Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varten

foorumin toimintaan liittyviä asioita

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varten

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Nyt kun kaikki aloittavan harrastajan tarvitsemat tiedot on yleiskeskustelun alaisuudessa niin useamman kerran päivässä tulee samat kysymykset milloin minnekin osioon, kun ihmiset eivät välttämättä löydä, tai viitsi löytää perustietopaketteja ...
Olisiko ideaa?
Raksu

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Olisi todellakin ideaa, aloittelijana ei tahdo löytää etsimäänsä :smt038
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Siis…nyt en ymmärtänyt, että miten niin kaikki aloittelijan tarvitsemat tietopaketit on vain yleiskeskustelussa? Niitähän on esim. ruokinnassa ja haudonnassa…ainakin minun selaimen mukaan.

Juu…se on näköjään aivan sama ja se, että missä on ja miten hieno aloittelijan abc-tietopaketti…
Mikään muu ei auttane näille “puusilmille” kuin muiden osapuolten kärsivällinen ohjeistus ja neuvonta, että lue perusasiat ensihätään *vaikka tuosta*.

Hyvin monella uudella ja vanhalla ja uusvanhalla muniksen käyttäjällä tökkii ensinnäkin tietokoneen/netin/keskustelufoorumin käyttö…yksi esimerkki: käyttäjä kirjoittaa tänne viestin, kuten on kirjoittanut jo vuosien ajan. Kuluu tasan seitsemän minuuttia (7 min) ja hän lähettää minulle epätoivoista sähköpostia, että on unohtanut salasanansa! Halloota…seitsemässä minuutissa! (<-Tässä vaiheessa tuli olo, että minä en todellakaan ole oikea henkilö auttamaan häntä!) Tämä on siis vain yksi esimerkki siitä minkämoisia käyttäjiä löytyy.

Harva näköjään lukee yleensäkään mitään ohjeita mitä foorumin käytöstä on kirjoitettu.
juujuu

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Puusilmä :smt003 hyvä nimike Ainakaan minä en alkuun oikein jaksanut sisäistää tietopakettia .. :smt003 iso into päällä,ehkä??
Nyt sitten poistin jo yhden tekstini tuolta turhaa tilaa viemästä :smt002 ja löysinkin tarpeeksi tietoa niistä peruspaketeista ja muiden nettiläisten
kirjoituksista Ja kokeilemallahan sitä sitten oppii loput Mulla tämä netti ei aina toimi ,langaton kun on ja yhteydet ei mitenkään päätä huimaava ole
Joten ajattelin mennä kirjakauppaan ja ostaa sieltä jonkinmoisen kanakirjan

:study:
Iloisten Munatalo

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Suosittelen sinulle lämpimästi kirjaa KANOJEN MAAILMA joka on kattava tietopaketti kanojen historiasta, hoidosta ja pidosta.
http://www.bookplus.fi/kirjat/telk%c3%a ... mAod_3SK0Q
kochin-fani

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Iloisten Munatalo kirjoitti:Suosittelen sinulle lämpimästi kirjaa KANOJEN MAAILMA joka on kattava tietopaketti kanojen historiasta, hoidosta ja pidosta.
http://www.bookplus.fi/kirjat/telk%c3%a ... mAod_3SK0Q
Lainasin tossa vähän aikaa sitten kirjastosta, ja on kyllä ihan mahtava kirja! Siinä kun on kaikki perustiedot oman kanalan perustamiseen ja hoitamiseen, en raaskisi palauttaakaan :smt003 SUOSITTELEN :smt023
Natunen

Re: Perustiedoille oma otsake ETUSIVULLE vasta-alkajia varte

Viesti Kirjoittaja Natunen »

Toi kanojen maailma kirja on hyvä, itse sen olen lukenut jo useamman kerran ja nyt se on anopilla lainassa.
Minä puusilmä en löydä täältä tietoa mitä kaikkea saatat tarvita ea-kaappiin kanoille.
Niin kuin meil nyt noille koirille & kissoille bacibact:ia pieniin haavoihin, sidontatarvikkeet, elukkalääkäriltä stronghold:t jne
Voisi jo varautua mitä kaikkea mahdollisesti voisi tarvita.
Toki tuonkin tiedon löytää, kun selaa tarpeaksi monta ketjua läpi ( & kirjoitan itselleni listan),mutta jos noissa perustiedoissa olisi
listattuna yleisimmät, mitä-ehkä-joskus-saatat-tarvita-tuotteet :smt001
Vastaa Viestiin