uusi kirja

käyttäjien kotisivulinkit ja lintuaiheiset linkit

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Rotukana

uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Rotukana »

tinttuli

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Tilannut olen ihan mielenkiinnosta, mutta ei ole vielä tullut. Melkoinen hinta ero, maksoi nimittäin 40€+5€postikulut suoraan Siipikarjaliitosta.
Rotukana

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Rotukana »

no on kyllä melkoinen hinta ero :smt040
Raksu

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Raksu »

tinttuli ilmottele millanen kirja oli, kiinnostas kanssa ostaa jos on hyvä :smt024
Bean

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Bean »

On kuulemma tilaamisen arvoinen! Eli laitoin heti itsekin tilaukseen. :smt001
Hellan lettas

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Hellan lettas

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

oho,,piti laittaa "linkit! osioon tämä,mutta tulikin hiukan väärään kohtaan... :smt019
kochin-fani

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Näyttää kiinnostavalta, mutta huhhuh tuon ensimmäisen hinta :smt003 Luulen kyllä, että kirja maksaa hintansa takaisin ;)
tinttuli

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

No niin :study:

Kirja on siis muokattu alunperin hollantilaisesta teoksesta suomen oloja ja tarpeita vastaavaksi. Teos käsittelee lattiatuotanto-olosuhteissa tapahtuvaa siipikarjankasvatusta, MUTTA kaikki aiheet ja havainnot ovat sovellettavissa kotitarvekasvatukseen.
Kirja ei ole tuotanto-opas
"Kanahavaintoja ei ole käsikirja, jossa lueteltaisiin siipikarjanpidon kaikkien osa-alueiden normitiedot."

Mielenkiintoiseksi kirjan tekee keskittyminen yksilön ja ryhmän käyttäytymiseen, havaintojen tekoon kanojen singnaaleista ja analysoimaan tätä viestintää.
Se kehoittaa näkemään, kuulemaan, haistamaan ja tuntemaan -> mikä on viesti? -> miksi? -> pitääkö tehdä jotain ja mitä?

anatomiasta, kehityksestä, sosiaalisesta käytöksestä, sairauksista...
Mielenkiintoista luettavaa ja paljon uutta tietoa, jos on kiinnostunut mitämiksimissä-asioista :smt023
Nuki

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Eilen tuli munkin kirja ja hyvähän se on, eikä maksanut kuin 45 euroa postikuluineen siipikarjaliiton kautta tilattuna. Mutta olin ihan pikkuisen pettynyt, olin toivonut että siinä käsiteltäisiin enemmän nimenomaan kanojen käytöstä ja kommunikointia. Kiinnostaisi ihan älyttömästi oppia kanakieltä. Pitänee perustaa tänne oma ketju Munislaisten kanahavannoista :smt003
tinttuli

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

No ei ole mikään kanakuiskaajan opus, totta.
Mutta pohdittavaa antaa kanojen välisestä kommunikoinnista ja paljosta muusta...


Esm. minkä näköinen tulee olla hyvin polkevan kukon peppureikä?

"Tehokkaasti polkevilla kukoilla on kostea, punaisen ihon ympäröimä peräaukko."
Jos se on kuiva rusina, kukko siis tuskin polkee lainkaan.
Hmmm...
No pitihän se heti käydä katsomassa :smt005
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Maattari »

No mä olen kovin pettynyt, en ostaisi tällä tiedolla. Siinä ei ollut mitään uutta, eikä mitään mitä et löytäisi muualta, kaikki pienkanalahoito- oppaat voittavat mun mielestä tämän. Omani myyn puoleen hintaan jos joku haluaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Nuki

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tinttuli, olishan se upeeta osata kommunikoida itse kanojensa kanssa (mun unelma! :smt003 ), mut toivoin enemmän tietoa lähinnä just tosta niiden keskinäisestä kommunikoinnista. Olihan tossa nytkin hyvää ja uutta asiaa siitä, mutta toivoin vielä perusteellisempaa. Erilaiset äänet ja eleet jne. Oon lukenut liikaa Monty Robertsin kirjoja hevoskielestä, luulin että tässä olis vastaavaa kanoista :smt005
Mutta mielenkiintoinen opus noin muuten, mulla kun ei oo hyllyssä noita vanhempia kanaoppaita niin tulee nyt noita perustietojakin.
kochin-fani

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Nuki kirjoitti:Tinttuli, olishan se upeeta osata kommunikoida itse kanojensa kanssa (mun unelma! :smt003 ), mut toivoin enemmän tietoa lähinnä just tosta niiden keskinäisestä kommunikoinnista. Olihan tossa nytkin hyvää ja uutta asiaa siitä, mutta toivoin vielä perusteellisempaa. Erilaiset äänet ja eleet jne. Oon lukenut liikaa Monty Robertsin kirjoja hevoskielestä, luulin että tässä olis vastaavaa kanoista :smt005
Mutta mielenkiintoinen opus noin muuten, mulla kun ei oo hyllyssä noita vanhempia kanaoppaita niin tulee nyt noita perustietojakin.
Mäkin oon haaveillu olevani "kanakuiskaaja" :smt001 Olen yksinkertaisesti ajatellut kesällä tutkia ulkoilevaa kanaparvea (ja mahdollisesti myös emoa tipuineen) ja oppia kanojen käyttäytymisestä uutta omin avuin, koska hyviä kanakirjoja on niin sairaan vaikea löytää... En siksi jaksaisi odottaa kesää, niin kanat pääsisivät taas ulos ja voisin toteuttaa haaveeni :smt055
Iloisten Munatalo

Re: uusi kirja

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meikäläinen se hämmästytti isännän tässä muutamana päivänä kun mentiin yhdessä kanalaan iittien puolelle ja kukot alkoivat hälyyttämään varoitushuudoilla ... hirveä kalabaliikki :smt005 Tuumasin vaan että katoppas: HILJAA! :smt021 Ja koko parvi hiljeni kuin taikaiskusta! Isäntä vaan tuumasi että olethan sinä pomo mutta että olet saanut kanatkin uskomaan!!! :shock: Viheltelin vaan :-" ... en tiedä mikä siinä on mutta joka kerran kun sanon kovalla äänellä niille HILJAA! tossa tilanteessa ne vaikenee :oops: :smt005 Kanakuiskaajako?
Vastaa Viestiin