uusi kirja

käyttäjien kotisivulinkit ja lintuaiheiset linkit

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Re: uusi kirja

ViestiKirjoittaja kochin-fani » La 12.01.2013 14:35

Nuki kirjoitti:Tinttuli, olishan se upeeta osata kommunikoida itse kanojensa kanssa (mun unelma! :smt003 ), mut toivoin enemmän tietoa lähinnä just tosta niiden keskinäisestä kommunikoinnista. Olihan tossa nytkin hyvää ja uutta asiaa siitä, mutta toivoin vielä perusteellisempaa. Erilaiset äänet ja eleet jne. Oon lukenut liikaa Monty Robertsin kirjoja hevoskielestä, luulin että tässä olis vastaavaa kanoista :smt005
Mutta mielenkiintoinen opus noin muuten, mulla kun ei oo hyllyssä noita vanhempia kanaoppaita niin tulee nyt noita perustietojakin.

Mäkin oon haaveillu olevani "kanakuiskaaja" :smt001 Olen yksinkertaisesti ajatellut kesällä tutkia ulkoilevaa kanaparvea (ja mahdollisesti myös emoa tipuineen) ja oppia kanojen käyttäytymisestä uutta omin avuin, koska hyviä kanakirjoja on niin sairaan vaikea löytää... En siksi jaksaisi odottaa kesää, niin kanat pääsisivät taas ulos ja voisin toteuttaa haaveeni :smt055
kochin-fani
viiriäinen

ViestiKirjoittaja Iloisten Munatalo » Su 13.01.2013 23:08

Meikäläinen se hämmästytti isännän tässä muutamana päivänä kun mentiin yhdessä kanalaan iittien puolelle ja kukot alkoivat hälyyttämään varoitushuudoilla ... hirveä kalabaliikki :smt005 Tuumasin vaan että katoppas: HILJAA! :smt021 Ja koko parvi hiljeni kuin taikaiskusta! Isäntä vaan tuumasi että olethan sinä pomo mutta että olet saanut kanatkin uskomaan!!! :shock: Viheltelin vaan :-" ... en tiedä mikä siinä on mutta joka kerran kun sanon kovalla äänellä niille HILJAA! tossa tilanteessa ne vaikenee :oops: :smt005 Kanakuiskaajako?
Iloisten Munatalo

ViestiKirjoittaja Pirjo » Ma 14.01.2013 08:45

Minä kiinnostuin ehdottomasti tästä kirjasta kiitos Maattarille että sain kirjan edullisesti :smt055

Tällaisia kanakursseja järjestetään muuten Kangasalla!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=RJtf9YxZkNI

-on muuten pikkaisen haastavaa kouluttajalle: tarkoituksena nimenomaan on opetella huomaamaan/huomioimaan eläinten liikkeet/reaktiot ja sitä kautta saada ne toimimaan haluamallamme tavalla. Ajatuksena: SiTÄ SAAT MITÄ PALKITSET :smt023 .
Kurssi maksaa muistaakseni alle neljäsataa ja on todella intensiivinen kokopäivä kurssi koko viikonlopun ajan (pe-su) -minulla on haavena osallistua joku kerta -on niin mielenkiintoinen että edes ´matka ei ole este` :smt005 (kävin siellä jo yhden koirakurssin)
Pirjo

Edellinen

Paluu linkit