri olisi joku niistä hyväksytyistä väreistä. Olisi ikävä tietääkin joskus myöhemmin ettei se oliskaan sallittu. Tarkennuksia odotellessa, en hoputa mutta toivon niitä :smt006 Ja sorri kun käytän esimerkeissä koko ajan jättejä, mutta ne on ainoat rotukanat mitä mulla on, tosin eivät välttämättä ihan puhtoisia :smt003
annemari

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja annemari »

esittelyä on nyt päivitetty värien osalta
Kiyry87

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Älä suotta anteeksi pyytele kochin-fani. Sitä mä paitsi tykkään kovasti kocheista myös. Kauniita kavereita.
Mullakin on yksi musta kochi joka ei ehkä ole ihan sata puhdas ja sen tytär joka on puoleksi ilmajokinen.
Pää-osa mun laumasta on kuitenkin ilmajokisia.
Ja ylläpidolle tiedoksi tämä olisi tälläinen ehdotus talvikuukausiksi. Kaikilla kun keväällä ja kesällä on kauhea kiire.
Ajatus voi sitten hautua kesän ajan rauhassa :smt045
Ja lukijat voi miettiä olisiko heillä tietoja jotka he voisivat ylläpitäjille talvella kertoa että esittelyitä voitaisiin tarkennella.
Jos on kauan rotua harrastanut niin silloin varmasti on päässyt kerääntymään sitä hiljaista tietoa rodusta joka on kultaakin kalliimpaa.

MUOKS: Ihanaa annemari :smt055
kochin-fani

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

annemari kirjoitti:esittelyä on nyt päivitetty värien osalta
Kiitos kaunis sinulle annemari :smt023
minkuliini

Kanarotuesittelyyn uusia rotuja!

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Huomasin että kanarotuesittelystä puuttuu ainakin "marans", "antwerp" ja "serema"! Olisikohan mahdollista saada esittelyyn näitä rotuja, ja osaisikohan joku kokemuksesta kertoa näistä :) Lisäksi muihin lintuihin voisi lisäillä "siniviiriäisen" ja itse ainakin voisin kyhätä "Afrikan harlekiini viiriäisestä" (coturnix delegorguei) jotain :D Niin ja "peltopyy"!
kati1969

Kanat tallessa mut kuvat hukassa!

Viesti Kirjoittaja kati1969 »

http://www.munanetti.net/viewforum.php?f=30

Aloittelevana harrastelijana ihan loistava osasto tutustua eri lajeihin, mutta suuresta osasta on kadonneet kuvat kokonaan. Vieläkö kuvia saisi takaisin? Mielellään niitä kuvia katselisi enemmänkin jos harrastelijat omistaan niitä sinne lisäisivät :smt007
Annir85

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Jep, kuvia kanssa kaipailen :smt045 , taitaa olla niin kovin kauan sitten laitettuja, että ovat jo kadonneet...
kochin-fani

Re: Kana ja linturotu esittelyistä

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Meinasin tulla kyselemään samaa kuin kati1969 ja Annir85, että tarviiskohan esittelyiden kuvia päivitellä, kun ovat osasta kadonneet? :oops:

Jätti-kochineista näyttää olevan jo pari hyvää kuvaa esittelyssä, mutta itsekin voin kantaa korteni kekoon ja antaa kuvia esittelyn käyttöön :smt006 Tosin omat jättini eivät ole siis edelleenkään täysin puhtaita, mutta ulkonäön puolesta ainakin nämä taitavat näyttää melko lailla puhtailta..? Itse en ole tässä asiassa mikään ekspertti mutta jos joku tietää niin saa kyllä valaista :) Autan mielelläni, mutta kun en omista yhtä ainutta täysin puhdasta kanaa...
Joka tapauksessa, näitä kuvia saa käyttää Muniksen esittelyssä jos ne vain suinkin kelpaavat :smt045 Molemmat minun ottamia.
Kukko: http://1.bp.blogspot.com/-rth2lVfI6I0/U ... aximus.jpg
Kana: http://4.bp.blogspot.com/-CQ8_fqxO-fE/U ... stella.jpg
Vastaa Viestiin