22 tipua!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Muusa

22 tipua!

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Jee!
Luulin jo että mulla on joku kirous, etten vaan saa enempää kuin 19 tipua. Ihan ekassa konehaudonnassa 22 hedelmöityneestä munasta kuoriutui 19 ja sama meno jatkunut, aina ei tuu sitä yhdeksäätoistakaan. Viimeks jo luulin että sais uuden enkan kun hedelmöityneitä munia oli 25 mutta ei kun taas kuusi jäi suutareiksi.
Mutta nyt on onni kääntynyt ja kirous haihtunut :smt080
(Haihtuis nyt vielä sekin kirous että aina tuppaa tulemaan noita hemmetin tupsujalkoja :evil5: )
Mulla oli koneessa kahta sorttia munia, omat lykkäsin sinne kolme viikkoa sitten torstaina päivällä ja sit kun olin käynyt kerjäämässä munaa vieraalta mieheltä, jolle myin viime kesänä pari omakasvattikanatipua ja Jyrikalta haetuista siitosmunista haudotun kukon, tai no tutuiks tässä nyt on jo tultu, sain 6 vierasta munaa ja latasin ne koneeseen sit perjantaina iltapuolella.
Niistä luulin että kolme jää suutareiksi mutta eilen ennen nukkumaanmenoa kävin vielä tarkistamassa koneen, ja kas, tipu! Ja tänään aamulla toinen! Ja just äsken siellä on kuoriutunut viimeisin :smt007
Paitsi että nyt pelottaa että lopullinen saldo jää 21:een kun yks untuvikko minusta näyttää vähän väsyneeltä eikä piippaa jos joku kavereista tallaa päälle :confused1:

Pitäis varmaan olla kohtelias ja kuvittaa tää viesti, näkisitte samalla käytännössä ne mun siniset haavaspraymerkit mistä puhuin toisessa topicissa... :smt080
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Onnittelut ennätyksestä! :smt003
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Onnittelut ja kuvia pliis
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Wau! Onnea!
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Ei kuvaa vieläkään sorry :smt016
Mut tipuja on enää 21 :smt010 päästettiin se yksi rääpäle tipujen taivaaseen. Kun ei tajunnut itse kuolla muttei parantunutkaan. Oisko ollut joku sydänvika sillä kun vaan makasi ja läähätti ja aikansa maattuaan vähän piristyi ja suki höyheniään tai söi vähän ja taas rupes läähättämään ja makoilemaan... jos olis ollut joku tulehdus niin luulis että olisi joku käänne tapahtunut aika nopeasti noin pienellä. Ei kai aina voikaan olla niin hyvä tuuri että saa vaan terveitä ja reippaita tipuja...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut tipuista ja samalla pahoittelut siitä menetetystä. Onko karvakinttuisten määrä muuttunut miksikään?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

No niitä p-leen tupsujalkoja on nyt taas 1/3. Ei taida kyllä olla kuin kaks semmoista kunnon sulkajalkaa, useimmat on semmoisia että on ehkä just yks untuva jalassa, merkkasin ne sinisellä haavaspraylla (niskalaukaus :smt016 ) että erotan ne muista sittenkin kun ne jalat on silinneet :smt002 niin meinaan käy, ihan niinkuin Hilta joskus sanoit. Mut mulle kerran sulkajalka, aina sulkajalka :confused2:
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Muusa kirjoitti:Mut mulle kerran sulkajalka, aina sulkajalka :confused2:
Muusa se on tarkka ja topakka =D> Luulisihan niiden jalkasulkaisten pikkuhiljaa vähentyvän, mutta mitenpä sitkeä lienee sen "tupsujalka-geenin" vaikutus? Joko tänään saadaan kuvia sinipilkullisista tipuista?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

HiltaHelikopteri kirjoitti: Muusa se on tarkka ja topakka =D>
Sano vaan suoraan että pakkomielteinen :smt101

Ei tullut tänään kuvia, kun pitäis vaihtaa kameraan objektiivikin ja katsoa että tipula on siisti ja kaikkea muuta tooosi vaivalloista että sais kuvattua :smt002 vaan huomenna on päivä uus...

En tiedä noista tupsujalkageeneistä, kyllä geenien periytyminen on ihmeellistä, niinkuin sekin että kanamummon ilmajokelaisissa yhtäkkiä putkahtaa joku ihme silkkikanageeni rintakarvakukon muodossa :smt103
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Joo. Edelleenkin ihmettelen miks sä et sais säilyttää kanojas sellasena kun ne on jos kertaa mäkin saan.
Tai sit se oli mutaatio eikä silkkisgeeni, jostakin silkitkin on kehittyneet niinkus Gizzmo totes.
PMS-70

Onnea vaan tipuille!

Viesti Kirjoittaja PMS-70 »

Itse kun opettelen vasta tätä kanankasvatuksen jaloa taitoa,ei voi muuta kuin ihailla teidän määrätietoisuutta :smt003 Kyllä se vaan Muusa on HIANOA,että saat noita tupsukkaita..meille kun ne on ihan passeleita..jospa mä perustan sitten joskuna oikean tupsula-farmin!
LadyShaman

Viesti Kirjoittaja LadyShaman »

Oliskos ihan kielenpäällä linkkiä mistä nuo maatiasen säilyttäjä vaatimukset löytyisivät? :smt017

Jollei, niin löytyy kyllä kun sitkeästi alan etsimään ja on ajankohtaista/ pakko.

Eli elkää tämän vuoksi vaivaa nähkö... :smt006
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

http://www.maatiainen.fi/tekstit/kana.htm
Tuossapa jotakin, osasinkohan
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

kanamummo kirjoitti:Joo. Edelleenkin ihmettelen miks sä et sais säilyttää kanojas sellasena kun ne on jos kertaa mäkin saan.
Tai sit se oli mutaatio eikä silkkisgeeni, jostakin silkitkin on kehittyneet niinkus Gizzmo totes.
Ihan sama saanko kert en ees halua :smt002
Ehkä se sulkajalkaisuuskin on "vain" mutaatio... :smt101
iisa

Viesti Kirjoittaja iisa »

Onnea tipuista,odotan innolla kuvia? .... :smt006
Vastaa Viestiin