Siipikarjan sairauksia

käyttäjien kotisivulinkit ja lintuaiheiset linkit

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tinttuli

Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Onko oikea palstakaan mutta laitan kumminkin...
http://partnersah.vet.cornell.edu/avian ... ts/disease
Sivustolla tuttuja ja vähemmän tuttuja kanatauteja kuvineen ja vertailuna terveeseen kanaan. Esmerkiksi Marekista runsaasti kuvia .....
ei herkille katsojille :shock: oioioi nyt ei ainakaan nukuta
ninnu

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mua ärsytti suunnattomasti noi kanojen leikatut nokat :smt013 Tosi monella kuvattavalla nokat leikelty :smt010
maunu_muori

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Musta toi oli aika hyvä , siinä oli paljon havainnollisia kuvia.

Leikatut nokat :smt017
Marek ainakin aiheuttaa kaikenlaista vaivaa ja epämuodostumaa, myös sarveisaineen muodostuksessa ja esim. siinä kuvassa olikohan se 15/18, jossa virus oli päässä ja iskenyt silmiin, en usko että nokka oli leikattu, vaan että se oli taudin vuoksi epämuodostunut, tietenkään en voi olla varma.

Eikös nokka oo vähän kuin kynnetkin, ja jos elikko ei oo terve, voi siihenkin tulla kasvuhäiröö..tai katkeilua heikon rakenteen vuoksi, kelläpä ei olis kynsi katkennut...nokka joutuu kuitenkin linnun ruokaillessa aika lujille.
ninnu

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Jep, jep leikatut nokat hyvinkin. :smt013
Nokkien laikkaus on muissa maissa noissa tehokanaloissa ihan normaalia/yleistä (Suomessa toki kiellettyä!) vaikeampi nokkia muita ja kannibalismin aiheuttamat haitat/tappiot pienenee, eikö olekkin taas hemmetin hieno ratkaisu kanojen paskamaiseen elämään :smt021
ninnu

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Katsoin koko "kirjan" lävitse ja sen verran monta oli noita ilman nokkaa eläviä, että tuskn nyt kuitenkaan noin moni tauti saa aikaan saman, kuin leikkureilla leikatut :smt012
suikku

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja suikku »

Yhtä hyvä idea kuin jossain jutussa jonka katsoi tvstä: mäyräkoirat haukkuivat naapureita häiritsevästi ... siis leikattiin äänihuulet pois (tai jotain?) ... ja johan lakkasi haukku kuulumasta ja emäntä sai pitää rakkaat koiransa!!! Mun niin kävi sääliksi sitä kun se tomerana haukkui eikä tullutkaan mitään ääntä!
smari

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja smari »

Mun mielestä linkki on hyvä, sisältää paljon asiaa.
tinttuli

Siipikarjan sairauksia

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Monipuolinen sivusto sairauksista, oireista ja syistä. Ja kuvia on http://www.thepoultrysite.com/publicati ... of-poultry
.. diagnoosin tekeminen ja sairauksien hoito kuuluu kuitenkin aina eläinlääkärille :smt023
Iloisten Munatalo

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

tinttuli kirjoitti:Onko oikea palstakaan mutta laitan kumminkin...
http://partnersah.vet.cornell.edu/avian ... ts/disease
Sivustolla tuttuja ja vähemmän tuttuja kanatauteja kuvineen ja vertailuna terveeseen kanaan. Esmerkiksi Marekista runsaasti kuvia .....
ei herkille katsojille :shock: oioioi nyt ei ainakaan nukuta
Oliskohan tämä linkki taas vaihteeksi ajankohtainen :-"
Jade

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja Jade »

Hyi kamala mitä kuvia :smt013 miks ihmeessä ne leikkeli sen kanan :smt010 se näytti olevan vielä elossakin :smt009 kamalaa! ja niiden nokat oli leikattu joka on huono homma :smt018 mutta nyt minä painelen muualle ennen kuin alan riehua :smt021
Nuki

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Jostain syystä mulla ei auennut kuin pari tautia? Melkein kaikissa tuli vastaan "no assets found".
Raksu

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Sama juttu mulla :smt021
tinttuli

Re: Kanojen "lääkärikirja" netissä

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

http://partnersah.vet.cornell.edu/avian ... sts/lesion

Tuon linkin pitäisi toimia.




Tuo nokkien leikkaaminen on järjettömyyden huippu ja näin mielestäni jollakin sivuilla, että sen kieltämistä ajetaan myös Yhdysvalloissa.
Vastaa Viestiin